[XP] Internet Protocol Installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 425 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kleautviool
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:16
Ik zit dus met het volgende probleem.

Ik heb gisteren mijn schijf geformateerd (zie dit topic). Daarna heb ik opniew Windows XP Home Edition geinstalleerd, en hierbij wou ik vanmorgen een internet-verbinding mee maken en toen ging het fout.

Ik weet dat ik normaal gesproken mijn internet-stekker in m'n pc plug en dan heb ik direct verbinding, maar toen ik dit vanmorgen deed gebeurde er niks.
Ik de installatie-cd van KPN erbij gepakt en deze geprobeerd te installeren. Ook dit ging niet. Als ik op SetupTS.exe klik, krijg ik de volgende melding:
the wizzard can't setup because the Internet Protocol was not found on you're computer. Please make sure you have installed the Internet Protocol (TCP/IP) on you're computer and try again.
Nu heb ik zojuist het e.e.a. op internet/GoT gezocht, maar het enige dat ik kan vinden is dat ik naar mijn netwerkverbindingen moet gaan en dan op het icoontje van de LAN-instelling moet klikken. Nu is het enige probleem dat er helemaal geen icoontje met een LAN-verbinding staat (Normaal staat die er wel, althans voor de re-install van windows stondie daar wel altijd) dus kan ik ook niks aan de gegevens wijzigen. Echt andere oplossingen kom ik niet tegen.

Dus nu is mijn vraag hoe ik dit op kan lossen?

Oja, ik heb een Alcatel Speedtouch MXStream MultiPCmodem en er is niks met de aansluiting want ik zit nu op de pc van m'n moeder ook op internet. En gisterenavond deed internet het ook nog (daarna niet meer aan de kabel gezeten) dus de kabel kan ook niet kapot zijn.

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik denk dat er nog geen driver voor je netwerkkaart geinstalleerd is. Dan is ook TCP/IP niet geinstalleerd omdat er geen netwerkaart is om het protocol aan te koppelen.

Invoegen doe je zo!

Verwijderd

Kijk eens onder je Device Manager of je netwerkkaart wel geinstalleerd is?

Rechtermuisknop op My computer/Mijn computer en dan Manage/Beheer en dan bij Device manager.
Staat er een device onder Networkadapters of zie je een device staan met een geel uitropeteken?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Gezien het verloop van je vorige topic over het opnieuw installeren van je PC, gok ik dat er inderdaad nog geen andere drivers dan de standaard XP drivers zijn geïnstalleerd.

Als het goed is heb je een aantal CD's bij je PC gekregen.
Hiertussen zouden in ieder geval een Driver CD van je moederbord en je videokaart moeten zitten.
Deze dienen allebei geïnstalleerd te worden. Als je er nou weinig van snapt, is het misschien verstandig een kennis te vragen die er meer verstand van heeft om je te helpen.
Zo leer je er toch nog wat van, en kun je het de volgende keer wel helemaal zelf.

Als toevoeging op River_Styx:
Het kan ook zijn dat er nog een aantal apparaten met een geel vraagteken staan.
Gele uitroeptekens verschijnen pas als de drivers wel geïnstalleerd zijn, maar een probleem hebben.
Onbekende apparaten worden over het algemeen onder de noemer overige apparaten geplaatst, met een geel vraagteken, en een algemene omschrijving als: Netwerkcontroller, Audio-multimedia apparaat etc...

• kleautviool
Ok, heb nu alle apparaatstuurprogramma's geinstalleerd, en heb inmiddels ook een LAN-verbinding die ik aan en uit kan zetten. Alleen ik heb nog steeds geen internet-verbinding.

De gegevens van mijn LAN instellingen staan hetzelfde als die bij mijn moeder en bij mij werkt het niet

Wat vergeet ik nu weer?

edit:

Oja ik werk met een Dell Dimension 8300 dus misschien dat er mensen zijn met dezelfde pc en bijgeleverde cd's dus dat zij misschien wat makkelijker kunnen zeggen wat ik verkeer doe

[ Voor 26% gewijzigd door kleautviool op 11-07-2006 15:00 ]

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
De FAQ - Netwerken te lezen ?

:)

Abort, Retry, Quake ???

• spacemouse
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09-2025
Zelf heb ik ook een dimension 8300.

Al eens de wizzard internet verbinding geprobeerd?

Verder weet ik niet welke provider je hebt, maar zelf zit ik bij @Home en moet dus mijn computer een specifieke naam geven, wil ik automatisch een IP adres toegewezen krijgen (handmatig instellen kan natuurlijk ook als je weet wat je moet invullen).

• kleautviool
Ik heb zojuis de FAQ over de Alcatel modems gelezen (lijkt me verder geen ander punt dat nog meer op mijn probleem van toepassing is) maar geen van de daar beschreven problemen komen bij mij voor.

Als ik nu de KPN cd uitvoer krijg ik eerst het scherm van de setup te zien (Ben dus al verder als voorheen, toen kreeg ik alleen een error) maar daarna is hij aan het zoeken naar de TCP/IP instellingen en daar slaatie vast. Die instellingen vindie niet, en dan krijg ik de melding dat ik moet controleren of de modem is aangesloten (en die is aangesloten)

edit:
Ik zit bij XS4ALL en alle instellingen staat exact zoals ze hier op de pc van mijn moeder ook staan

[ Voor 10% gewijzigd door kleautviool op 11-07-2006 15:07 ]

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-03 16:25
Wat zie je als je doet: start -> uitvoeren
Type cmd daarna enter
Dan ipconfig /all enter

Heb je al getest of de gebruikte kabel wel werkt op een andere pc?

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Even wat verder klikkend in de eerder geposte FAQ : reviews: Thuisnetwerken: een uitgebreide beginnersguide

Daar staat het in.

Je hebt niet alleen met een alcatel modem te maken.
Je zult ook je eigen stukje van de infrastructuur met bijbehorende instellingen op orde moeten hebben.

[ Voor 44% gewijzigd door aZuL2001 op 11-07-2006 15:40 ]

Abort, Retry, Quake ???

• _Arno_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:33
kleautviool schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 14:58:
....

De gegevens van mijn LAN instellingen staan hetzelfde als die bij mijn moeder en bij mij werkt het niet

Wat vergeet ik nu weer?

.....
Toch niet het vaste ip-adres van je moeder overgenomen?

Misschien kun je wat meer over je netwerk vertellen, staat dhcp aan bijvoorbeeld?
Piebas schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 15:31:
Wat zie je als je doet: start -> uitvoeren
Type cmd daarna enter
Dan ipconfig /all enter
Dat zou ik ook wel graag willen weten om je verder te kunnen helpen :D

• kleautviool
Het werkt inmiddels allemaal weer gewoon. Internet doet het nu weer normaal

Dank voor de hulp iniedergeval!!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-03 16:25
kleautviool schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 16:21:
Het werkt inmiddels allemaal weer gewoon. Internet doet het nu weer normaal

Dank voor de hulp iniedergeval!!
En wat was nou de oplossing??

• kleautviool
Geen idee, heb alleen de apparaatstuurdingen geinstalleerd van de meegeleverde cd-rom
Pagina: 1