Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Afstandssensor met interface voor pc

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje opzoek naar een betaalbare afstandssensor die rechtstreeks is aan te sluiten op een pc. Ik heb helaas geen hardware skills en kan dus niet een interface maken van een losse sensor (met microcontroler) naar de PC.

Dit is eigenlijk de enigste 'out-of-the-box' kit die ik kon vinden link

Is erg duur 170+ euro. en gaat maar van 0.5 tot 1.5 meter.

Ik zie overal voor 20-30 euro distance sensoren met microcontrolers die helaas geen interface hebben met een pc.

Ik ben eigenlijk opzoek naar 2 sensoren die minimaal tot 3 meter kan meten. Liefst verder. Waardoor ik software matig kan bepalen waar iets zich bevind in relatie tot de 2 sensoren.

2 x 170 = echt te veel ;(

Heeft iemand raad ?

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij had ik de topic niet [HOWTO] moeten noemen....

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

* Sprite_tm agrees :)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

ik denk dat je outside de box moet denken,

gewoon open denk werk:
m.a.w die van 20/30 euro hebben een digitale weergave ? (lcd schermpje ??) als z'n kastje openschroeft kijkt welke chip gebruikt wordt om de weergave te generenen c.q de lcd aan te sturen.

je zet tussen het scherm en de chip een " breakoutbox" de signalen moet je allen dan weer in pc taal omzetten oftewel je emuleert het scherm op je computer als je weet welke informatie(data) je moet hebben die de afstand voorsteld kan je die data gebruiken voor elke andere software die je wilt gebruiken.

beetje omslachtig en het kan misschien netter maar het is een start denk ik zo

ander idee is een webcam richten op het schermpje van de sensor
en het plaatje via een ocr-programma laten interperten
en die data weer gebruiken in je applicatie
ps IR ledjes geven zichtbaar licht voor digitale camera's/webcams maar is voor ons niet zichtbaar (handig voor donkere ruimtes)

[ Voor 20% gewijzigd door vso op 13-07-2006 15:06 ]

Tja vanalles

Verwijderd

Topicstarter
De $20-$30 sensors zijn bijvoorbeeld deze

Daar zit helaas geen lcd-schermpje op :)

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 21:09:
De $20-$30 sensors zijn bijvoorbeeld deze

Daar zit helaas geen lcd-schermpje op :)
ik d8 aan zo'n ding wat je koopt om bv afstand van muur tot muur maar goed ..

de link doet het niet .. --> http://www.produktinfo.co...anz_Sensor_GP2Y0D02YK.pdf

kijk eens naar http://www.apogeekits.com/usb_interface.htm dit ding kan je gebruiken om de afstand uit te lezen bijna kant en klaar

samen met de pdf en de usb kit heb ik je denk ik een end in de goeie richting geschopt ;)

[ Voor 36% gewijzigd door vso op 14-07-2006 01:33 ]

Tja vanalles

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor de dubbele post, ik d8 ik post de vraag voor een losse distance sensor -zonder pc interface- in een andere thread.

Afbeeldingslocatie: http://ronchi.nl/fora/sonarsensor.jpg

Alle sensoren die ik tot nu toe gezien heb, hebben ook een te kleine hoek om in te kijken. Ik heb helaas een minimaal 90 graden nodig per sensor. En om een echte rotary sonar sensor te gaan knutselen lijkt me out of my league.

Ik neig er steeds meer naar om een webcam ervoor te gebruiken, dan kan ik het gelukkig allemaal met software oplossen. Misschien moet er dan wel een groothoek lens op.
Pagina: 1