Toon posts:

laptop ziet zichzelf niet in netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben 2 laptops (draadloos) en 1 main computer(wired) en dat aangesloten op een router.

nu kan ik met de ene laptop wel een netwerk leggen met de main computer en vice versa maar met de ander niet.
Alles kan wel op het internet!
Hij wil zelfs geen netwerk maken met een crosscable. Niet naar de Main en de andere laptop.

Ik heb de wizard, Thuis netwerk,al meerdere malen gedraaid maar heeft niets uitgehaald.
Het probleem is volgens mij, als ik het netwerk bekijk op de laptop die geen verbinding kan maken met de rest, dan zie ik de laptop zelf ook niet, terwijl ik wel meerdere dingen gedeeld heb.

weet iemand mischien hoe het kan dat ik de laptop zelf niet zie op het netwerk..... onder mshome. Daar staan alle compuets onder trouwens, dus daar kan het niet aan liggen.

OS is XP Prof

Verwijderd

kijk misschien toch eens na of je laptop die geen verbinding maakt wel in MSHOME staat...
rechts klikken op deze computer eigenschappen tabblad computernaam werkgroep ...

Verwijderd

Topicstarter
Hij is toch echt ingesteld op werkgroep Mshome...

Hij ziet zichzelf niet eens...

• vuurfreter
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-06-2024
Heb je wel verschillende computernamen gebruikt?

Want als je 2 dezelfde computernamen hebt zal het niet werken.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

En de vuurmuur dan?
Hoe zit het daar mee?

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Een plannetje van je netwerk aub, zodat het duidelijker wordt hoe je netwerk eruit ziet (en waar de mogelijke fouten zitten).
Pagina: 1