Toon posts:

Geforce 7900GT 256MB PCI-Express kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiemorgen allemaal,

Helaas niet echt goed voor mij want volgens mij is mijn videokaart naar de zevende hemel...

Ik zal het uitleggen:

Ik heb een AMD 3800 x2, 3gb geheugen en een Asus N8-E moederbord (nforce4 type)

Ik heb iets meer dan een maand geleden een videokaart gekocht bij informatique ter waarde van 300 euro.
Ik kreeg deze met grote genoegen erg snel binnen en dus als een blij kind met nieuw speelgoed deze geinstalleerd in me Pc'tje

Ik was super enthousiast, een blij kind met supervideokracht.
Ik speel altijd WoW (world of warcraft) maar wat erg gisteravond gebeurde staat me nog goed in me geheugen geschreven.

Mijn PC staat altijd aan omdat Teamspeak die onze guild gebruikt 24/7 aan moet staan, gisteravond dacht ik nadat ik thuis kwam even leuk een uurtje te gamen voordat ik naar bed ging.
Stomme is ik controleer altijd de temp van me videokaart, dit omdat het snikheet is maar gaf een temp. van 54graden aan.
Netjes dacht ik, dus ik start het spel kom online...Ik speel 5 minuten en opeen gebeurd er iets heel vreemd.

Zomaar uit het niets kreeg ik allemaal vreemde verticale kleur lijnen over mijn scherm heen en ik denk wtf is dit nu opeens :?

Nooit meegemaakt, maar goed alles bleef hangen PC deed niks meer. Ik dacht ohh nee he, heb ik dit nu weer. Nou ik zet vervolgens me PC uit en voel aan de kaart...mmhh niet warm kan gewoon me hand erop leggen, vreemd!
Dus ik zet me PC weer aan, bij het opstarten van de bios scherm zie ik weer al die verticale beeld lijnen over me scherm :?
Ik dacht ik ga in me bios en controleer het daar, CPU temp gaf 41 graden aan...normale temp.
Ik uit de bios en pc reboot en blijf die lijnen zien, totdat hij klaar is met de bios check en windows wilt opstarten zie ik opeens allemaal rare Computertaal blokjes op me scherm flikkeren.
Ik dacht dit gaan niet goed maar laat maar doorstarten...Op het moment dat Windows net klaar is met laden en over wilt gaan naar het start scherm flikkert het beeld uit en staat er: Buiten bereik 8)7

Ik denk wat is dit voor..*piep* Ik denk ik switch hem om met de andere PCI-express bus maar kreeg exact hetzelfde beeld. Ik switch hem zelfs met de andere DVI uitput maar geen baat gevonden.

Ik heb vanochtend informatique gebelt en het probleem ook uitgelegt, volgens de jongen is het artifacts, maar die mag toch niet zulke problemen leveren? Ik mocht hem gewoon opsturen van hem omdat het onder de garantie nog valt en mocht het inderdaad bij hun hetzelfde geval zijn krijg ik meteen een nieuwe opgestuurt.
Ik heb hem nooit overgeklokt omdat ik dat te riskant vond.

Jullie enige idee wat er misschien loos kan zijn? Want beeld is er wel alleen tja...Dikke verticale kleur lijnen en rare computer teken blokjes flikkeren in me scherm.
Andere PCI card heb ik niet omdat dit me eerste PCI-express mobo is.

p.s. kan een mod even titel aanpassen merk dat er staat PCE express inplaats PCI express.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2006 11:02 . Reden: Titel verkeerd getypt ]

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:49

Format-C

Tracing Rays

Kaart is gewoon naar de eeuwige chipvelden. Ik denk (weet wel zeker) dat je hem RMA moet sturen.

Je bent niet de enige met een brakke 7900 kaart. Ik heb er zelf ook 1 gehad. Het soort symtomen dat je geeft is precies wat meer mensen hebben...

Draad over 7900 uitvalproblemen:

[rml][ 7900 serie] Uitvalproblemen[/rml]

Ook hier zijn er aardig wat met problemen:

http://www.hardware.info/forum/showthread.php?t=92039

Nog een linkje:

http://enthusiast.hardocp...2OSwxLCxoZW50aHVzaWFzdA==

Kort samengevat; terug met dat ding.

:/

[ Voor 28% gewijzigd door Format-C op 11-07-2006 11:30 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-06 20:56
Check het grote Geforce Topic ook maar even, je bent echt niet de enige. Vooral 7900's van XFX, BFG, eVGA vallen uit, Asus komt ook voor, wel minder maar toch. Direct RMA aanvragen.

Ik heb twee XFX's gehad die het nog geen maand hebben uitgehouden, exact zelfde symptonen,

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Verwijderd

Topicstarter
Ohh jeej,

Nou lekker dan, dat stuk heb ik niet echt gezien dus.

Ik mocht hem gewoon zo terug sturen met vermelding t.a.v. afdeling retourneren.
Meer zei die niet.

Verwijderd

Topicstarter
Nou heb vandaag mail gekregen dat het aangekomen is.

Het wordt vandaag bekeken en als hun hetzelfde defect hebben als ik had krijg ik meteen een nieuwe toegestuurd kosteloos.

Wel zo netjes :)

Ik wacht geduldig af :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Woaaa, ze hadden hem vandaag binnen...Ze zaggen dat ie defect was, iets met het geheugen denken ze.
Vandaag hebben ze meteen een nieuwe opgestuurt naar me krijg ik morgen binnen.

Hoppa...Super service Informatique en mensen met verstand. Jammer dat ik niet in de Pricewatch forum ken typen ^^

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Maak voortaan aub gebruik van de Edit knop, het omhoog kicken van je topic binnen 24 uur zien we liever niet ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
cybersteef schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 17:58:
Maak voortaan aub gebruik van de Edit knop, het omhoog kicken van je topic binnen 24 uur zien we liever niet ;)
Ach je hebt gelijk sorry... O+

Mag mijn post btw slotje hebben :) denk dat mensen me post nu wel gezien hebben met de info :D
Pagina: 1