Toon posts:

Op en aanmerkingen op mijn lijst

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Graag opmerkingen over het volgende:

Systeemkast Aopen HQ-08 Blue
Moederbord Abit KT7A
Processor AMD Thunderbird 900 mhz
Videokaart Hercules Geforce 2 mx
Geluidskaart SB Live! 1024
Intern geheugen 128 mb pc133
Cd-rom speler Aopen 52x
Hardeschijf 20 Gb Quantum/Seagate 7200 rpm
Keyboard PS/2
Monitor LG 17" 775n
Processorkoeler Coolermaster
Diskettestation Mitsumi diskdrive 1.44 mb
Netwerkkaarten 2x Netwerkkaart 10/100 UTP PCI
Netwerkkabel Crossover 5 meter

Bij voorbaad dank

ps. in totaal komt dit op 3065,- bij funprice.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

HD:

Maxtor of IBM

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor model (moet wel binnen budget). Ohh ja ik ben van plan als ik hem binnen heb nog een paar casefans, blue orb voor de gayforce, en een superorb voor de cput te kopen! :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoef ook geen u-dma 100!

• M1ch
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
Beetje mijn topic jatten >:)
Haha j/k mate succes dr mee, thx 4 je replys om mijne ook ;)

Die gef 2 mx, heb je echt geen geld voor gef 2 gts? was in pricewatch onder 500 zag ik!

gef 1 ddr ruled mx dr uit nietwaar?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik je topic heb gejat (slijm slijm), maar die van jouw is nogal succesvol, en dit wordt mijn eerste zelf in elkaar gezette pc (ben nog maar 13...). En het zit mij nog steeds niet helemaal lekker. Ik had al voor de verkeerde harde schijf gekozen (udma 33, 5400) dus wil ik graag wat meer opmerkingen ook van jouw. Over de Geforce 2, op bijna iedere sijt staat dat deze de beste prijs prestatie verhouding heeft (299,-), en ik zit al over budget.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:48

Wokschotel

Op 6 wielen

Lijkt me weinig mis mee, misschien inderdaad die HD's. Ik heb mijn onderdelen trouwens bij Informatique vandaan.

/edit
Typo

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor hd moet ik volgens jou dan wel halen?

Verwijderd

LenL>> Maxtor 7200 RPM

Trouwens, ik wil binnenkort ook een nieuw systeem bestellen, heb je al bij eynstein.nl of xenon.nl gekeken? Hebben ook alles en best goede prijzen...

:)

Verwijderd

Topicstarter
Die winkels zitten niet bij mij in de buurt, en die maxtor dat is toch'n udma100 of niet? Volgens mij ondersteund de kt7a dat niet!

Verwijderd

Neem de 30Gb schijf van IBM die is echt grote klassse.... een ander cooler kan ook geen kwaad, die koelermaster koelt als een leerling... echt niet best ......
voor de rest goede keus!

Verwijderd

Topicstarter
Lees mijn verdere replies is, ik ben van plan een superorb te kopen en case fans en een blue orb voor de gayforce

Verwijderd

Topicstarter
KT7-A ondersteund wel udma 100 maar op een dag komt dat d'r wel. Wil d'r alsjeblieft iemand op reageren, ook al vinden ze het diep k*t of weten ze er niks van af!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb besloten er een andere harde schijf erin te stoppen het is geworden: 30 Gb Maxtor 7200 RPM udma 100 voor 449,- de totale prijs is dus nu 3105,-

Goede keus of niet?

Verwijderd

De 30 GB IBM (DTLA-307030) is maar een fractie duurder dan de Maxtor, maar wel een stuk sneller.

Misschien kun je die SB Live 1024 nog omwisselen voor een SB Live 5.1.

De coolers die je noemt heb je niet echt nodig. Mijn Duron 600@936 doet het prima met die Coolermaster.

Verwijderd

Topicstarter
De IBM hebben ze niet bij funprice, ik hoef geen 5.1 want ik had een versterker (4x75W) erop staan (die heb ik doorgebrand :'() En de temeratuus verschilt enorm onderling in processoren, en durons zijn beter te overclocken. ie voor meer info bij het forum die-hard oc & case modding het topic heb ik zo een goede pc.

Verwijderd

Geen dank, zal ik maar zeggen.....

