Toon posts:

in Flash een button koppelen aan een Acrobat Reader bestand?

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo hallo,

Ik ben bezig met een menu voor een autorun op een dvd.
Ik gebruik flash voor het maken van het menu.

Tot nu toe heb ik flash buttons alleen gelinkt naar scenes voor filmpjes spelletjes maar nog niet voor het koppelen aan een bestand.

Mijn vraag is: hoe kan ik het voorelkaar krijgen dat als ik op een button klik dat hij een Acrobat Reader bestand opent op de cd....

Ik heb bij help en tutorials gekeken maar daar kan ik net niet vinden dat hij automatisch ook weet dat het van de cd word afgehaald omdat toch iedereen een andere schijfaanduiding heeft (had iedereen maar gewoon E: ofzo ;)

Ik ben benieuwd wie me dit antwoord geeft ! Alvast bedankt...

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Heb je al gekeken naar een knop met actionscript getURL?

Tutorial
dan even kijken onder Flash MX -> Flash Acties -> knop met hyperlink

Ik denk als jij daar je pdf file aankoppelt deze gewoon geopend wordt.

Succes

[ Voor 6% gewijzigd door Kickasz op 11-07-2006 11:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gekeken en er word van alles overal uitgelegd hoe je naar een URL kunt koppelen maar niet naar een schijf aanduiding en dan het gewenste bestand.

In ieder geval thanx voor de link...

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

ongeveer dit:

getUrl("pdf-file.pdf", _blank)

??

Raar... Is zo gek nog niet

Verwijderd

Topicstarter
Nop tsjilp, werkt niet, ik zet het erin en als ik dan klink gebeurt er echt niets

iig bedankt.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

GetURL opent eigenlijk gewoon een browser met dat document ... als je browser PDF kan tonen werkt dat, maar in gevallen dat je eigenlijk liever de default app wilt openen en het crossbrowser moet werken, moet je een ietwat onhandige tussenoplossing gebruiken:

deze AS-functie:
Flash ActionScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
function fslaunch(basename) {
    var os = System.capabilities.os, cmd = "";
    if (os.indexOf("Windows")!=-1) cmd = basename+".exe";
    else if (os.indexOf("Mac")!=-1) cmd = basename+".app";
    if (cmd) fscommand('exec',cmd);

// debug a bit
    if (cmd) trace("fscommand('exec','"+cmd+"')");
    else trace("unsupported os ("+os+")");

}
Die launched voor mac een appelscript executable en voor Windows een Visual Basic Executable.
de beiden openen een extra textfile welke precies dezelfde filename (zonder extentie, maar dan met extentie .txt) heeft en zoeken hierin een filename en openen deze met de default applicatie voor dit bestandtype....

ik heb de executables hier staan met als filename 'testlaunch' (.exe, .app en .txt)
bedenk wel dat voor ieder document je dus dit bestand moet kopieren... de reden daarvoor is dat fscommand geen variabelen kan doorgeven, enkel de filename (dat is een zekerheid, anders was het eenvoudig te misbruiken voor een heel capabel virusje, waarvan overigens ook een 'proof-of-concept' bestond).

het kan overigens zijn dat dit enkel werkt als je een Projektor file gebruikt en deze lokaal draait...
een 'normale'swf' en zeker een online swf kan dit zeker niet.

[ Voor 7% gewijzigd door RM-rf op 11-07-2006 12:48 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
Kijk hier heb ik wat aan, ik ga het eens proberen op deze manier.

normaal als ik eens een vraag hier stel krijg ik smartass opmerkingen die me dom moeten laten voelen ofzo 8)7
maar hier heb ik wat aan , alvast bedankt.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 12:56:
Kijk hier heb ik wat aan, ik ga het eens proberen op deze manier.

normaal als ik eens een vraag hier stel krijg ik smartass opmerkingen die me dom moeten laten voelen ofzo 8)7
maar hier heb ik wat aan , alvast bedankt.
Overigens in Flash MX professional is ook een Flashpaper applicatie toegevoegd, welke PDF's kan weergeven binnen je Flashmovie, met wat basis controls (zoomen, pagina's bladeren e.d.)
Dat zou ook een optie zijn...

Wat betreft opmerkingen die je _kunt_ krijgen soms op GoT ... als dat echt verkeerde beledigende opmerkingen zijn, dan kun je dat altijd via een TR aan een mod melden..., daartegen wordt streng opgetreden.

anderszijds, niet altijd krijg je even behulpzame antwioorden en dat is lang niet altijd 'kwade wil' maar kan ook eraan liggen dat voor mensen je probleem niet geheel duidelijk is of je uitleg onvolledig.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
dat klopt maar ik ben eruit gekomen met het flash spectakel :)
Bedankt voor alle hulp allemaal....
Pagina: 1