Toon posts:

TV's draadloos verbinden aan de kabel?

Pagina: 1
Acties:
  • 23.539 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Wat in de titel staat klinkt een beetje idioot maar het zal zo hopelijk duidelijk worden.
In ons huis zijn meerdere tv's aangesloten op de kabel. Na een aankoop van een nieuwe tv voorop zolder vroegen we ons af of het niet anders kon dan een draad door de muur en dan vervolgens naar zolder om hem daar vervolgens te verbinden met een tv. De bedoeling is dus dat er vanaf beneden waar dan de kabel binnekomt je bijvoorbeeld een kastje erop aansluit, er op zolder ook 1 plaats en dat je dus een soort draadloos netwerk binnen je huis krijgt. Dat bespaard ons het werk om weer een draad netjes naar zolder aan te leggen.
Nogmaals, tv is dus via de kabel en niet digitaal.

Ik heb al wat gezocht op google maar daar kom ik geen stap verder.
Hier op GOT heb ik ook gezocht, vond daar een topic waaruit duidelijk bleek te worden dat het niet kon. Maar toen ik vervolgens naar de datum van de discussie keek bleek dat in 2003 te zijn. Aangezien we nu 3 jaar verder zijn kan het misschien wel?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Hmm dit staat bij mij in de reclame onder aan de pagina; is dat niet iets?

Nieuw - TV Anywhere
Draadloos Kabel-TV kijken Slechts 149 Eur + Gratis verzending
www.intellihome.be

Verwijderd

Topicstarter
Hahahaha, bedankt.
Dat had ik nou net niet gezien B).
Ik zal het is even bekijken, maar het bestaat dus wel.
Iemand bekend met goedkopere mogelijkheden?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:03

JvS

Ik heb hem zelf ook

het ligt niet aan hoe oud het topic is, meer aan hoeveel je wel niet door de ether moet sturen. Er zijn simpelweg geen kastjes die 40 draadloos TV kanalen door je huis kunnen sturen. Dan zou zo'n kastje per kanaal een tuner moeten hebben ook.

Zie ook dit topic: Draadloos Kabel TV

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
JvS schreef op maandag 10 juli 2006 @ 19:59:
het ligt niet aan hoe oud het topic is, meer aan hoeveel je wel niet door de ether moet sturen. Er zijn simpelweg geen kastjes die 40 draadloos TV kanalen door je huis kunnen sturen. Dan zou zo'n kastje per kanaal een tuner moeten hebben ook.

Zie ook dit topic: Draadloos Kabel TV
Je kan ook een simpelere uitvoering van Marmitek nemen. Bijvoorbeeld de Gigavideo 45. Deze heeft GEEN tuner aan boord en kan dus maar 1 zender verzenden. Koppel je hier echter een videorecorder aan, dan gebruik je deze als tuner. Dan ben je maar 50 Euro kwijt :)

Zie: www.goedkoop.com

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Hier ben ik dus ook naar opzoek. Ik vraag me af of die TV Anywhere goed werkt (goede beedkwalitiet, gemakkelijk zappen). Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben? Want veel goedkopere simpelere oplossingen kan ik zelf ook niet vinden. Zie dat ze op goedkoop.com die TV Anywhere verkopen voor € 129,95. Maar nadeel is dat je zo'n setje weer voor elk tv moet aanschaffen. Als de kwaliteit goed is en niet al te moeilijk werkt heb ik er best voor over, dus werkt dit systeem wel goed en is het het waard om dit aan te schaffen?

Verwijderd

Ik heb z'on Giga ding met Tuner. Het werkt, beneden stel je de zenders in op de tuner, boven kun je via dat kastje zappen.... extra scart ingang beneden kun je bijv. de dvd speler op aansluiten..

