Toon posts:

6610XL Fan probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn huisgenoot heeft een klein probleempje met zijn Medion 6610XL videokaart.

Counterstrike: Source is een spel dat redelijk vaak gespeeld word en hij had dus last van fps drops.
Na een aantal uren gezocht te hebben, had hij een aantal oplossingen gevonden.
Hij heeft de nieuwste drivers geinstalleerd enz. enz..
Dit allemaal had geen zin. Toen ik de kast open haalde lag (tot mijn grote verbazing) zijn fan half uit zijn VGA (dit terwijl hij wel gewoon kan CS:S-en en 2 beeldschermen aan zijn vga heeft hangen).

Nu heb ik niet zo heel veel verstand van deze dingen en heb ik even rond gezocht naar geschikte koelers. Ik heb de volgende koelers gevonden (van deze weet ik zeker dat ze op een 6610XL passen)
- Zalman VF900-Cu
- Arctic NV Silencer 1 (Rev. 2)

Ik heb ook een aantal fotos gemaakt van de fan/kaart.
*Klik*
foto's zijn van een nogal grote resolutie, vandaar de link

Ik wil even weten of er nog andere mogelijkheden zijn voor deze VGA.
Ook zou ik graag willen weten of het niet mogelijk is om de fan eraf te halen en evt. er weer op te monteren (lijkt me niet maar ik zou dit toch graag bevestigd willen hebben).

Mvg,

SureZal

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2006 00:13 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Zo te zien valt de PC binnen de garantie en kun je bij Medion daarop een beroep doen. De kaart wordt dan aan huis probleemloos omgeruild.

Is er geen garantie kun je aan de hand van het type eenvoudig terugvinden welke koelers er allemaal op passen. Da's niet moeilijk uit te vinden.

ARME AOW’er

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-01 20:46
Pfffff Ik vind het niet zo gek dat die fan kapot gelopen is met die berg stof ertussen. Vraag me af of dat wel onder garantie valt.Je kan het altijd proberen.
Hoop voor je maatje dat de kaart zelf niet kapot is doordat ie langere tijd zonder fan heeft staan draaien en dus veel te heet geworden is. Anders kan je er idd een zalmaan o.i.d. opzetten.

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-02 09:13
Ik ben bang dat dit niet binnen de garantie valt, aangezien je de behuizing hebt opengemaakt..

Pak gewoon lekker die Zalman, heb ik zelf goede ervaringen mee, dan zit dat wel goed :)

Monteren is geen probleem, dat wordt stap voor stap gewezen in een tutorial op de site van Zalman..
Het verwijderen weet ik niet precies, iig voorzichtig zijn :P

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

adyta schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 00:24:
Ik ben bang dat dit niet binnen de garantie valt, aangezien je de behuizing hebt opengemaakt..
Dit kan gelijk naar het rijk der fabelen verwezen worden.

Het aantal Medions dat ik heb opengemaakt is al lang niet meer op de vingers van twee handen te tellen en Medion heeft er nooit een probleem van gemaakt.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
wimpie007 schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 00:21:

Hoop voor je maatje dat de kaart zelf niet kapot is doordat ie langere tijd zonder fan heeft staan draaien en dus veel te heet geworden is.
Dit is (naar mijn inzien) niet het geval gezien hij nog gewoon op zijn desktop kan werken en CS:S kan spelen. Anders zou hij alles niet helemaal juist op zijn beeldscherm zien verschijnen :P

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Dit is niets nieuws die fans die ze bij medion gebruiken zijn echt zwaar onder de maat, ik heb nu bij een aantal mensen die een medion zowel oudere 9600xl, en 6610xl kaartjes de fans vervangen heb

Dit is gewoon op de garantie te verhalen (indien nog binnen garantie), Bellen met medion en afspraak maken. Of slim zijn en zelf een degelijke oplossing zoeken.

Ik heb als oplossing gewoon een stuk aluminium koelrib gebruikt gaatjes erin, pennetje rubbertje een goede 60mm fan erop en klaar. Ik heb niet eerlijk gezecht niet naar kant en klare oplossingen gekeken omdat dit "gratis" was.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties :Y)
Het bleek dat mijn huisgenoot nog garantie had en volgende week woensdag komt er dan ook een monteur langs.

Topic kan gesloten worden! :*)
Pagina: 1