ok, mijn opmerkingen:
-Als kast zou ik de Antec SX830 nemen, op dit moment een van de beste kasten voor koeling. (zonder dat je zelf aan de slag moet) Ook is de 300watt powersupply lekker stil.
-Waarom een Thunderbird? Neem een Duron, scheelt je een hoop geld en overclocken kan makkelijker.. Je zult het verschil niet snel merken.
-SB soundcards zijn niet echt heel goed... Als je ook wilt opnemen (van vinyl of zelf met instrumenten spelen) dan kan je beter een Terratec of Turtle Beach nemen als je voor budget gaat, en anders een Gina of een Layla of zo (duur). Voor een beetje geluid afspelen kunnen SB's er ook wel mee door.
-Geheugen? Doe je zelf een plezier, ga meteen voor 1 stick met 256MB geheugen. Je zal altijd meer dan 128 nodig gaan hebben. Als ik mijn systeem opstart zit het al op 140MB.. (ok, ik draai dan ook antwoordapparaat, mailserver, webserver, ftpserver, antivirus, icq en wat monitoring progjes bij de startup, maar toch)
-Harde schijf.. Ik heb zelf een 20GB Maxtor, erg stil en fijn. Quantum kan ook nog wel, maar Seagate/Conner was altijd knudde vroeger, geen idee hoe ze nu zijn, ik ga er niet voor. Als ik nu moest kiezen, dan ging ik voor een IBM, stil, snel en voordelig. Altijd 7200RPM (of sneller) nemen natuurlijk. (ATA-66 of ATA-100 boeit niet, overigens, is compatible met elkaar en snelheidsverschil zal je nog nauwelijks zien)
-Neem een Alpha processorkoeler voor je Duron...
-Je wilt een internet server maken van deze machine? Waarom anders 2 nics? Als je windows wilt draaien, neem dan de goedkoopste kaarten. Wil je Linux draaien, neem dan Intel of 3Com kaarten. Wil je de beste performance, neem dan Intel of 3Com kaarten, maar zoveel scheelt het niet. Als je toch met geld aan het gooien bent, kijk anders een naar
de SMC Barricade router, dan heb je meteen een 10/100mbit switch en hoeft er niet constant een pc aan te staan om de rest van het netwerk toegang te geven tot internet. Heb je ook meteen een printserver.
-Crossover kabels... neem een gewone kabel met een koppelstukje (die er dan dus een crossover van maakt). Dan kan je makkelijk overstappen als je later een hub of switch koopt.
Overigens mis ik nog een muis in je verhaal. Neem een logitech, de Mouseman optical of de Mouseman cordless zijn mijn favorieten.
CC