Toon posts:

Voeding kapot of MoBo?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

de PC van m'n ouders is er 'n poosje geleden mee gekapt..

zodra er spanning op de voeding staat begint 1 van de casefans te draaien, voor de rest gebeurt er niets..
wanneer we de power knop indrukken begint de fan in de voeding ook te draaien, en komt er stank uit de voeding, de rest van de PC doet nog steeds niks..

Ik ga er dus vanuit dat de voeding kapot is
Kan ik nu om te kijken wat er voor de rest nog bruikbaar is mijn voeding gebruiken om te kijken of de pc dan wel start, of loop ik dan het risico dat mijn voeding ook kapot gaat?

K denk dat dat wel mee valt, maar vraag 't voor de zekerheid toch maar even...

Grtn

• tsunami69
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-03 17:04
voor een paar euro (gratis) kan je je voeding laten testen bij een pc shop dan weet je gelijk of dat het euvel is, en anders stuk voor stuk onderdelen in een andere pc testen

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:24

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Een goede, moderne voeding moet zichzelf meteen uitschakelen wanneer er kortsluiting in één van de componenten zit.

De kans is erg klein dat je je voeding sloopt, maar wel aanwezig.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-05 12:23
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 20:38:
Ik ga er dus vanuit dat de voeding kapot is
Kan ik nu om te kijken wat er voor de rest nog bruikbaar is mijn voeding gebruiken om te kijken of de pc dan wel start, of loop ik dan het risico dat mijn voeding ook kapot gaat?
Vreem Nederlands, maar wat ik van uit opmaak is: Je denkt, dat de voeding dood is, maar gaat er nu vanuit, dat er iets anders kapot is en wil dit gaan testen zonder het risico te lopen, dat je voeding stuk gaat. (toch?)

Je voeding overleeft het wel. Meestal gaat er eerst iets anders stuk :P, maar gewoonlijk stopt de voeding gewoon, wanneer er kortsluiting mocht zijn (bij de meeste brand zo'n klein zekeringetje door, wat je dan voor een paar eurocent moet vervangen). Maar als er echt stank uit je voeding komt, denk ik, denk dat het toch echt daar aan ligt.