Pc uitval probleem

Pagina: 1
Acties:

• Nick_193
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-11-2024
Hallo mensen,

Ik ben bezig met mijn eerste pc in mekaar aan het zetten maar nu heb ik een probleem.

Ten eerste de pc:
Asis A8N-VM CSM moederbord
AMD athlon 64 3200 processor
Kingston 256mb 400 cl3.0 2x
Samsung HD080HJ 80GB S-ata harde schijf
een dvd brander.

Dit alles zit in een OEM mercury sweex kast met een prescott 400W voeding.

Maar... Als ik nu de pc opstart doet het gewoon in het begin,begin met windows installeren(schijf formatteren) en dan valt hij uit het niets uit.

Ik heb alles al geprobeert. Ik heb de harde schijf en dvd los gehaald en opstarten, na tijdje valt hij weer uit. Ik heb de voeding van mijn andere pc deraan gehangen (480W A.C. Ryan voeding) hielp ook niet.

Heeft hier iemand misschien een idee wat ik nog kan proberen of weet waar het probleem zit?

Alvast bedankt,

Nick

Verwijderd

Kan hij wel booten van bv een Linux LiveCD? En verder offtopic hoor maar is 256MB RAM niet wat weinig? beter lezen B), maar die 2x staat meestal vooraan ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2006 15:44 ]

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-05 15:35
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 15:23:
Kan hij wel booten van bv een Linux LiveCD? En verder offtopic hoor maar is 256MB RAM niet wat weinig?
Hij heeft er 512 inhangen.

En kerel, succes zolang het duurt met een Sweex kast/voeding, pure rubbish. Investeer in wat meer geheugen en een fatsoenlijke voeding (kast is niet zo erg noodzakelijk).

[ Voor 27% gewijzigd door me_mrtn op 11-07-2006 15:28 ]

• Nick_193
Het maakt niet uit of ik de pc wil booten, hij valt gewoon uit na een x aantal minuten...

en er zitten 2 reepjes in van 256 :)

• Nick_193
maar het ligt niet aan de voeding want ik heb mijn ac ryan voeding (a-merk) van 480w er ook al aangehangen,maakt weinig uit...

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-05 15:35
En je memory is niet gaar, kijk eens met memtest86.

Btw, je hebt een hele mooie Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-knop, waarmee je dus niet hoeft te dubbelposten :>

[ Voor 66% gewijzigd door me_mrtn op 11-07-2006 15:32 ]

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:40

angerfist-yentl

vake bei te bange!

heb je je moederbord wel met afstandbusjes in de kast gehangen ...... ( kan zijn als hij druk bezig gaat dat hij kortsluiting maak ....)

Bios goed ingesteld alles ? ( clear bios )

Vake bei te bange

• Quiksilver
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-06-2022
Zit de koeler goed op de CPU? Wordt ie niet te warm?

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-05 12:44
Tis een beetje sumier wat je aan informatie geeft maar goed :
- Zit je koelblok er goed op (niet teveel, niet teweinig pasta ertussen)?
- Heb je nogal aggressieve settings met betrekking tot powermanagement in het bios staan (zet powermanagement eens helemaal uit)
- Heb je alle stroom aansluitingen op het moederbord voorzien van een stekker (ook de P4 plug)?
- Is je moederbord goed geaard aan de kast en maakt deze niet toevallig ergens contact met de de moederbord tray (busjes tussen je mobo en tray geplaatst)?
- Draaien alle fans van je behuizing wel?
- Wat zegt je bios over de diverse voltages en fan snelheden?

lol... spuit elf x3

[ Voor 3% gewijzigd door empheron op 11-07-2006 15:37 ]

• Nick_193
Ik heb nu het moederbord op een stuk karton gezet en hou nu de CPU temp in de gaten...

Ik denk dat ik het probleem heb gevonden want hij word veel te warm, zit nu op 65 gr en hij wordt hoger dus ik doe em uit.

Ik ga even kijken of mijn cooler wel goed zit ( heb wel een goede cooler dacht ik, heb een Arctic cooler freezer 64 pro).

Jullie horen nog van mij,

Bedankt alvast

• Nick_193
Nou ik heb de cooler nog een keer zorgvuldig geplaatst maar het haalt niets uit.
als ik in het bios blijf en voorderest nix doe stijgt de temp alsnog boven de 70 graden uit :(.

De onderkant van de cooler wordt ook heet maar de fins blijven gewoon steenkoud,
het lijkt wel of hij geen hitte verspreidt.. moet ik misschien ergens pasta doen, ik heb het
er niet bij gekregen.

hier een link van de cooler http://www.arctic-cooling.com/cpu2.php?idx=80&disc=

Bedankt,

Nick

• Quiksilver
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-06-2022
Het is het beste dat je idd één drupje koelpasta op de cpu plaatst voor dat je de koeler plaatst. De koelpasta zorgt ervoor dat je alle miniscule groefjes opvult t zodat er zoveel mogelijk contact is tussen de koeler en cpu. Zodat de warmte dus afgevoerd kan worden.

• Nick_193
ja ow maar tussen de 2 contactvlakken zit al pasta,ik dacht misschien ergens tussen de cooler ofzo.

• Nick_193
als ik de heatpipes aan de onderkant voel zijn ze ook onwijs warm,maar de
plaatjes zijn gewoon niet warm... ik heb aande bovenkant de heatpipes afgeknipt (de stukjes die boven de platen uitkwamen) anders paste hij niet in de pc, dit kan het tog niet zijn?

bedankt,

nick

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Die heatpipes, daar zat dus een vloeistof/gas in dat voor de warmtedistributie was. Terug naar de stock cooler, dunkt me...

Geen Ping, wel Pong

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:51

DataGhost

iPL dev

Nick_193 schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 16:55:
als ik de heatpipes aan de onderkant voel zijn ze ook onwijs warm,maar de
plaatjes zijn gewoon niet warm... ik heb aande bovenkant de heatpipes afgeknipt (de stukjes die boven de platen uitkwamen) anders paste hij niet in de pc, dit kan het tog niet zijn?

bedankt,

nick
je hebt WAT? :D 8)7 mag ik een foto? :+

als je je heatpipes afknipt zijn ze kapot, als ik je koeler zo zie zijn de heatpipes de enige onderdelen die warmte wegleiden naar het koelblok, dat zal het probleem zijn denk ik. Probeer het eens met een andere koeler

Edit: je zou ermee terug kunnen gaan naar de winkel waar je hem gekocht hebt, en hopen dat ze er net zo hard om lachen als ik(en je dus een nieuwe koeler meegeven). Anders is het helaas pindakaas, en zul je een nieuwe koeler zelf moeten betalen.
Je had natuurlijk in plaats van een lek in je koeler een paar gaten in je kast kunnen maken, waar de heatpipes mooi doorheen passen :)

[ Voor 24% gewijzigd door DataGhost op 11-07-2006 17:18 ]

• Nick_193
haha naja dat wist ik dus niet :P

de winkel is wat te ver weg voor mij dus ik haal wel een nieuwe... iig bedankt jongens :)
Pagina: 1