[msoffice] sjablonen maken

Pagina: 1
Acties:

• kendekeizer
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-07 09:12

kendekeizer

Ieder probleem = een uitdaging

Topicstarter
Ik moet voor een organisatie een aantal sjablonen maken van huidig gedrukt briefpapier.
Omdat hier ook invulvelden op staan en het inscannen naar ocr niet echt lekker gaat qua afstanden wil ik graag weten of er andere manieren zijn om een huidig gedrukt vel om te zetten in een digitaal in te vullen formulier.
Het is namelijk de bedoeling dat het voorgedrukt papier digitaal op het scherm staat zodat de mensen weten hoe het eruit komt te zien.

Iemand een idee of stukje software?

De formulieren heb ik in jpg, (ocr/doc) formaat. En uiteraard ook als papieren versie.

Problemen zijn erom opgelost te worden

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik weet niet hoe moeilijk de huisstijl is, en in welk pakket je het wilt implementeren. Maar ik heb wel eens voor een huisstijl gewoon een blaadje ingescand als plaatje, in word als pagina vullend achtergrondplaatje ingesteld ( transparancy ongeveer 50% ) en dan gewoon daar overheen alle logo's en teksten gezet. Aan het einde achtergrondplaatje weggehaald et voila, je huisstijl staat in word.

Maar dit was alleen noodzakelijk omdat we geen digitale versie van ons briefpapier hadden. Vraag eens na bij jullie drukker of hij er niet een pdf van kan maken. Dan koop je 1x een goede pdf->word converter en je bent voor 200 euro klaar. Scheelt heel wat uren werk.