Toon posts:

Geen idee welk moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi !

Ik heb een vraagje. Ik heb momenteel een Aopen moederbord met een P4 2.0 Ghz en 256 MB SDRam. Omdat ik een geheugenuitbreiding wil doen wil ik gelijk overstappen op DDR geheugen aangezien mijn huidige moederbord dit niet ondersteund.

Nu heb ik al wat borden opgezocht, maar ik kom er niet meer uit. Dit zijn mijn wensen:

- Huidige processor wil ik houden, maar over een tijdje wellicht upgraden voor een snellere Celeron
- Mijn huidige PATA hardeschijf wil ik graag houden. De moederborden die ik tegen ben gekomen hebben óf geen PATA 133, óf geen SATA (voor de toekomst wellicht handig)
- Eventueel PCI-E & AGP

Ik speel geen spellen, alleen een beetje kantoorwerk (wel vrij veel en lang).

Oftewel, de huidige configuratie is best ok... alleen wil ik graag een beetje upgraden zodat ik over 6-8 maand geen hele grote stap hoef te maken.

En... hoe goedkoper hoe beter :)

Heeft iemand een idee'tje?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welke?
een P4 2.0 Ghz
Welke?
Nu heb ik al wat borden opgezocht
Welke?
De moederborden die ik tegen ben gekomen
Welke?

Maar toch, de borden die aan jouw eisen moeten voldoen (P4 + DDR + PATA/SATA + AGP) zijn er in overvloede. Wellicht kijk je alleen maar naar de huidige borden. Kijk eens naar oudere uit de handel genomen borden en koop deze via tweakers.net/aanbod, marktplaats, speurders, ebay, etc.

Hiervoor geldt nog steeds de PMG FAQ » Welke moet ik nemen? Hint, kijk eens naar borden met i865/i875 chipset.

Dit topic is gesloten.