In de steek gelaten door hostingprovider.

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 22:34
Int kort:

Ik ben in het bezit van onzinforum.nl, welke al geruime tijd gehost staat bij Hotwire internetservices, wat weer een onderdeel is van UMM/Hotwire.

Sinds anderhalve week is het voor mij niet mogelijk om de MySQL te bereiken, en sinds eergisteren heeft de FTP ook kuren gekregen.

Wanneer je naar Hotwire belt, krijg je een vriendelijke callcenter medewerker/medewerkster aan de telefoon, welke een ticket kunnen openen bij de beheerders van het domein.

Normaalgesproken bellen deze je dan terug, om het probleem in orde te maken.

Bij mij is dit helaas niet het geval, na inmiddels 23 (!!!) telefoontjes en 2 troubletickets vanaf de website heb ik nog niks vernomen van de firma Hotwire.

De medewerkers van het callcenter krijgen de beheerders ook niet meer aan de telefoon, net alsof ze zich hebben afgezonderd van de wereld.

Anderhalve week downtime voor mijn site is TE lang, kost me bezoekers.
We betalen ruim 300 euro op jaarbasis, dus zouden we toch wel enige service mogen verwachten :D

Wie heeft er een idee om dit op een subtiele/nette manier aan te pakken ?

Eventueel consumentenbond ?

please advise ;)

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:59
Ik zou gewoon naar een ander hostingsbedrijf overstappen, de huidige voldoet immers niet aan zijn taken imho.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Eeh ja, maar daar heeft hij zijn database e.d. nog niet mee terug :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:59
CodeCaster schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 12:42:
Eeh ja, maar daar heeft hij zijn database e.d. nog niet mee terug :)
Daar heb je helemaal gelijk in, maar in de lange termijn zou ik zeker naar een andere hosting overstappen.

Verwijderd

Maar daar heeft hij toch wel een backup van?

Overstappen, voor dat geld zijn er veel betrouwbaarder partijen.

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-12-2025
theezeefje schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 12:38:
Int kort:

Ik ben in het bezit van onzinforum.nl, welke al geruime tijd gehost staat bij Hotwire internetservices, wat weer een onderdeel is van UMM/Hotwire.

Sinds anderhalve week is het voor mij niet mogelijk om de MySQL te bereiken, en sinds eergisteren heeft de FTP ook kuren gekregen.

Wanneer je naar Hotwire belt, krijg je een vriendelijke callcenter medewerker/medewerkster aan de telefoon, welke een ticket kunnen openen bij de beheerders van het domein.

Normaalgesproken bellen deze je dan terug, om het probleem in orde te maken.

Bij mij is dit helaas niet het geval, na inmiddels 23 (!!!) telefoontjes en 2 troubletickets vanaf de website heb ik nog niks vernomen van de firma Hotwire.

De medewerkers van het callcenter krijgen de beheerders ook niet meer aan de telefoon, net alsof ze zich hebben afgezonderd van de wereld.

Anderhalve week downtime voor mijn site is TE lang, kost me bezoekers.
We betalen ruim 300 euro op jaarbasis, dus zouden we toch wel enige service mogen verwachten :D

Wie heeft er een idee om dit op een subtiele/nette manier aan te pakken ?

Eventueel consumentenbond ?

please advise ;)
Ga eens kijken bij Dutchwebhosting http://www.dutchwebhosting.nl/

Niet duur en goede service...

Tip: Vraag even naar John van der Lingen
Tip2: Betaal wel, anders is John heel kort en gaat ook daar de stekker er uit...

[ Voor 11% gewijzigd door Plopeye op 11-07-2006 12:52 ]

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Je kan altijd "dreigen" met consumentenbond, dat helpt nog wel eens ;-)

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-02 17:14
http://www.retime.nl/onzinforum/showthread.php?t=37275
Cornholio Gepost op 10-07-2006, om 20:29 - #1

Zoals jullie gemerkt hebben is onzinforum een aardige tijd uit de lucht geweest.

Dit hebben jullie te danken aan de geweldige service van onze hostingprovider.
Ik heb ze daar inmiddels 21x aan de telefoon gehad, maar de persoon die me kan helpen wil maar niet terugbellen.

ik ga morgen weer verder, het probleem is er nl nog, vandaar dat OF nu bereikbaar is via mijn eigen domein.

Unregistered User Gepost op 10-07-2006, om 21:56 #2

uhm kan me niet herrinnenre dat er betalld is aan hotwire afgelopen 12 maanden dus...

ik hoop trouwens dat het kan van die 28 euri

Cornholio Gepost op 10-07-2006, om 22:12 #3

hebben al langer niet betaald
maar dat boeit niet

server doet het gewoon, alleen de koppeling naar de MySQL heeft er geen zin an.
Heb je dit niet aan jezelf te danken? Hier doe je heel stoer dat je al lang niet betaald heb! (althans, neem aan dat jij daarbij zit)

Oftwel: Waar ben je mee bezig?

