upgrade?

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

• annuh
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-05 22:23
hallo,

ik heb een vraagje.. ik zou graag een nieuwe processor willen kopen voor mijn computer; een AMD Athlon 64 3700+ of zoiets maar ik heb een oud moederbord (een MSI K7T Turbo2 MS-6330 ATX) en die kan de nieuwe processor dus niet aan.. Ik moet dus ook een nieuw moedermord kopen alleen in mn oude moederbord zit dus nog 512 SDRAM geheugen en in bijna geeneen nieuw moederbord past nog SDRAM. Ik zou dat geheugen graag willen bewaren of is SDRAM echt al verouderd? en kan ik dus beter DDR2 kopen?
Weet u nog een goed moederbord? (DDR2/SDRAM?)
Alvast bedankt!

Met vriendelijk groeten,
Anne

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07-2025
helaas jongen SDRAM kan je niet combineren met met 3700+. Als je een S939 koopt heb je DDR 3200 nodig. Bij een AM2 DDR2 maar ik weet niet welke snelheid. Ben nog niet bekend met de DDR2 markt.

Specs

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Volgens mij kan SD-RAM je CPU niet bij houden, en het past idd niet.

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:31
Wil je een AMD 3700 + dan kom je er niet onderuit de volgende onderdelen nieuw te kopen:

Processor: Socket 939 of AM2
Geheugen: voor socket 939 is dat DDR1 geheugen met snelheden van 333 (PC2700) of 400 (PC3200) of voor socket AM2 is dat DDR2 geheugen met snelheden van 667 (PC5400) of 800 (PC6400)
Moederbord: je moet dus goed kijken wat voor een moederbord je wil, natuurlijk is de socket in de eerste plaats i.c.m. het geheugen het belangrijkste. Ook is het geen overbodig luxe om te weten wat je precies met je computer wil doen.
Als laatste zul je moeten kopen een niewe videokaart, jou oude socket A moederbordje heeft nog AGP en dat is er op vandaag niet meer bij die nieuwe (ja is er wel maar niet aan te bevelen). Dus ga maar eens kijken naar een nieuwe PCI-Express videokaart.

Misschien heb je nu de vraag gekregen: leuk leuk maar wat kost dat allemaal...
CPU +/- 120 euro als je voor AMD gaat intel maakt het allemaal nog duurder
Geheugen +/- vanaf 40 a 50 euro te krijgen
Moederbord +/- vanaf 70 euro te krijgen
Videokaarten +/- vanaf 80 a 100 euro te krijgen

Dus alles op een rijtje:
Nieuwe computer....

--------Socket 939--------------------------------------------Socket AM2
AMD 64 (X2) of Sempron socket 939-----------idem maar dan socket AM2
PC 2700 / PC 3200 DDR1---------------------------PC 5400 / PC 6400
PCI-Express Videokaart-----------------------------------idem

discogs

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

PMG FAQ » Welke moet ik nemen? De FAQ is hier duidelijk over, ook wat betreft de basiskennis mbt CPU's moederborden en geheugen. Neem dit eens door.

Gebrek aan aantoonbare inzet, topic dicht dus. Zie verder ook de Algemene gedragsregels (Netiquette) voor een uitleg over de werking van GoT.

Dit topic is gesloten.