Logitech messenger webcam OEM doen of niet?

Pagina: 1
Acties:

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
ik wil een webcam kopen welke een resolutie van 640-480 heeft met goed beeld voor weinig geld. Ik zie de messenger webcam van logitec staan voor 15€ is deze aan te raden? met de search vind ik alleen oude topics en het schijnt dat er meerdere versies van deze webcam bestaan met dezelfde naam. omdat het kicken van een oud topic not done is maar een nieuw topic geopend.

ik heb een hele oude dynalink webcam, maar het beeld hiervan heb ik altijd slecht gevonden. donker en grijs. Ik wil een webcam die gewoon goed beeld geeft, ook als het wat schemert.

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Logitec is niet echt een A-merk. Ik heb er zelf ook 1 (niet degene die waar jij info over vraagt) en deze geeft ook absoluut geen scherp beeld. ''Het kan er mee door''. 15.00 euro is ook te goedkoop als je een goede webcam wilt. Het ligt trouwens ook aan je software. Dat kan ook veel verschil maken en met goede software kun je je instellingen veranderen zodat ie wat lichter wordt enz.

Schemerlicht is erg iritand. Probeer de omgeving gewoon wat lichter te maken want de meeste cams kunnen erg slecht tegen duisternis.

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:11
TEAMIKKE schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 08:34:
Logitec is niet echt een A-merk.
Wat is dan wel een A-merk ?

Ik heb zelf de Quickcam Pro 4000, en die is heel wat duurder dan 15 euro, maar dan heb je ook prima beeld, zelfs in schemering.

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Microsoft cams zijn erg goed. Maar ook weer duurder.

Ik zeg niet direct dat alle Logitec spul slecht is ;) Die Quickcam Pro 4000 is volgens jou goed maar dat zie je ook weer terug in de prijs. Ik wil alleen maar zeggen dat je met 15 euro goed moet zoeken voor een goede cam.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

TEAMIKKE schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 08:34:

Schemerlicht is erg iritand. Probeer de omgeving gewoon wat lichter te maken want de meeste cams kunnen erg slecht tegen duisternis.
Wil je een (relatief) goedkope cam die wel goed in het donker kan filmen dan heb je de Philips ToUcam Pro II nodig. Ik heb daar zelf een klein onderzoekje inzitten en heb deze uiteindelijk gekocht. Het resultaat is super.

Komt voornamelijk door de chip. Deze is CCD en niet CMOS zoals in de meeste cams zit.
CMOS chips zijn erg slecht om met duisternis te filmen. Met mijn Pro II zie ik op de cam zowat nog meer licht in een schemerige kamer dan met het oog :7
Hij kost rond de 45 euro.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-02 20:09
je mag mijn logitech messenger cam wel kopen voor 'n prikkie

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:54

BHQ

Goedkoper dan €15, I guess?

• Ghannes
dat guess ik ook

• Tennisbal
waarom wil je ervan af? slecht beeld ofzo? ik hoef ook niet perfect beeld, gebruik het toch weinig. maar ik vraag me af hoe slecht het beeld is. ik heb zelf een dynalink pro van tig jaar oud maar dat vnod ik echt 3 keer niks. is de logitech daarmee te vergelijken? en moet ik door de resolutie heen prikken? (logitech = 640-480,leek me wel relaxt

• Ghannes
omdat ik 'm sinds dat ik 'n laptop heb niet meer gebruik

• Bargemanos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-12-2025
als je deze bedoelt:

Afbeeldingslocatie: http://www.superwarehouse.com/images/products/logitech_messenger.jpg

Ik heb hier dezelfde staan, opzich geen slechte kwaliteit (ook al ben ik snel tevreden) voor z'n prijs :)

mischien kun je hier is kijken, omdat ik je geen foto's van mijn eigen aan wil doen :+ . Er zijn vast wel betere revieuws te vinden, maar deze kwam ik toevallig tegen.

[ Voor 5% gewijzigd door Bargemanos op 12-07-2006 00:34 . Reden: verkeerde link ]

uhuuummm

• Ghannes
juist, die bedoel ik

• Tennisbal
hmm als ik al deze verhalen lees houd ik het toch maar bij mijn oude webcam. heb niet echt een idee dat ik voor weinig geld een betere kan krijgen. tnx!
Pagina: 1