Bestaat er een mogelijkheid om bv 17 Gb te branden op DVD en dat deze dan vervolgens op een andre computer zo weer uit te lezen is (zonder een proramma te hoeven installeren).
lol 
Tuurlijk niet.. DVD is max 4.7 GB, Dual Layer DVD 8,5 GB. Meer zul je voorlopig op een draagbaar medium niet vinden (nu aub. geen reacties over tapes e.d.
).
Misschien via een netwerk?
Tuurlijk niet.. DVD is max 4.7 GB, Dual Layer DVD 8,5 GB. Meer zul je voorlopig op een draagbaar medium niet vinden (nu aub. geen reacties over tapes e.d.
Misschien via een netwerk?
Aangezien je DVD's kunt lezen in een PC met een DVD-speler kun je óók de bestanden naar die PC kopiëren. Zoiets noemt men al jaren een back-up. 
Dit is toch wel heel erg simpel of is je vraag anders?
17GB data kun je soms verkleinen door het in een rar/zip/archief om te zetten.
Dit is toch wel heel erg simpel of is je vraag anders?
17GB data kun je soms verkleinen door het in een rar/zip/archief om te zetten.
[ Voor 38% gewijzigd door Guardian Angel op 11-07-2006 00:23 ]
ARME AOW’er
Als je DVD's gebruikt zul je het moeten splitsen over 4 schijfjes. Volgens mij gaat dat niet standaard in Windows (Er vanuit gaande dat je dat OS gebruikt).
Als het comprimeerbare data is (tekst) past het mogelijk op 1 schijfje, maar ook dan heb je 3rd party tools nodig.
Als laatste mogelijkheid binnenkort nog Blue Ray, maar die optie kun je uitsluiten denk ik vanwege de kosten.
Als het comprimeerbare data is (tekst) past het mogelijk op 1 schijfje, maar ook dan heb je 3rd party tools nodig.
Als laatste mogelijkheid binnenkort nog Blue Ray, maar die optie kun je uitsluiten denk ik vanwege de kosten.
Bedankt voor de snelle reacties.
Maar het idee is dat ik die 17 Gb niet zelf wil gaan verdelen in hap klare brokken van 4,7 Gb maar dat een programma dat berekend.
De data die ik wil branden is een deel van mijn directory structuur en die wil ik behouden!
Maar het idee is dat ik die 17 Gb niet zelf wil gaan verdelen in hap klare brokken van 4,7 Gb maar dat een programma dat berekend.
De data die ik wil branden is een deel van mijn directory structuur en die wil ik behouden!
RARREN.... max file size 4,6 GB en branden maar.
ARME AOW’er
Kan je geen 20+ Gb portable harde schijf lenen? Lijkt me een stuk betrouwbaarder, en sneller, dan 4 DVD's.
Comprimeer het, en geef aan bij het programma waarmee je comprimeert, dat het bestanden van maximaal dvd grote mogen zijn.
Op de andere pc zet je de bestandjes weer bij elkaar, klikt op uitpakken en alles staat weer netjes in de goede structuur enzo.
Op de andere pc zet je de bestandjes weer bij elkaar, klikt op uitpakken en alles staat weer netjes in de goede structuur enzo.
www.ping-win.nl
Ik snap wel wat de TS ongeveer bedoelt. Hij wil 17GB aan data branden en dat met 1 of ander programaatje superklein maken en dan op de andere PC weer uitpakken. Volgens mij kan dit niet
Dus ik zou idd kijken voor een externe HD of zoiets of gewoon HDD aansluiten in andere PC
Dus ik zou idd kijken voor een externe HD of zoiets of gewoon HDD aansluiten in andere PC
Neen, volgens mij heeft hij 17GB aan data. Dit wil hij op DVD's zetten, zonder zelf alles te moeten indelen in 4 dvd's. Hij wil dus een programma die vanzelf alle data op dvd zet.
Dus gewoon, de data selecteren ==> kopieren naar ... ==> DVD ==> (als dvd vol zit) DVD is vol, insert een lege ==> done
Zoiets dus, er zullen wel programmas voor bestaan.
Dus gewoon, de data selecteren ==> kopieren naar ... ==> DVD ==> (als dvd vol zit) DVD is vol, insert een lege ==> done
Zoiets dus, er zullen wel programmas voor bestaan.
