Photo in 1 pms kleur met QuarkXpress

Pagina: 1
Acties:

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:11

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Ik heb een photo omgezet naar Grayscale in Photoshop en opgeslagen als tif.

Ik open m in Quark en voeg een kleur toe en geef de afbeelding de desbetreffende PMS kleur.

Als ik m exporteer als EPS en omzet naar PDF zie ik in acrobat met de seperation preview alleen CMYK kleuren. Hoe krijg ik het in Quark voorelkaar om zodanig een PMS kleur toe te kennen dat hij bij de seperation preview de PMS kleur aangeeft?

Pura Vida

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-01 13:33

André

Analytics dude

Ik verplaats hem naar Graphics ;)

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-01 20:44
Ligt dit niet aan je Distiller-instellingen? Dikke kans dat hierin alles (iig kleur) omgezet word naar CMYK.

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-01 00:20
Je kunt ook gewoon al de foto in een PMS kleur maken in Photoshop: eerst converteer je de afbeelding inderdaad naar grayscale via 'Image', 'Mode', 'Grayscale', en vervolgens maak je er op dezelfde wijze een duotone afbeelding van met zoveel PMS kleuren als je wilt.

Ik heb verder geen ervaring met Quark, maar in InDesign werkt dit altijd prima.

Toch?

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-01 20:44
voor een kleur is dit wat overdone. Je kan er via Duotone inderdaad een Monotone van maken, maar in Quark of InDesign moet je gewoon een zwart-wit afbeelding van kleur kunnen veranderen (simpelweg de juiste kleur vanuit je stalenpalet slepen op de afbeelding en voila!). Je vervangt simpelweg de kleur waarmee gedrukt word.
Daarnaast zal dit hetzelfde probleem opleveren bij het Disitllen naar pdf. Je kan ook direct vanuit Photoshop een pdf maken, dat in combinatie met de vorige tip kan mogelijk de oplossing zijn. Mits je niet zelf papierformaat, snijtekens oid wil plaatsen, dat doe je normaliter niet in Photoshop.

[ Voor 8% gewijzigd door Savantas op 11-07-2006 16:24 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:11

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Savantas schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 16:06:
Ligt dit niet aan je Distiller-instellingen? Dikke kans dat hierin alles (iig kleur) omgezet word naar CMYK.
Ik heb het nu in indesign gedaan en dat werkt prima. Echter werk ik (omdat ik er beter in thuis ben) liever met Quark en ik kan er maar niet achterkomen waarom hij toch steeds een CMYK genereerd zonder de beoogde PMS kleur.

Ik heb vanuit indesign ook een PDF gemaakt en dan krijg ik wel netjes de juiste kleur.

Pura Vida

Pagina: 1