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Nadat ik tijdens Cd'tje bakken+divx op 1103 mhz een mooi blauw scherm kreeg heb ik besloten dat 1050 mhz wel genoeg is. (tbird 900 met alpha) Ze gaan echt niet allemaal stabiel op 1100.
* Ronald relativeerd een en ander.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:42
Een beetje patser koopt ook een 1GBit Ethernet adaptertje, en als je dan toch zo'n lijstje maakt, neem dan ook een 100mbit huurtlijntje. (Dus niet het 1GB ethernet kaartje hierop aansluiten.)

Daarna in je P1 166MMX ook een 1GB Ethernet adaptertje zetten en dan lekker gegevens kopieren..nadeel is alleen, na 80 seconden is je HD vol :)

Maar effe serieus, ziet er leuk uit dat lijstje, alleen er voor zorgen dat je GOEDE kwaliteit netwerk kaartjes neemt. Niet die dingen van 40 piek want die doen maximaal 5 tot 7 MB/s, terwijl als je "de betere tiepus" neemt, dan haal je ook echt je +/- 12000 kb/s.

En ja, alsjeblieft neem een Maxtor HD ipv een Seagate/Quantum.

Het kastje is trouwens een heeeeel leuk kastje, lekker stil. erg belangrijk, Toch binnenkort maar effe 1 van halen.

Verwijderd

ok, mijn opmerkingen:

-Als kast zou ik de Antec SX830 nemen, op dit moment een van de beste kasten voor koeling. (zonder dat je zelf aan de slag moet) Ook is de 300watt powersupply lekker stil.

-Waarom een Thunderbird? Neem een Duron, scheelt je een hoop geld en overclocken kan makkelijker.. Je zult het verschil niet snel merken.

-SB soundcards zijn niet echt heel goed... Als je ook wilt opnemen (van vinyl of zelf met instrumenten spelen) dan kan je beter een Terratec of Turtle Beach nemen als je voor budget gaat, en anders een Gina of een Layla of zo (duur). Voor een beetje geluid afspelen kunnen SB's er ook wel mee door.

-Geheugen? Doe je zelf een plezier, ga meteen voor 1 stick met 256MB geheugen. Je zal altijd meer dan 128 nodig gaan hebben. Als ik mijn systeem opstart zit het al op 140MB.. (ok, ik draai dan ook antwoordapparaat, mailserver, webserver, ftpserver, antivirus, icq en wat monitoring progjes bij de startup, maar toch)

-Harde schijf.. Ik heb zelf een 20GB Maxtor, erg stil en fijn. Quantum kan ook nog wel, maar Seagate/Conner was altijd knudde vroeger, geen idee hoe ze nu zijn, ik ga er niet voor. Als ik nu moest kiezen, dan ging ik voor een IBM, stil, snel en voordelig. Altijd 7200RPM (of sneller) nemen natuurlijk. (ATA-66 of ATA-100 boeit niet, overigens, is compatible met elkaar en snelheidsverschil zal je nog nauwelijks zien)

-Neem een Alpha processorkoeler voor je Duron... Afbeeldingslocatie: http://cwm.ragesofsanity.com/s/cwm2/face82.gif

-Je wilt een internet server maken van deze machine? Waarom anders 2 nics? Als je windows wilt draaien, neem dan de goedkoopste kaarten. Wil je Linux draaien, neem dan Intel of 3Com kaarten. Wil je de beste performance, neem dan Intel of 3Com kaarten, maar zoveel scheelt het niet. Als je toch met geld aan het gooien bent, kijk anders een naar de SMC Barricade router, dan heb je meteen een 10/100mbit switch en hoeft er niet constant een pc aan te staan om de rest van het netwerk toegang te geven tot internet. Heb je ook meteen een printserver.

-Crossover kabels... neem een gewone kabel met een koppelstukje (die er dan dus een crossover van maakt). Dan kan je makkelijk overstappen als je later een hub of switch koopt.

Overigens mis ik nog een muis in je verhaal. Neem een logitech, de Mouseman optical of de Mouseman cordless zijn mijn favorieten.

CC

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een usb muisje m$ intelli zwart. Lees ook mijn andere forum op die-hard overclocking. De ene tbird is beter te overclocken dan de andere. De netwerkkaarten zijn alleen voor spelletjes, en lezen van dingen van die andere computer. Neem een superorb. De geluidskaart is vooral voor mp3's, ik stop er een maxtor hd van 30 gb udma100 in 7200 rpm (is maar 40,- duurder!). En ik wil de hq 08, omdat ie lekker groot en mooi is (ik wil ook nog een paar blauwe ledjes halen!). En ik ben niet van plan te netwerken met linux! Ik installeer linux denk ik dual boot op de 166.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ook van plan er een iiyama s700 of s705 in te zetten welke moet ik kiezen (ik haal ze bij funprice).

