Toon posts:

???: Orange telefonie - advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben erover na aant denken om bij mijn ouders thuis een aansluiting te maken op het Orange netwerk. Dit omdat de telefonie toch erg scherp geprijst is en de kosten voor het abonnement toch erg veel voordeliger zijn dan de situatie voor hen op dit moment bij de huidige provider.

Maar nu loop ik tegen een aantal belemmeringen aan. Op het LiveBox van Orange schijnt namelijk maar één poort aanwezig te zijn die gebruikt kan worden om een analoge telefoon op aan te sluiten. In het huis van mijn ouders zijn op dit moment drie telefoons in gebruik, die allemaal via dezelfde lijn geschakeld zijn (niet middels een centrale!!). Nu vroeg ik mij af of er niet een goedkoop apparaatje bestaat, waarmee je volgens de werkwijze van een HUB de telefoonpoort kan splitten in meerdere poorten, om dus ook meerdere (bekabelde) toestellen aan te sluiten op de LiveBox.... met als doel dus dat mijn ouders met drie telefoons toegang hebben tot de analoge telefoonpoort op het LiveBox (een soort telefonie-HUB dus).

Weet iemand of hier iets van bestaat, en of dit idee ook in praktijk zal werken? Anders moet ik namelijk overwegen om misschien draadloze toestellen te laten aanschaffen ofzo.....

Wie kan mij eventjes uit de brand helpen?

Alvast bedankt!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik zie niet echt het verschil tussen de aansluiting op de live box en de KPN aansluiting.

Je kan ze beide splitten zolang de aansluitwaarde niet te hoog wordt.

[ Voor 1% gewijzigd door Diederik op 11-07-2006 14:22 . Reden: typo's ]

Invoegen doe je zo!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 21:35
Als je het modem plaatst voor de eerste aftakking (daar moet de splitter ook komen te zitten), kun je toch alle telefoons incl. aftakkingen etc. aansluiten op het modem?
Hoef je alleen maar een langere UTP kabel te gebruiken om de PC (of meerdere) op het modem aan te sluiten.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:28
Zoals boven mij al gezegd.
Je kunt het volgens mij gewoon zo aansluiten als dat je het nu al hebt.
Neem aan dat je zo'n telefoonstekker (4 pootjes) gebruikt en dan splitst door er eentje op te prikken?
Maar volgens mij kun je gewoon de begindraad in je livebox steken.

Verwijderd

Alles wat hierboven geplaatst is klopt. Daarnaast kunnen ze binnenkort ook bellen via bluetooth met hun Orange GSM via de livebox tegen hetzelfde tarief als een analoge telefoon.

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap jullie reacties wel, maar het gaat mij er juist om dat ik alle telefoons gebruik wil laten maken van de analoge telefoonpoort van het LiveBox, om zo via Orange te kunnen bellen. Ik wil namelijk KPN de deur uit doen en ik neem aan dat je dan niet meer via de bestaande KPN-stopcontacten kunt bellen, maar het LiveBox deze aansluiting door moet routeren, of denk ik het verkeerd?

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-11 20:14
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 14:43:
Ik snap jullie reacties wel, maar het gaat mij er juist om dat ik alle telefoons gebruik wil laten maken van de analoge telefoonpoort van het LiveBox, om zo via Orange te kunnen bellen. Ik wil namelijk KPN de deur uit doen en ik neem aan dat je dan niet meer via de bestaande KPN-stopcontacten kunt bellen, maar het LiveBox deze aansluiting door moet routeren, of denk ik het verkeerd?
Je moet de telefoon poort gewoon hetzelfde zien als de kpn aansluiting. dus alle 3 de telefoons zijn nu aangesloten op de kpn aansluiting.. die prik je straks op de poort van de livebox..

Ik neem dus aan dat je nu alle 3 de telefoons op 1 kpn aansluiting hebt zitten en niet apart ;-)

[ Voor 7% gewijzigd door Gitano op 11-07-2006 14:50 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:28
En wat is daar anders aan als wat je nu hebt? Afgezien van het feit dat je nu het kabeltjes wat met een stekker in het kpn wandcontact zit nu als zijnde een RJ-11 (als ik het goed heb met de naam) in de Livebox moet prikken. Verder veranderd er niets. Je kunt het nog steeds splitsen zoals vroeger.

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 14:43:
Nu begrijp ik wat je bedoelt, je hebt een soort netwerkje van ingefreesde WCD's voor telefonie in je huis..

- Je moet de eerste dan openhalen
- binnenkomende kabel naar de ADSL splitter
- van ADSL splitter naar modem
- telefoniepoort modem weer de WCD in

Dus er komt een kabel uit de WCD en die gaat via de modem er weer terug in, ziet er niet super netjes uit maar werkt wel.

Klaar.

[ Voor 2% gewijzigd door Diederik op 11-07-2006 16:24 . Reden: ADSL toegevogd, typo ]

Invoegen doe je zo!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:31
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 14:26:
Alles wat hierboven geplaatst is klopt. Daarnaast kunnen ze binnenkort ook bellen via bluetooth met hun Orange GSM via de livebox tegen hetzelfde tarief als een analoge telefoon.
Via Wifi :>

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Marinus-Roro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07 09:39
Laat maar - al nieuwe vraag geopend.

[ Voor 100% gewijzigd door Marinus-Roro op 05-01-2007 23:02 ]

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

Pagina: 1