[xp] back-up die rechten negeert ?

Pagina: 1
Acties:

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:33

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
Beste tweakers.

Ik zoek een stuk software waarvan ik geen idee heb of het bestaat. In een ander topic van mij is te lezen dat ik per ongeluk vergeten ben een back-up te maken van een windows-map , uiteraard gekoppeld aan een gebruiker. Ik kan op geen enkele manier bij die map komen, en mezelf rechten toekennen wil ik ook niet werken.

De map zelf mag ik dus niets mee uitvoeren (ook geen copy-paste etc.). Ik was benieuwd of er een stuk software bestond waarmee je een back-up kunt maken van mappen, ongeacht wie er toegang toe heeft. Dat toegang verlenen kan ik namelijk later ook op mijn gemak proberen, maar nu is het zaak dat de schijf leeg gaat, en die map dus op een medium gezet kan worden (CD/ DVD /andere schijf).

Als ik zoek (op b.v. google) dan krijg ik allerlei pakketten van back-up software voor me, die ik in administratie-mode moet draaien (wat ik logisch vind ) maar ik kan geen pakket vinden die schrijft ongeacht rechten.

Bestaat zoiets dat jullie weten ?

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 20:15
Natuurlijk moet je rechten hebben op die map om te kunnen back-uppen, anders zou rechten helemaal kul zijn.

Wat je zou kunnen doen is een ghost-image maken dan heb je een kopie van je hd ongeacht welke rechten je hebt.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wat ik wel weet is dat je een account backup-operator rechten kan geven in xp, te zien in dit schermpje:
Afbeeldingslocatie: http://img91.imageshack.us/img91/8526/image13ej.jpg

Dus als je een backupprogramma nou eens als een gebruiker met deze rechten laat draaien, misschien helpt het?

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

Verwijderd

Als je de map nog wel hebt, maar er niet bij komt, zou ik als Admin zijnde, Take Owenership eens proberen.

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
Bedankt voor de tips ! Ik ga er mee aan de slag !

Verwijderd

idd een backup-operator heeft in windows bepaalde rechten die een administrator bv ook niet heeft.
bv. backuppen van open files etc.

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
Met take ownership en wat kleine omwegen is het me gelukt toegang te krijgen tot de betreffende map.

Bedankt voor de tips allemaal, dit topic mag voorzien worden van een hangslot wat mij betreft :)

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Khaine666 schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 14:05:
Bedankt voor de tips allemaal, dit topic mag voorzien worden van een hangslot wat mij betreft :)
Doen we niet aan ;)

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

offtopic:
Laat het melden voortaan ook maar aan ons over. ;)

Maar spone heeft wel gelijk, alleen als een topic niet volgens onze Policy sluiten we het. :)

Het kan iig wel nog handig zijn voor een ander als je even de kleine omwegen post, zodat een ander zich niet hoeft af te vragen hoe je het in godsnaam voor elkaar gekregen hebt. :P

Signature

Pagina: 1