Verwijderd

ik zou er 256 MB of 512 MB erinstoppen i.v.m de laage geheugen prijzen :+

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan over een paar maanden ook nog wel, ik zit namelijk al zeer ruim over budget! Over een maand of twee haal ik er wel een reepje 128 bij!

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Waarom koop je nou die Maxtor hdd? Doe niet zo eigenwijs!

Koop een 30 GB IBM UDMA-1000 7200 RPM hdd'je!

Verwijderd

Topicstarter
Die IBM hebben ze niet bij funprice, heb ik allang naar gekeken!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat funprice morgen wel een nieuwe prijslijst heeft. Trouwens ga ik de s705 kopen vanwege de hogere resoluties!

Verwijderd

funprice in enschede heeft die ibm schijfen wel!!

Verwijderd

Ik zou niet zo'n coolermaster bij funprice kopen, heb ik zelf namelijk ook een keer gedaan (had mijn chrome orb nog niet binnen en kon niet wachten)ik heb toen een vrij kleine koeler gekregen volgens mij was die voor een duron600 bedoelt ofzo.. chrome orb kost bij ocshop.nl 40,- die 15gulden tja.

Verwijderd

We verkopen bij Funprice de Coolermaster de DP5-6H51 cooler, is zeer goed om je cpu op de eigen snelheid te laten draaien.
Van IBM verkopen we alleen de 45GB en de 60GB schijven.

Verwijderd

Topicstarter
HALLO duiendste keer lees mijn andere replies ook eens, GA BIJ OC-SHOP.NL SUPERORB, BLUE-ORB EN CASEFANS HALEN!!! :(

ps. dachten jullie nou echt dat ik een kt7-a koop om met een 25,- koeler te gebruiken (op z'n eigen snelheid...) LOL ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hebben ze in Enschede wel een 30 gb van IBM?

Verwijderd

hey oppertweaker werk jij bij funprice enschede?

Verwijderd

oppertweaker heb jij wel eens zo'n coolermaster koeler op een mobo geplaatst? Gaat lekker he dat smalle beugeltje ik ben wel eens uitgeschoten met de schroevedraaier wordt je niet vrolijk van..

Verwijderd

Moet je ook niet met een schroevendraaier doen, doh.
Ik gebruik zelf altijd een tangetje, kan er vrijwel niks mis gaan.
Ik werk btw. in Arnhem

Verwijderd

De ene tbird is beter te overclocken dan de andere.
daarom. Omdat je toch ook al over je budget bent.. neem een Duron. Ik snap echt niet waarom mensen nog t-birds kopen...
De netwerkkaarten zijn alleen voor spelletjes, en lezen van dingen van die andere computer.
dan neem ik aan dat de 2de kaart voor de andere machine is. Gewoon de goedkoopste 100mbit kaartjes nemen dus die je kan vinden.
Neem een superorb.
ik blijf bij de alpha, maar die is misschien wel wat duur..
De geluidskaart is vooral voor mp3's,
afspelen, neem ik aan.. dan voldoet ie prima.
ik stop er een maxtor hd van 30 gb udma100 in 7200 rpm (is maar 40,- duurder!).
ze hebben de 45GB IBM.. als het kan, neem die! (voor al die MP3's)
En ik wil de hq 08, omdat ie lekker groot en mooi is
ik ben niet zo onder de indruk van de Aopen kasten. Ze zijn niet slecht, maar niet echt tof ook. De powersupply schijnt veel herrie te maken. Als je de externe openingen nodig hebt is er ook een groot broertje van de SX830, maar dan niet van Antec.

CC

Verwijderd

Ik ben ook van plan er een iiyama s700 of s705 in te zetten welke moet ik kiezen (ik haal ze bij funprice).
ik zou de volgende nemen:
Iiyama A705MT Vision Master Pro411,17",Diamondtron
Deze kost bij informatique f 785, net 4 tientjes duurder dan de S705, maar dan heb je wel een diamantron.

Verwijderd

net 4 tientjes duurder dan de S705, maar dan heb je wel een diamantron.
precies, dan heb je ook die vervelende balken over je scherm lopen....Afbeeldingslocatie: http://cwm.ragesofsanity.com/s/cwm/silly.gif

CC

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:42
BALKEN?

Verwijderd

nog nooit die zwarte strepen in beeld gezien met *tron schermen? Daardoor vallen ze voor mij af. Leuke tv schermen, ongeschikt als computerscherm. (al is de halve wereld het niet met me eens)

CC
Pagina: 1