Toon posts:

HDD wordt wel herkend, maar boot niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus nog een gaar P3tje staan, daar wou ik zojuist een harde schijf in duwen zodat ik daar nog mee op internet kan. Maar toen ik de pc wou booten werdt de schijf wel herkend maar kreeg ik zo'n scherm met opties waarbij ik kon kiezen tussen veilige modus, veilige modus met netwerkverbinding en normaal starten etc. Al deze opties leiden echter tot een reboot waarna hetzelfde scherm weer verschijnt.

Ik heb de jumper op de hdd al in alle mogelijke posities gezet en op elke plaats van twee verschillende IDE kabels geplaatst maar niets schijnt te werken. Ik ben er zeker van de XP op de schijf geinstalleerd staat.

Ik heb al gezocht op Tweakers maar over dit specifieke probleem heb ik niets kunnen vinden, ik hoop dat iemand me er verder mee kan helpen.

-Robert

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-02 21:06
Is die XP-install wel ook op die computer geïnstalleerd? Je kunt niet zomaar een willekeurige hdd met een willekeurige windows-install in een andere computer stoppen en verwachten dat het werkt..

Ik denk dat je Windows opnieuw zult moeten installeren.

Verwijderd

Topicstarter
HyperioN. schreef op maandag 10 juli 2006 @ 22:07:
Is die XP-install wel ook op die computer geïnstalleerd? Je kunt niet zomaar een willekeurige hdd met een willekeurige windows-install in een andere computer stoppen en verwachten dat het werkt..

Ik denk dat je Windows opnieuw zult moeten installeren.
Deze XP heeft al een keer op die PC gedraait, maar er hingen nog twee andere schijven in. Ik heb die er toen allemaal uitgehaald en er vandaag die met het besturingssysteem er weer ingedaan.

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-01 13:58

ZaZ

Tweakers abonnee

Win2k heeft iig een bug dat dit kan veroorzaken. Ik heb er zelf wel eens last van gehad.
Oplossing was de andere HD's er weer inzetten en een bepaalde registersleutel aanmaken.
Omdat die bug niet veel opduikt heeft Microsoft zover ik weet 'm nooit opgelost maar aleen een workaround aangeboden.
Ik weet niet meer precies welke sleutel het was. Maar ik zou als ik jou was eens de foutmelding onthouden en opschrijven (soms moet je m dus wel 5 'rondjes' laten crashed voordat je 'm eindelijk helemaal hebt)
Dan die melding gaan zoeken in Microsofts knowledge base

Lekker op de bank