Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikkler
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-06 15:24
Ik heb nu ruim een jaar de MX510 (aangesloten op PS2) en heb sinds een maand een probleem. Vaak reageert de linkermuisknop niet, waarbij programma's die openstaan opeens inactief worden, wanneer ik dan 2x ALT-TAB reageert hij wel weer. Ook kan ik de pictogrammen op het bureablad niet meer verplaatsen. Heb nieuwe drivers geinstalleerd, maar probleem blijft bestaan.

Hetzelfde probleem had ik ooit met een draadloze logitech muis (jaren geleden), wanneer de batterijen opwaren en ik er nieuwe indeed reageerde de linkermuis ook slecht. Ik koop daarom nooit meer een draadloze muis.

Het probleem is niet constant aanwezig, heeft iemand een oplossing>>>?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
En als je de drivers opnieuw installeert?
Scan op virussen en spyware, dat zou het ook kunnen zijn.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikkler
Murcielago schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 08:16:
En als je de drivers opnieuw installeert?
Scan op virussen en spyware, dat zou het ook kunnen zijn.
Het probleem is vaak (tijdelijk) opgelost als ik comp. opnieuw opstart. Heb drivers opnieuw geinstalleerd, geen virus/spyware. Maar probleem blijft. Ik kan ook moeilijk zeggen wanneer het precies gebeurt, het kan meteen gebeuren nadat ik comp opstart of pas na een half uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:21
Ik had hetzelfde soort probleem. Bij mij was het probleem dat de muis zo lang gebruikt was dat ie aan de binnenkant versleten was.

Ik heb hem toen opengemaakt en het stukje plastic van de knop, zeg maar, dat op het printplaatje op de muis drukt (om te klikken) was dusdanig versleten (door al het klikken) dat ie bijna geen contact meer maakte! Ik moest of heel hard klikken of een nieuwe muis aanschaffen, het laatste was het geval. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikkler
chimo schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 08:45:
Ik had hetzelfde soort probleem. Bij mij was het probleem dat de muis zo lang gebruikt was dat ie aan de binnenkant versleten was.

Ik heb hem toen opengemaakt en het stukje plastic van de knop, zeg maar, dat op het printplaatje op de muis drukt (om te klikken) was dusdanig versleten (door al het klikken) dat ie bijna geen contact meer maakte! Ik moest of heel hard klikken of een nieuwe muis aanschaffen, het laatste was het geval. :+
Ik heb me muis opengemaakt en proberen schoon te maken en er zit inderdaad een klein zwart stukje op het contactplaatje, waarschijnlijk is dat het probleem. Ik koop wel een nieuwe muis thanks in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-07 07:35
Wat ook werkt is een stukje karton o.i.d. onder het printplaatje te stoppen zodat het PCB iets omhoog komt waardoor de muis wel weer goed 'klikt'.
Deze trick heb ik al bij een aantal logitech muisjes toegepast met succes..
Scheeld weer de aankoop van een nieuwe muis.. (of koop gewoon in 1 keer een goede muis: Logitech G-5 ;)).
Pagina: 1