Toon posts:

laptop beeldscherm probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een dell laptop hier en ikheb de monitorklep dichtgedaan terwijl die nog aan was( wat zou moeten kunnen ) . Toen ik um weer open deed is het bureaublad veranderd.

Ipv dat die over het hele scherm gespreid zit, is het bureaublad kleiner geworden en is het niet meer fulll screen, daarna heb ik de beeldscherminstellingen veranderd en terugveranderd waardoor die het weer doet , maar elke keer met het opnieuw opstarten geeft die het zelfde probleem. enige oplossing hiervoor?

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-02 11:36
Ik denk dat ie over gesprongen is op TV-out of TV-out & laptopscherm, waardoor je resolutie op je laptop zelf omlaag word getrokken.

Even kijken met de FN toets icm F4 of F5 (gewoon de toest met een soort monitor erop) als het scherm weer zo vreemd klein staat, totdat de normale resolutie weer terug is.

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-02 16:59

rg-mohwa

Phoe Hé

volgens mij is het fn+F8

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Die sneltoets varieert per merk, en soms zelfs per model laptop.
Daar is met geen enkele zekerheid een duidelijk antwoord op te geven, tenzij je exact hetzelfde model laptop voor je neus hebt staan, of het model blindelings kent.
Aangezien de TS hier geen duidelijkheid over geeft, zal dat dus lastig worden.

Ik denk overigens wel dat LinuX-TUX gelijk heeft, klinkt inderdaad als een switch probleem.

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-02 12:01
Heb hetzelfde gehad met mijn Dell, helemaal als je weer eens een extra monitor aansluit ofzo, of sommige apps crashen in de verkeerde resolutie, zwaar irritant om iedere keer die icons terug te zetten vandaar dit simpele tooltje geinstalleerd: http://www.midiox.com/html/desktop.htm , kan je in ieder geval de icon locaties opslaan en restoren. Precieze reden waarom hij in andere resolutie terugvalt bij jou lijkt me afhankelijk van de video driver (of in de bios -> crt/lcd first en bij dell ook fn+F8), hiervan zou ik zowiezo even de nieuwste versie installeren. Verder kun je misschien even onder power options checken of hij dit in stand-by of in hibernate doet