Wat is nu nog het probleem?
Je archiveert die 17 GB voor mijn part ongecomprimeerd met een maximum file size van 4,6/4,7 GB.
Maximaal krijg je dus 4 bestanden elk ter grootte van de opslagcapaciteit van een DVD.
bestand.rar + bestand.r01 + bestand.r02 + bestand.r03. Elk bestand op een DVD branden en klaar om uit te pakken met behoud van de volledige directorystructuur op elke willekeurige andere PC.
Je archiveert die 17 GB voor mijn part ongecomprimeerd met een maximum file size van 4,6/4,7 GB.
Maximaal krijg je dus 4 bestanden elk ter grootte van de opslagcapaciteit van een DVD.
bestand.rar + bestand.r01 + bestand.r02 + bestand.r03. Elk bestand op een DVD branden en klaar om uit te pakken met behoud van de volledige directorystructuur op elke willekeurige andere PC.
ARME AOW’er
Wat Guardian_Angel en Rye zeggen.
Met bijvoorbeeld WinRar is dit mogelijk door tijdens het aanmaken van een rar-bestand aan te geven hoe groot het maximaal mag zijn, er wordt dan gesplitst in x bestanden van de gewenste grootte.
Het levert dus 100 bestanden op van 1MB bij 100MB aan data, en zo ook 4 bestanden van dvd-grootte bij 17GB.
Met bijvoorbeeld WinRar is dit mogelijk door tijdens het aanmaken van een rar-bestand aan te geven hoe groot het maximaal mag zijn, er wordt dan gesplitst in x bestanden van de gewenste grootte.
Het levert dus 100 bestanden op van 1MB bij 100MB aan data, en zo ook 4 bestanden van dvd-grootte bij 17GB.
Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude
Ik zou ook enkele par bestanden maken (zeg 25 %). Vier DVD's branden die samen 1 rar bestand bevatten is vragen om moeilijkheden. Als hij maar een klein beetje schade oploopt ben je al het haasje....
Roxio Easy CD/DVD doet dit vanzelf voor je. Gewoon de 17 GB naar DVD draggen en burn it. Hij poept vanzelf de volle DVD er uit en gaat lekker verder op een nieuwe.
Nothing is a problem once you've debugged the code
Verwijderd
Er zit error-correctie op een DVD. Maak maar eens een kras, de speler leest de DVD nog steeds correct. Het duurt hooguit wat langer.KC_Kaas schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 01:37:
Ik zou ook enkele par bestanden maken (zeg 25 %). Vier DVD's branden die samen 1 rar bestand bevatten is vragen om moeilijkheden. Als hij maar een klein beetje schade oploopt ben je al het haasje....
Dit soort media is gemaakt voor de gemiddelde debiel. Dat neemt niet weg dat ik i.d.d. belangrijke bestanden ook altijd even 5% par.
Edit: voor alle duidelijkheid: dat parren heeft natuurlijk alleen zin als het bestand van 4+ GB opgesplitst is in een groot aantal deelbestanden. Anders (als er 1 besatnd is) moet je natuurlijk > 100% parren.
Als je het dus met WinRAR op de DVD's wil zetten moet je gewoon iets van 400 bestanden storen (niet comprimeren). 100 bestanden per DVD en met 5% par mogen dus 5 van de 105 bestanden corrupt worden.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2006 01:53 ]
Ik heb niet het idee dat de bovengemiddelde gebruiker, laat staan de gemiddelde debiel, ook maar enig idee heeft waar je het over hebt.
DVD's gaan overigens net zo hard stuk door een kras als een CD.
ARME AOW’er
Burn to the Brim
Met dit programma kun je automatisch cd\dvd grootte maken van wat je wilt backuppen.
Met dit programma kun je automatisch cd\dvd grootte maken van wat je wilt backuppen.
Als je het vaker moet doen is een removable USB HD wel handig.
Met W2k/XP heb je geen drivers/programma's nodig. Heb er zelf ook 1.
Met W2k/XP heb je geen drivers/programma's nodig. Heb er zelf ook 1.
o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.
Verwijderd
Misschien is een linkje naar Burn to the Brim wel gemakkelijk voor TSjan99999 schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 07:52:
Burn to the Brim
Pagina: 1