google=Big Brother; realiteit of overdreven?

Pagina: 1
Acties:

• Ronald1852
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-07 10:34
Goedemiddag,

Sinds een paar jaar ben ik een frequente Google-gebruiker. Niet alleen via de zoekmachiene, maar ik heb ook als hoofdmail een adres dat eindigt op gmail.com. Nu ben ik sinds een paar maanden ook gebruik gaan maken van de diensten "Google Calendar", "Google Talk" en "Google Desctop". al deze diensten kan ik als zeer positief ervaren. De grote voordelen zijn: snel, makkelijk in gebruik, alles stemt op elkaar af, mooie interfase,...

Nu word er heel vaak gezegd dat het bedrijf Google te snel te groot wordt, en at er de privacy schenden. "Zo houden ze bijvoorbeeld bij waarnaar je zoekt, en zouden ze gepaste reclame opsturen." Het 1e deel van de zin is juist, en dat geven ze ook gewoon toe. Maar ik vermoed dat de concurenten dit ook doen! Het 2e deel van de zin is bij mij niet het geval. ik heb nog nooit een reclamemail gehad van Google!
Wat ik ook vaak terug hoor is zoiets als "Google houd alles wat je doet bij als je geregistreerd bent, zoek maar eens naar je naam op internet". Als ik echter naar mijn naam zoek met google, dan krijg ik misschien 10 resultaten waarvan er geen 1 op mij van toepassing is.

Hiermee wil ik dan ook weer niet zeggen dat de mensen achter Google allemaal engeltjes zijn, maar is het wel allemaal zo erg als men zegt? Of zijn het allemaal geruchten, en hoef ik mij geen zorgen te maken als ik al hun diensten ga gebruiken?

Ik zou graag jullie mening hierover hebben.

Bijlagen
*Persoonlijke informatie volgens Google:"Persoonlijke informatie" is door u aan ons verstrekte informatie waarmee u persoonlijk kunt worden geïdentificeerd, zoals uw naam, e-mailadres of factureringsinformatie, of andere gegevens die door Google redelijkerwijs aan dergelijke informatie kunnen worden gekoppeld.
*Privacybeleid van Google: http://www.google.com/privacy.html

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Heel kort door de boch; als je privacy je lief is, maak dan geen gebruik van internet ;)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC