[HDD] drive letter -> Maxtor onetouch III mini edition

Pagina: 1
Acties:

• DJMurtz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik heb sinds een paar uur een maxtor onetouch III mini edition, ik heb alles geinstalleerd van de maxtor software en alles werkt perfect, behalve dat de drive letter niet klopt.

Toen ik hem inlaadde was alleen H: beschikbaar maar nu is ook F: beschikbaar, ik kan hem niet via de drive management tool veranderen in windows en ontkoppelen/restarten wil ook niet werken, wordt er ergens opgeslagen door maxtor welke drive de HD moet hebben ten alle tijden, en kan ik dit nog aanpassen?

edit:

Nog twee aanvullende vraagjes (de bijgeleverde manual is echt een ramp, is een en al promotie en de schijf is blijkbaar nog niet zo lang uit waardoor google ook vrij weinig terug geeft)

1. Moeten dit soort HD's eigenlijk plat liggen of op hun kant staan? Ik vindt deze vrij plat uit zien maar hij heeft wel rubber aan de boven en onderkant als deze rechtop zou staan, ik heb hem nu plat liggen en dan zit de rubber aan de zijkant

2. Er staat in de "Manual" 'take your storage with you in your shirt pocket', zijn deze dingen bestand tegen het dagelijks meevervoeren in een (laptop)tas van en naar het werk, of komt dit de levensduur absoluut niet ten goede? (ervan uit gaande, dat er uiteraard voorzichtig mee wordt omgegaan)

edit2: oops, ik zie dat de manual op de HD zelf staat, even doorlezen, misschien staan al mijn vragen er wel in beantwoord |:( O-)

nog een edit:
Ik heb het idee dat mijn USB verlengkabel 1.1 is en niet 2.0, de HD is namelijk zo traag als wat, ik wil dus een active usb hub kopen, ik kom er alleen moeilijk achter of bepaalde hubs active zijn of niet, deze bijvoorbeeld: http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=520&ref=2
Hub Vaste Hi-Speed USB 2.0-aansluitkabel Netspanningsadapter

Is dat nu een active hub of niet?

[ Voor 65% gewijzigd door DJMurtz op 11-07-2006 15:44 ]

• DJMurtz
Na het doorlezen van de manual ben ik dus niet veel wijzer geworden. Ik zie niet echt duidelijke plaatjes waar de HD rechtop staat of plat ligt, ik ga er maar vanuit dat plat liggen gewoon toegestaan is, het lijkt me ook de veiligste manier om het ding te plaatsen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De positie maakt weinig uit zolang de schijf maar niet wordt bewogen wanneer deze nog draait.

USB is geen snelheidswonder. Met USB 2.0 mag je al blij zijn als je tegen de 30MB/s haalt. Overigens zijn USB kabels bij mijn weten spec-onafhankelijk. Enkel de lengte kan veel uitmaken voor de snelheid.

• DJMurtz
BalusC schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 19:45:
De positie maakt weinig uit zolang de schijf maar niet wordt bewogen wanneer deze nog draait.

USB is geen snelheidswonder. Met USB 2.0 mag je al blij zijn als je tegen de 30MB/s haalt. Overigens zijn USB kabels bij mijn weten spec-onafhankelijk. Enkel de lengte kan veel uitmaken voor de snelheid.
30MB/s is ruim voldoende, zeker vergeleken met hoe snel het nu gaat, en inderdaad, ik heb net de HDD getest op mijn notebook en daar werkte het wel snel (genoeg) op. Ik heb overigens wel posts gelezen hier op tweakers waar door een hoop mensen werd gezegd dat er wel verschil zit in USB kabels, niet zozeer dat een 2.0 kabel heel anders is dan 1.1 maar hij moet beter geisoleerd zijn en nog andere zaken waren van belang, het kwam er in ieder geval op neer dat er zeker verschil zit tussen 1.1 en 2.0 kabels.

Ik heb alle 4 de USB poorten geprobeerd in mijn PC en allemaal met hetzelfde (langzame) resultaat, in windows staat echter wel dat ik 'enhanced' USB heb, dus 2,0. ik kan de verlengkabel helaas niet weglaten omdat de kabel die bij de HDD zat te kort is om de HDD ergens naast de pc te zetten.

Overigens nog steeds zeer benieuwd naar of de bovengenoemde USB hub active of passive is, zodra ik hierachter ben wil ik deze gaan bestellen

Verwijderd

Ongeveer elke usb kabel kan 2.0 aan. Vergelijk het maar een beetje met de RJ-45 (Cat 5 voor de mierenneukers) kabel. Het verschil is zo miniem dat elke kabel van het 10 mb tijdperk perfect werkt in het 100 mb tijdperk. Ga gewoon even om een andere kabel (of een verlengkabeltje).