Toon posts:

[Gentoo 2006.0] lm_sensors probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vandaag geprobeerd om lm_sensors 2.10.0 te installeren, met succes. Ik heb I2C support in mijn kernel ingebakken en alle chips als modules. Hardware monitoring is ook in mijn 2.6.16-r9 gentoo kernel gebakken zoals de documentatie van lm_sensors het voorschrijft.

De module laden voor mijn PII compaq moederbord (i2c-piix4) gaat goed, maar als ik "/etc/init.d/lm_sensors start" uitvoer stopt hij bij initializing sensors.

Wanneer ik "sensors" uitvoer krijg ik "Can't access procfs/sysfs file"...? terwijl beide gemount zijn (rw).

Weet iemand of er een log aangemaakt wordt zodat ik de precieze foutmelding kan zien?

Verwijderd

Misschien heb je iets aan deze thread. Die staat een stukje onder je eigen thread als je op "procfs sysfs" zoekt.

• laurencevde
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10-2025
sensors-detect al gedraaid?

Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL

Verwijderd

Topicstarter
Heb de config zelf aangemaakt, maarja sensors-detect doet het zelfde.
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 23:05:
Misschien heb je iets aan deze thread. Die staat een stukje onder je eigen thread als je op "procfs sysfs" zoekt.
Hier laden de drivers die hij nodig heeft niet... bij mij wel alleen lm_sensors niet.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2006 17:55 ]

• koffiedrinker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-02 21:05

koffiedrinker

Archlinux werkt dagelijks

Het kan ook zijn dat er niets uit te lezen is. Op mijn laptop kreeg ik lm_sensors niet aan de praat en daar bleek uiteindelijk geen ondersteuning voor te zijn.
Wordt jou chipset wel ondersteund voor lm_sensors. Kijk voor de zekerheid op onderstaande url:
http://www.lm-sensors.org/wiki/SupportedDevices

Koffie werkt echt!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:09

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Compaq (net als de meeste andere "A"-merken) staat er niet echt bekent om dat de hardware monitor in de Userspace beschikbaar is.
Grote kans dat lm-sensors dus simpel weg niet gaat werken...

Een niet ondersteunde chipset zal het niet zijn, aangezien het voor 99,9% zeker zal gaan om een Intel 440BX/FX/LX chipset, welke al sinds het begin ondersteunt wordt door lm-sensors.

Probeer het anders eventueel eens via de ISA-bus, dan moet je in iedergeval je geheugen specs. kunnen uitlezen... Als dat lukt weet je tenminste zeker dat lm-sensors werkt.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Verwijderd

Topicstarter
Het is een 440BX chipset, en bij het scannen van de ISA bus vind lm_sensors niets dat uitgelezen kan worden. Dus het is gewoon einde verhaal?
Pagina: 1