[Zend] Studio & Platform debugging

Pagina: 1
Acties:

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 17:31
Hallo allemaal, ik probeer een fout op te lossen in een vrij uitgebreid php project van een ex-collega, en probeer dus een oplossing te vinden waarmee ik kan debuggen in php. Mijn idee was om de Zend Studio en Platform te gebruiken.

Dus ik heb de test versies gedownload en geinstalleerd, dat gaat allemaal goed. Alleen nu probeer ik dus een bepaalde pagina te debuggen maar dat lukt niet.

Het project werkt met een bepaalde pagina die login gegevens controleerd en eventueel doorstuurt naar de login pagina, voor de installatie werkte dit goed, alleen nu krijg ik alleen maar de output van php als text te zien. Weet iemand hoe ik debugging aan de praat krijg met deze Zend producten?

Hail to the king baby!

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02 17:00

Tux

Waarschijnlijk moet je dan het server based gedeelte van Zend Studio installeren op de webserver waar de site op draait.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• urk_forever
Ik draai het op de localhost, IIS met PHP en MySQL en dan Zend Studio en Platform heb ik geinstalleerd, mis ik dan nog wat?

Hail to the king baby!

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02 17:00

Tux

Als ik Debug doe (F8) kan ik opgeven welke pagina ik wil debuggen, en dan wordt de pagina geopend en zie ik de pagina gewoon (met params als ?start_debug=1&debug_port=10000&debug_fastfile=1...enz). Gebeurt dat daar ook?

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• urk_forever
Nee, volgens mij niet, ik kan op 2 manieren debuggen, ik kan het project starten of ik kan in de browser de localhost url openen, dan gaat hij ook debuggen. Ik probeer via de localhost url te debuggen.

Het probleem is alleen dat de pagina die ik wil debuggen pas na het inloggen komt. Dus ik moet eerst gewoon de pagina's kunnen gebruiken en vervolgens pas debuggen als ik op die pagina aan kom. Alleen de inlog pagina werkt niet goed als ik Zend Platform gebruik.

In die login pagina zit namelijk een redirect als je niet ingelogd bent, en als ik de url open van de site van krijg ik die redirect in text vorm te zien in de browser ipv dat hij uitgevoerd wordt. Zonder het platform werkt dit wel goed.

Hail to the king baby!