Een telefoon op mijn PC

Pagina: 1
Acties:

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Goed eens zien hoe ik dit duidelijk ga brengen.

Ik ga dus bellen via VoIP. Naar Spanje, lekker gratis*. Ik doe dat met VoIP-buster en mijn computer. Nu heb ik mijn PC via mijn mengpaneel aangesloten op mijn hele audiokermis. Ik wilde dus met een oude telefoonhoorn iets fixen zodat die hoorn fungeerde als koptelefoon en microfoon in 1. Na wat verder theoretisch gesteggel kwam ik erachter dat ik, als ik dit daadwerkelijk wilde gaan doen, de hele pluggenoorlog moest gaan 'ompluggen'. De microfoon zit namelijk op hetzelfde kanaal als de uitgang van de PC. Ik zou dus alleen mezelf horen of niks kunnen terugzeggen. Dat ompluggen zie ik niet zitten, mijn TT's en andere aparatuur 'staan' prima zo.

Andere aanpak vereist dus. Vooralsnog ga ik voor een class 1 bluetooth dongle en een bluetooth headset of iets dat dezelfde functie kan vervullen. Een BT dongle kan ik immers ook gebruiken om mijn telefoon te voorzien van software en voor tal van andere toepassingen. Daarmee ben ik van een hoop 'omplug' gezever af, doe ik het geheel draadloos (class 1 staat in theorie voor 100m bereik, genoeg voor mijn kamer van rond de 19 m2) en heb ik weer een extra mogelijkheid op mn PC.

Hier komen bij mij weer een aantal vragen kijken waar ik nu jullie hulp bij nodig heb.

Welke mogelijkheden heb ik? Wat voor BT headset kan ik het beste nemen? Waar moet ik rekening mee houden?

Kan ik deze BT headset ook gebruiken voor mijn GSM?

Mochten mij nog vragen invallen, dan stel ik ze later wel, momenteel is mij alleen dat nog erg onduidelijk.

* = Zo ongeveer bijna helemaal onder voorwaarden gratis dan...

P.S. Mocht dit onverhoopt in het verkeerde (sub-)forum terecht zijn gekomen, dan spijt mij dat zeer en vraag ik nu alvast aan een moderator om hem naar de goede afdeling te schoppen. Mocht dit toch goed staan, dan mag deze P.S. worden beschouwd als niet-verstuurd.

• Verstekbakker
  • Niet online
Oh ja, hoe zit het met de geluidskwaliteit?

• LB Back
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06-2025
Ik bel wel eens met een bluetooth headset via een bluetooth dongle in mijn laptop, met Skype bijvoorbeeld, maar de geluidskwaliteit is redelijk brak. Die headset is een Orange ding dat m'n vriendin ooit gratis bij een mobieltje kreeg, het kan zijn dat er veel betere bestaan. Wat ik sowieso niet fijn vind is zo'n enorm ding aan je oor en dan van die priegelknopjes. Geef mij maar mijn Plantronics headset, die klinkt perfect maar dat is niet wat jij wilt.

Is een usb telefoon niets voor jou? Die zijn er al vanaf 20 euro en draadloze vanaf 60 ofzo.

• Verstekbakker
  • Niet online
LB Back schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 12:20:
Ik bel wel eens met een bluetooth headset via een bluetooth dongle in mijn laptop, met Skype bijvoorbeeld, maar de geluidskwaliteit is redelijk brak. Die headset is een Orange ding dat m'n vriendin ooit gratis bij een mobieltje kreeg, het kan zijn dat er veel betere bestaan. Wat ik sowieso niet fijn vind is zo'n enorm ding aan je oor en dan van die priegelknopjes. Geef mij maar mijn Plantronics headset, die klinkt perfect maar dat is niet wat jij wilt.

Is een usb telefoon niets voor jou? Die zijn er al vanaf 20 euro en draadloze vanaf 60 ofzo.
Dat is natuurlijk net zo handig nu, maar als de persoon die nu in Spanje zit weer terug is in Nederland, heb ik er eigenlijk niks meer aan. Dan is het veel beter voor mij om een dongle te combineren met een headset, zeker als die headset compatible is met mijn GSM.

Zo heeft mijn investering ook op de lange termijn de mogelijkheid om zich terug te verdienen nut.

Ik ga zometeen eens kijken bij de Media Markt wat ik daar te kiezen heb. Dat vind ik persoonlijk wat makkelijker dan op internet mij een weg banen door de verschillende types.