[ Voor 37% gewijzigd door mrFoce op 11-07-2006 12:53 ]

• theezeefje
gideon82 schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 12:49:
http://www.retime.nl/onzinforum/showthread.php?t=37275

[...]

Heb je dit niet aan jezelf te danken? Hier doe je heel stoer dat je al lang niet betaald heb! (althans, neem aan dat jij daarbij zit)

Oftwel: Waar ben je mee bezig?
Das hotwire niet, das prezent die nog wat krijgt.
Hotwire heeft altijd netjes binnen een week hun geld gekregen.

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-02 10:04

Eijkb

Zo.

Klinkt als MySQL crash en geen backup aan hun zijde. Dan steken wel meer mensen de kop in het zand. Maar goed, als je niet betaald heb je geen recht van spreken.

.

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:55

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Als bovenstaande waar is en je hebt niet betaald dan ben je er zelf bij en wordt het een moeilijk verhaal. Je hosting provider staat waarschijnlijk in zijn recht om na een bepaalde tijd de geleverde diensten te blokkeren als daarvoor niet is betaald.

Indien je wel betaald hebt zou ik het volgende doen:

Ik zou een correcte en nette aangetekende(!) brief sturen met een verzameling van de feiten, dus wanneer heb jij welke zaken geconstateerd en op welke tijdstippen heb je contact gezocht.

Vertel ook in het kort wat er in de gesprekken volgens jou is gezegd door de medewerkers van dat bedrijf. Schrijf vervolgens dat je erg verbaasd bent over de manier van zakendoen. Geef te kennen dat je deze situatie niet echt normaal en professioneel vindt en dat dit niet een manier is om zaken te doen.

Stel hun in gebreke en eis in de brief dat ze binnen 14 dagen na dagtekening een schriftelijk voorstel tegemoet doen om deze situatie op te lossen. Zo niet dan moet je vermelden dat je helaas de noodzakelijke stappen gaat ondernemen om je recht als klant te behalen en dat er na die periode ook de geleden schade bekeken gaat worden.

Sluit de brief af met het uitdrukken van de hoop en het vertrouwen dat verdere stappen niet nodig zullen zijn en dat de uitstaande problemen snel uit de wereld geholpen zullen worden. Een positief einde aan een dringende brief zoals deze heeft vaak een gunstig effect.

Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt, is het ook nuttig om deze als mogelijke optie te noemen in het geval er niet of niet adequaat gereageerd wordt op je brief.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• mrFoce
theezeefje schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 12:58:
[...]
Das hotwire niet, das prezent die nog wat krijgt.
Hotwire heeft altijd netjes binnen een week hun geld gekregen.
Unregistered User Gepost op 10-07-2006, om 21:56 #2

uhm kan me niet herrinnenre dat er betalld is aan hotwire afgelopen 12 maanden dus...

ik hoop trouwens dat het kan van die 28 euri

Cornholio Gepost op 10-07-2006, om 22:12 #3

hebben al langer niet betaald
maar dat boeit niet
Staat er toch echt!

Ik twijfel serieus aan je verhaal hier. Misschien verstandig om even een linkje te sturen naar Hotwire.Verstuurd

• theezeefje
@Eijkb
De database is niet gecrasht, want vanaf mijn eigen domein kan ik de DB wel bereiken.

@DexterDee
Ziet er goed uit, ga ik zeker proberen, tnx

@gideon82
Ik snap je niet, een linkje sturen naar hotwire ??
Ik heb de rekening betaald, dus knoop je niet op aan die opmerkingen op het ONZINforum.
Als ik niet betaald zou hebben, zou ik daar echt wel voor uit komen hier, sterker nog, had ik niet eens een topic geopend.

• mrFoce
theezeefje schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 13:03:
@Eijkb
De database is niet gecrasht, want vanaf mijn eigen domein kan ik de DB wel bereiken.

@DexterDee
Ziet er goed uit, ga ik zeker proberen, tnx

@gideon82
Ik snap je niet, een linkje sturen naar hotwire ??
Ik heb de rekening betaald, dus knoop je niet op aan die opmerkingen op het ONZINforum.
Als ik niet betaald zou hebben, zou ik daar echt wel voor uit komen hier, sterker nog, had ik niet eens een topic geopend.
Ik geloofde je op je woord. Heb zelf ook slechte ervaringen gehad met hostingbedrijven. Totdat ik die topic zag op je forum waarin duidelijk gezegd wordt dat er niet betaald is aan Hotwire.

Maar wat je kan doen is eigenlijk niet veel als het om shared hosting gaat. Je bent afhankelijk van de 'good-will' van je host. Je heb wel allemaal leuke wetten e.d. maar als je provider alles verwijderd heb je mooi pech. Aangezien je host geen antwoord geeft, zou ik een aangetekende brief versturen

• theezeefje
Ik denk dat die aangetekende brief inderdaad de beste optie is.
Daarnaast ga ik proberen het domein bij een ander bedrijf onder te brengen.

mijn dank is groot.

Pagina: 1