zijn mijn computerboxjes aan het overlijden?

Pagina: 1
Acties:

• blacknoise
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10-2024
Hey, Bij mn ouders thuis staan nogal oude computerboxen, uit 1994 nog!! Kwamen zeker bij de soundblaster 16 ofzo;) En ze waren al tijdenlang vrij kut qua toonweergave. Maar toen begonnen ze ineens non stop een piep uit te braken totdat ik het audio stekkertje uit de pc haalde en weer terugdeed. Iemand enig idee wat die lange piep is?

[ Voor 7% gewijzigd door blacknoise op 11-07-2006 12:11 ]

Verwijderd

Opgebouwde spanning door slecht contact?

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 12:21:
Opgebouwde spanning door slecht contact?
Die kan is klein, opgebouwde spanning is DC (freq = 0Hz) dus dat geeft geen piep. Die piep is waarschijnlijk afkomstig van het gelijkricht circuit van de boxjes waar een condensator aan het overlijden is. Of gewoonweg antenne werking van het audio-snoertje...

[ Voor 8% gewijzigd door djexplo op 11-07-2006 12:28 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb je toevallig je microfoon aan staan? Check anders even je geluidsinstellingen m.b.t. opnemen en weergeven, dikke kans dat daar iets staat wat niet gedempt is :)
Die piep is dan overigens nog wel te verklaren; door het in en uithalen van de stekker kan het zijn dat je software automatisch heeft gedetecteerd hoe e.e.a. aangesloten zit, en automatisch uitgeschakeld heeft danwel op andere instellingen (terug naar defaults bijvoorbeeld) overgeschakeld is

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-02 10:36

Archimond

Lopende Helpdesk

Die 80watt boxen had mijn zus vroeger ook, meestal als de aansluiting van de stekkers niet goed waren of ze lagen 1mm te ver eruit dan kreeg je een pieptoon.

De draden moeten helemaal stilliggen anders kan er nog steeds ruis doorkomen (ik heb ook zulke oude boxen icm HD audio)

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-02 11:38
Koop gewoon een stel nieuwe boxjes voor 10 euro?

De wijzen komen uit het Oosten!

Pagina: 1