Er worden bij ons binnenkort een aantal PDA's met speciefieke programma's uitgeleverd aan gebruikers. Dat is heel mooi, maar ik zou ik prettig vinden als ik het gebruik van Windows Mobile 5 kan beperken, door bijvoorbeeld te voorkomen dat zij programma's kunnen installeren of de instellingen kunnen wijzigen.
Of en hoe er programma kunnen worden uitgeschakeld?
Of er (ik doe maar een gok) dan met gebruikersprofielen gewerkt moeten worden.
Hoe kan Windows Mobile 5 gestript worden?
Of er (ik doe maar een gok) dan met gebruikersprofielen gewerkt moeten worden.
Hoe kan Windows Mobile 5 gestript worden?
Je bedoelt zoals het gebruik van User/Group Policies mogelijk is in Windows Server, en dat dan toepassen op Windows Mobile... Geen idee of dat kan, hangt er denk ik vanaf of WIndows Mobile zich kan aanmelden op een domein.
Mijn gok is dat ie niet overweg kan met de policies, maar dat valt wel na te zoeken in de Microsoft Knowledge Base. Of anders is er misschien wel informatie te vinden in Windows Operating Systems?
Mijn gok is dat ie niet overweg kan met de policies, maar dat valt wel na te zoeken in de Microsoft Knowledge Base. Of anders is er misschien wel informatie te vinden in Windows Operating Systems?
Zo gezegd, zo gedaan.
Met policies werken vermoed ik niet, tenzij er idd aangemeld wordt op een domein (wat wel kan volgens mij, eventueel via VPN)
Er bestaat ook zoiets dat het gebruik van de PDA zelf beperkt tot de programma's die jij wil, zo'n soort van Kiosk maar dan voor PDA. (ben alleen de naam even kwijt)
Er bestaat ook zoiets dat het gebruik van de PDA zelf beperkt tot de programma's die jij wil, zo'n soort van Kiosk maar dan voor PDA. (ben alleen de naam even kwijt)
Kiosk mode is inderdaad wat je wil. Er zijn een aantal programma's op de markt waarmee je dit kunt instellen op een PDA. Voorbeeld: SPB Kiosk Engine: http://www.spbsoftwarehouse.com/products/kioskengine/?en
Ach, even een hard-reset en weg is de kiosk mode ...
Als je dan ook geen bedrijfsgevoelige informatie meer in het ding hebt, en ook geen certificates en de hele flikkerse bende om het bedrijfsnetwerk op te kunnen, dan heb je uit beveiligingsoogpunt je doel alsnog bereikt. Plus het feit dat je je als gebruiker even mag verantwoorden bij de systeembeheerders.uiterlix schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 18:28:
Ach, even een hard-reset en weg is de kiosk mode ...
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Pagina: 1