Thermalright Xp90c Heatsink + Tornado Fan blijft koud

Pagina: 1
Acties:

• iNSANiTi
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

iNSANiTi

...eM HaeY ! eNaSNi b2 ToG u

Topicstarter
Zoals de titel al zegt mijn heatsink Xp90 C blijft koud terwijl de temp @ 100% met 1,6 vcore op 46 zit.

Ik gebruik een tornado 92 mm fan en artic silver 5 koelpasta.
Weet zeker dat ik niet teveel pasta heb gebruikt.

En de koeler kan haast niet fout zitten. Vindt het echt vreemd want ook al voel je helemaal van onder bij de heatsink het blijft gewoon koud aanvoelen. Want als ik het met een andere heatsink vergelijk waar de proc rond de 50-60 graden is dan is die gewoon warm.

Dan is het ook nog zo dat het bijna niks uitmaakt of ik mijn fan @ 2300 rpm laat draaien of 4400 rpm 1/2 graden hooguit.

Bij mijn stock heatsink waren de verschillen echt wel goed te merken.En kan het kloppen dat je de hoekjes van je proc nog gewoon ziet ?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen heb iig vanaf gister tot nu gezocht @ got en google en nog andere tweaker fora's maar 0.0 hits :'(

* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01 12:48

KatirZan

Wandelende orgaanzak

het is best mogelijk dat de heatsink koud blijft hoor :) zolang je temps maar niet te hoog worden hoef je je nergens druk om te maken ;)

Wabbawabbawabbawabba

• iNSANiTi
  • Niet online

iNSANiTi

Topicstarter
Dan moet ik wel een hele goede airflow hebben :)

Maar als de heatsinks zo koud is waarom brengt die dan niet meer koeling naar de core ?
Terwijl de fan nog harder kan draaien en dus de core kouder kan houden.

Of is het zo dat het koper niet meer warmte kan opnemen ?

* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Het is gewoon een goede heatsink die niet kouder wil. Dat concludeer ik doordat als je de fan sneller laat draaien er maar heel weinig verschil in de temp. zit. Dus ik denk ook idd. dat je heatsink gewoon niet meer warmte kan afvoeren.

Edit: zie ook dat je bezig bent met overklocken en dat brengt ook veel warmte met zich mee. Dat zal ook zeker meehelpen dat ie niet kouder wordt.

[ Voor 25% gewijzigd door TEAMIKKE op 11-07-2006 10:42 ]

Verwijderd

Laat de fan eens heel traag draaien (of helemaal niet) met speedfan ofzo. Controleer of dan de heatsink warmt wordt en je temperatuuruitlezing stijgt. Is dit het geval dan is alles in orde en is het gewoon zo dat de koeler heel goed koelt.

• iNSANiTi
  • Niet online

iNSANiTi

Topicstarter
Jepz ik ga hem wel eventjes uitzetten.

En als die bv na een uur nog niet warm is dan klopt er iets niet :7

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-01 12:47

mace

Sapere Aude

Insaniti schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 16:27:
Jepz ik ga hem wel eventjes uitzetten.

En als die bv na een uur nog niet warm is dan klopt er iets niet :7
wel ondertussen in de gaten houden ;)

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:50
MaCe1337 schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 16:29:
[...]

wel ondertussen in de gaten houden ;)
Je mobo beveiligt je CPU sowieso: als je CPU te heet wordt, sluit je mobo de hele handel af... Kapot zal je CPU er dus niet van gaan!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07-2025
Waar voel je? Vast aan de zijkant... dat is het hele idee van koelichamen: ze staan warmte af aan de omgeving. Grotere koelichamen doen dat sneller.
Hij blijft vast niet koud, maar het is maar een klein verschil. Naar mate je dichter bij de core komt, zal hij wel wat warmer zijn...

@bashrat: alleen als je dat aan hebt gezet in de bios!!!!!!

edit: ik zie dat het een heatpipe koeler is... heb je mischien boven en onder omgedraait? Heatpipes maken gebruikt van zwaartekracht, afaik...

[ Voor 30% gewijzigd door MeMoRy op 11-07-2006 16:49 ]

U vraagt, wij antwoorden.

• iNSANiTi
  • Niet online

iNSANiTi

Topicstarter
tuurlijk hou ik de temps in de gaten :P.
En auto shut down staat @ 60 graden heb ook nog me 10 + optie aan staan @ dfi ultra-d

Ik heb iig aan alle kanten gevoeld en zo ver mogelijk naar proc toe. En echt bijna geen warmte verschil. En de zijkanten waar de lucht uit vliegt is al helmaal koud. Heatpipes zitten naar pci sloten en mijn mobo ligt ipv rechtop.

Foto's:

Heatpipes : Afbeeldingslocatie: http://img157.imageshack.us/img157/8856/dsc002741uw.jpg

Zijkant Rechts : Afbeeldingslocatie: http://img400.imageshack.us/img400/8199/dsc002769yw.jpg

Rechts Achter : Afbeeldingslocatie: http://img307.imageshack.us/img307/6973/dsc002771mt.jpg

Cpu zichtbaar : Afbeeldingslocatie: http://img400.imageshack.us/img400/1341/dsc002788ho.jpg

Zo is het wat duidelijker.
Alleen pics blijven vaag staan |:(

[ Voor 11% gewijzigd door iNSANiTi op 11-07-2006 17:57 ]

• iNSANiTi
  • Niet online

iNSANiTi

Topicstarter
Zonder fan wordt het blokje koper gewoon warm.

Dus die fan zorgt er gewoon voor dat het ijskoud blijft _/-\o_ .

ABUS >:)

En bedankt :)

Pagina: 1