Wireless interferentie?

Pagina: 1
Acties:

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:22
Hallo,

Sinds kort heb ik een nieuwe wireless router, MIMO, clients bestaan uit Intel en Broadcom 802.11g.
Nu viel gisteravond het hele wireless gedeelte weg, SSID was zichtbaar maar verbinden lukte met geen mogelijkheid of slechts een paar seconden. Ik heb vanalles geprobeerd (SuperG aan/uit, transmit power hoog/laag, WPA aan/uit en ongeveer alle kanalen van 1-11) maar niks lukte. Na uurtje werkte het ‘vanzelf’ weer, in het logboek stonden een zooi disconnect meldingen maar dat kon ik zelf ook wel bedenken. Vandaag werkte het de hele dag goed maar vanavond viel weer het hele wireless weg, zelfde symptomen en tijd als gister. Gefrustreerd als ik was heb ik mijn oude Linksys wireless router er weer tussen gezet en wat blijkt, zelfde probleem (SSID wel zichtbaar maar verbinden lukt niet of maar sporadisch) op alle kanalen.
Nu was ik dus aan het denken in de richting van draadloze interferentie, maar wat moet ik me hierbij voorstellen? Kan iemand het hele 2,4 Ghz spectrum storen zodat mijn wireless niet meer werkt?

Ja er zijn draadloze telefoons en 2 AP's van de buren maar die zijn er al jaren, en het probleem doet zich pas sinds een paar dagen voor.

Verwijderd

was er iemand stiekem met de magnetron aan het eten maken ?