X850XT PE icm VF-900

Pagina: 1
Acties:

• jordi.c
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-11-2023
Hallo,

Ik heb op dit moment een MSI X850XT PE en de stock koeler maakt een tering herrie.

Na een aantal reviews gelezen te hebben, lijkt mij de Zalman VF-900Cu een goede koeler.

Is deze koeler koel genoeg voor mijn MSI X850 XT PE, de stock koeler blaast namelijk de warme lucht uit mijn kast

Ik wil graag een stillere pc met een maximaal koel vermogen.

Verwijderd

Wellicht dat het handig is als het zaakje te warm wordt om er een stil fannetje van Papst oid bij te hangen en op een laag voltage zodat je 'em niet hoort? Allicht stiller dan een stock koeler. :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:43
Zalman koelers zijn voornamelijk bedoeld om stil te zijn, maar ze koelen zeker ook heel degelijk. Meestal koelen ze ook beter dan de stock koelers, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.

The devil is in the details.

• jordi.c
Hahn schreef op maandag 10 juli 2006 @ 23:20:
Zalman koelers zijn voornamelijk bedoeld om stil te zijn, maar ze koelen zeker ook heel degelijk. Meestal koelen ze ook beter dan de stock koelers, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Maar de warme lucht blijft wel in je kast hangen.

Ik had namelijk gelezen dat de X1900XTX niet genoeg gekoeld wordt door de zalman VF900, ik weet dat mijn kaart minder snel is. Maar deze gebruiken dezelfde stock koelers

[ Voor 20% gewijzigd door jordi.c op 10-07-2006 23:49 ]

Verwijderd

dit is ook super stil en plaast de lucht naar buiten

Afbeeldingslocatie: http://www.arctic-cooling.com/pics/products/61_big.jpg

arctic ati silencer 5 rev 2 :)

• jordi.c
Ik ga toch maar voor de VF-900 van Zalman na veel reviews gelezen te hebben.

De ramsinks voor het geheugen, krijg ik deze nog los als ik ze vastplak?

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07-2025
- als je de meegeleverde themal tape gebruikt: ja...wel voorzichtig doen, met een scheermesje lossnijden ofzo...
- als je ze zelf vastzet met Arctic Adhesive: nee, tot heel moeilijk... ik heb al wel eens een ramchipje er afgetrokken... |:(

Die zalman werkt trouwens goed, maar je moet niet gaan overklokken ofzo... dan wordt hij nogal wat warmer!

U vraagt, wij antwoorden.

• jordi.c
Is het dan niet verstandig om die Ramsinks maar niet erop te plakken, zodat ik eventueel later de stock koeler kan terugplaatsen.

• The Godsha
  • Laatst online: 17-11-2025
jordi.c schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 23:51:
Is het dan niet verstandig om die Ramsinks maar niet erop te plakken, zodat ik eventueel later de stock koeler kan terugplaatsen.
Die Thermal Pad die onder de zalman Ramsinks zit, blokkeerd de warmteoverdracht van chip naar koelblok. Dus ik zou ze er gewoon af laten als ik jou was en er gewoon een fan opzetten mocht het nodig zijn.

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-12-2025
The Godsha schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 13:14:
[...]

Die Thermal Pad die onder de zalman Ramsinks zit, blokkeerd de warmteoverdracht van chip naar koelblok. Dus ik zou ze er gewoon af laten als ik jou was en er gewoon een fan opzetten mocht het nodig zijn.
uit welke grot kom jij ? :P
dat heten niet voor niks thermal pads. Die zijn juist voor het doorsluizen van warmte ! ;)

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

• jordi.c
Als k deze koeler over een tijdje op mijn nieuwe VGA wil zetten, kan ik die ramsinks er dan makkelijk afkrijgen?

Zijn deze ramsinks nodig om het geheugen te koelen, of kan je ze ook weglaten?

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-01 11:54
Ze gaan er wel af maar plakken niet best meer na gebruik. Voor paar euro koop je setje nieuwe los btw. Persoonlijk vind ik het #$*&^ dingen. Als je sinks wilt gebruiken zou ik andere kopen (koperen van bv OCZ/Revoltec). Zalman of kaal zal weinig verschil maken.

Heb die ati silencer gehad op mijn X850XTPE en is prima stille koeler, past alleen niet op toekomstige gfx..

• jordi.c
Als ik die ramsinks niet erop plak, heb ik dan nog net zo'n goede koeling als met de stock koeler?

De stock koeler koelt namelijk het ram wel door middel van een dikke plaat.

Ik wil de koeler namelijk later op een andere vga kaart doen, en als ik die ramsinks ga plakken lijkt me dat erg moelijk :r

• MeMoRy
  • Laatst online: 17-07-2025
gewoon nieuwe plakkers kopen bij de compushop... moet je wel goed zoeken...

@de mensen die de plakkers weglaten: hoe zorgen jullie dan dat die ramsinks blijven zitten :? Kauwgom?

GDDR3 wordt niet erg warm, maar ik zou het toch maar op een of ander manier koelen... ik heb zelf revoltec ramfreezers koper op mijn x850 xt pe (want dat is de x800gto2 eigenlijk) zitten.

U vraagt, wij antwoorden.

• jordi.c
Okay, dan ga ik maar de Zalman VF-900Cu halen icm Revoltec ramsinks.

Nog een vraagje, klopt het dat de stock koeler van de X850XT PE de kaart koeler houdt dan een Zalman VF900-Cu, (wel natuurlijk met veel meer herrie) ?

Er zijn namelijk weinig reviews met stock koeler X850XT PE en Zalman VF900Cu.

• The Godsha
  • Laatst online: 17-11-2025
waterking schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 13:16:
[...]

uit welke grot kom jij ? :P
dat heten niet voor niks thermal pads. Die zijn juist voor het doorsluizen van warmte ! ;)
Als de naam jouw alles zegt, dan mag ik jou gaan vragen uit welke grot jij komt. Heb je er ervaring mee dan?

Mijn ervaring is dan ook anders dan jouw "ervaring". Mijn 6800le haalde wel de 994 mhz zonder die "thermal pads" en met haalde deze dat niet :? .

• Taygeta
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:47

Taygeta

KTM 790 Adventure

Ik zou gaat voor de arctic cooler.. die heb ik zelf ook en koelt erg goed! scheelde voor mij dik 10 graden!
en hij is super stil!

zie ook dit bericht van mij klik

[ Voor 40% gewijzigd door Taygeta op 14-07-2006 14:52 ]

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-01 19:41
Het vastplakken van de koelblokjes gaat ook zeer prima zonder die kleefdingen hoor. Je rost gewoon eerst die kleeftroep eraf, smeert dan koelpasta (NIET adhesive, maar gewoon witte siliconen pasta) op de chips, dan druk je daar het koelblokje op, beetje draaien totdat hij 'vastzuigt' en klaar is jordi.c.

edit @ hierboven, er zijn nogal wat gevallen bekend waarbij de Silencer fan gaat ratelen. Dan is hij niet meer zo stil jammer genoeg......

[ Voor 26% gewijzigd door -ErikE- op 15-07-2006 09:33 ]

Pagina: 1