Welke Duron op Abit KT7A?

Pagina: 1
Acties:

• DarkTemple
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04 09:40
Ik heb diverse sites over overklokken van Durons gelezen, maar of het nu om een Duron 600/700 gaat ze komen tot dezelfde max. kloksnelheid na het overklokken.
Ik krijg dan ook de indruk dat het precies dezelde processors zijn, alleen dat in de fabriek de ene een hogere multiplier/voltage heeft dan de andere. Is dit ook zo?
Ik will een Duron kopen voor een Abit KT7A mobo, maar welke processor kan ik het beste aanschaffen? Tot hoe ver kan je een Duron 800 overklokken, zodat je systeem stabiel blijft?

Bedankt voor elke reactie.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op gegeven moment gaan die processor tegen hun limiet aanzitten, en dan zijn ze inderdaad slechter over te klokken.

wil je goed overklokken dan kan je een 600 nemen.

En tot hoever een een 800 zou wel de 1000MHz moeten halen, en mits erg goe gekoeld de +/-1100.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Zie sig. ;) Hij wordt stressed met }:O 44c...

Maar hij gaat maandag nog hoger als ik mijn alpha binnen heb!! :9~

----edit----

Dit is met een spire ma324-15 van f20,-!

Verwijderd

Mmmm, een t-bird is ook niet zo duur meer tegenwoordig & die gaan makkelijker tot de 1000mhz!

Verwijderd

Op zondag 28 januari 2001 12:40 schreef tineau het volgende:
Mmmm, een t-bird is ook niet zo duur meer tegenwoordig & die gaan makkelijker tot de 1000mhz!
huh :? ik d8 altijd dat de Duron juist beter overklokbaar is door z'n simpelere opbouw.

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zondag 28 januari 2001 13:21 schreef Gringo het volgende:

[..]
huh :? ik d8 altijd dat de Duron juist beter overklokbaar is door z'n simpelere opbouw.
simpelere opbouw :?:?:?:?:?:?.

Hij is precie het zelfde behalve de grotte van de L2 cache is anders.

Dit is trouwens wel de oorzaak dat en Duron over het algemeen beter over te klokken is.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

dus toch....

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

Ja, de Duron is d.m.v zijn matige hoeveelheid L2 zo lekker op te clocken, een thunderbird is in opzichte veel slechter over te klokken, en omdat hij alleen in erg hoge snelheden is en niet zoals de duron in 600 mhz is hij misschien altijd wel zo'n 100 á 200 hoger te krijgen, maar Durons doen het veel beter, en ik zou je ook een 600 Mhz Duron aanraden..

je moet als je de abit kt7a hebt namelijk gaan fsb klokken, en dan haal je de 1000 toch wel, dus waarom meer betalen voor hetzelfde resultaat, want een 800 mhz duron krijg je niet boven de 1200, en die kan je dus maar 300 of 200 up krijgen, terwijl een 600 wel 400 meer kan halen :9~

Don't You stare there, Operate!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zondag 28 januari 2001 13:29 schreef Gringo het volgende:
dus toch....
Nee, dat beteken dus dat ie qua opbouw niet simpeler is.

ER zit een kleien L2 cache op, maar de architectuur is hetzelfde.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Pagina: 1