Lay-out V&A en PW niet gelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik zit hier onder Ubuntu met Firefox 1.5.0.4 en daarin lopen de kolommen van V&A niet netjes naast elkaar. Als ik het lettertype 1 stap verklein past het wel. Echter bij de PW (met volgens mij dezelfde opzet) is het wel gewoon goed.

Screenshots:
Waar het verkeerd gaat in V&A;
Afbeeldingslocatie: http://img99.imageshack.us/img99/1540/vaverkeerd5au.th.png
V&A netjes naast elkaar, met lettertype verkleind:
Afbeeldingslocatie: http://img99.imageshack.us/img99/4526/vagoed7jx.th.png
PW doet het wel goed:
Afbeeldingslocatie: http://img141.imageshack.us/img141/662/pwgoed8fk.th.png

Ik weet dat het onder Windows wel gewoon goed werkt. Hoe kan FF onder Ubuntu hier er anders mee omgaan? Zelf heb ik er geen problemen mee, maar het zou netter kunnen ;)
Ook vraag ik me dan af of het hier aan mijn eigen pc ligt of dat het een "bug" is in FF onder Linux (of Ubuntu specifiek) en dat dus meer Linux gebruikers dit merken.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:16
Firefox 1.5.0.4 onder Windows XP en bij mij ziet V&A er ook zo uit hoor.

The devil is in the details.

• mithras
  • Niet online
Hahn schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 11:24:
Firefox 1.5.0.4 onder Windows XP en bij mij ziet V&A er ook zo uit hoor.
Je bedoelt toch dat V&A er bij jou ook "fout" uitziet?

Ik draai ook al een half jaar geen Windows meer, maar daarvoor was het wel ok. Ik heb daarna niet meer gekeken, maar dacht dat de veranderingen in FF niet zo groot waren dat het erg uitmaakte...

Verwijderd

Hier FF 1.5.0.4, geen last van. Pas als ik het lettertype eentje groter zet valt de tweede kolom naar onder.

edit:
Onder Windows XP.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2006 23:47 ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Dit ligt puur aan Windows.
Aangezien Windows de fonts nog nooit normaal heeft weergegeven kwa grootte, en linux wel, verspringt de tekst dus. Het rare is dat ik dit al een keertje heb gemeldt bij robinvr, en toen had hij het gewijzigd, maar blijkbaar is dat nu teniet gedaan ofzo :?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:16
Mithras86 schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 13:25:
[...]
Je bedoelt toch dat V&A er bij jou ook "fout" uitziet?

Ik draai ook al een half jaar geen Windows meer, maar daarvoor was het wel ok. Ik heb daarna niet meer gekeken, maar dacht dat de veranderingen in FF niet zo groot waren dat het erg uitmaakte...
Bij mij komt het pas goed als ik de lettergrootte twee stappen kleiner maak. Maar bij mij zal het wel komen doordat ik Verdana forceer in Firefox :)

The devil is in the details.

• mithras
  • Niet online
moto-moi schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 00:02:
Dit ligt puur aan Windows.
Aangezien Windows de fonts nog nooit normaal heeft weergegeven kwa grootte, en linux wel, verspringt de tekst dus. Het rare is dat ik dit al een keertje heb gemeldt bij robinvr, en toen had hij het gewijzigd, maar blijkbaar is dat nu teniet gedaan ofzo :?
Maar ik gebruik dus geen Windows :) Dat het in Windows fout gaat bij Hahn, komt omdat hij dus FF forceert Verdana te gebruiken.
Ik zit onder Ubuntu gewoon te werken, gebruik standaard stylesheet en niets geconfigureerd wat dit kan beinvloeden (lijkt me, aangezien FF standaard is meegeleverd, en ik niet aan de about:config heb gezeten).

Dit probleem doet zich al voor sinds ik onder Linux werk, dus dat is zo'n half jaar (misschien iets minder).

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

ja, dat snap ik, maar dat komt uiteindelijk door Windows :P
Aangezien onze devvers Windows gebruiken houden ze geen rekening met Linux, en krijg je dus dit probleem. Maar ik zal ACM wel even aan z'n oren trekken hierover O-) :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1