Ik heb hem destijds bij Conrad gehaald. Kost 99 euro

(conrad.nl Bestnr.: 350546 - 89 )

Verwijderd

xileS schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 01:15:
Hier ben ik dus ook naar opzoek. Ik vraag me af of die TV Anywhere goed werkt (goede beedkwalitiet, gemakkelijk zappen). Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben?
Heb onlangs via Ebay een Marmitek TV Anywhere gekocht. Beneden aan de kabel en boven aan de TV gehangen. Het beeld was zelfs beter dan waar ik op had gehoopt. Als je niet beter wist zou je denken dat je direct aan de kabel vast zit. Afstand zal zo'n 7 meter zijn, door 't plafond heen.
Heb alleen nog ruzie met de afstandbediening, die wil niet zappen, terwijl ie bij het instellen van de zenders zonder haperen werkte...

• GigaDave56
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-12-2025
Ik heb van Phillips een draadloze zender-ontvanger set (SLV3100) gekocht bij de MediaMarkt (toendertijd 60€). In de huiskamer op scart-uit aangesloten van de video en in de slaapkamer op scart-in van de TV. Werkt erg goed. Heeft 5 zend kanalen ivm storing.

Er zat zelfs een extra kabeltje bij met 2 ir zendertjes, zodat het signaal van je afstandsbediening doorgestuurd kon worden naar waar je wilt. De kabel komt dan uit de zender en de oogjes plak je dan dicht op het ir-ontvangertje van je video/dvd/etc.

Afbeeldingslocatie: http://fransdesmet.telenet.be/introductie/images/SLV3100.gif
o.a. te vinden op: http://fransdesmet.telene...CESSOIRES/videozender.htm

[ Voor 3% gewijzigd door GigaDave56 op 18-07-2006 15:30 . Reden: type, plaatje en linkje toegevoegd ]

Not so Giga One
> I'd sell my soul for you, babe
> For money to burn, for you
> I'd give you all and have none, babe
> Just to, just to, to have you here by me... [Scooter - Rebel yell]

• watzie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09-2024
Vorige week zaterdag zag ik precies wat jij zoekt bij de Gamma (Hoofddorp) liggen. Weet merk niet meer maar was 99,-
Het 'beneden' ding waar je de kabel op aansluit is de tuner. Het 'boven' ding (waar je tv op komt) ontvangt het signaal van de tuner beneden en geeft dat door aan je tv. Er zit een eigen afstandsbediening bij die dus de tuner beneden bedient.

Verwijderd

Wie kan mij helpen????
TV Anywhere van Marmitek gekocht en geïnstalleerd.
Alles ging vlot volgens het boekje - de tv gaf de nodige beelden weer tijdens de installatie. Ik had tv waarop de receiver is aangesloten eerst naast de ontvanger gezet zoals het in het boekje staat. Alles verliep goed tijdens de installatie.
Ook reageerde de tv anywhere afstandsbediening normaal toen, ik kon door alle kanalen zappen.

TOT op het ogenblik dat ik de tv en de ontvanger naar de definitieve locatie heb verplaatst.(deze is de ruimte vlak onder de zender dus daar kan het probleem niet zitten).
Het probleem is op dat ogenblik dat er slechts 1 kanaal wordt weergeven nu en dat de tv anywhere afstandsbediening NIET reageert met de toetsten. Hij blijft gewoon op dat ene kanaal staan! (en als het dan nog een goed kanaal zou zijn kon ik er nog mee leven).

Het tv'tje dat ik heb is een JVC van ongeveer 3 jaar. Dus heb ik geprobeerd om de afstandsbediening geschikt te maken voor mijn JVC tv met automatisch zoeken op enkele veel voorkomende merken. Namelijk de code 2 in mijn geval.

Ik richt de afstandsbediening toch richting ontvanger en tv??? Ik moet deze afstandsbediening toch niet richten op de zender ? Bizar en zeer zenuwslopend allemaal 8)7 . Tijdens en na de onmiddellijke installatie lukt alles en eens de tv en receiver in een andere ruimte staan krijg ik geen enkele reactie meer uit de afstandsbediening. Heb al vanalles geprobeerd... Zelfs al met door terug de basisinstellingen in te stellen met code 0636.

Spijtig dat zo'n toch wel prijzig product zo moeilijk of misschien helemaal niet? valt te installeren. Hopelijk kan er hier iemand mij een antwoord geen op basis van ervaringen met dat ding en mij misschien even stapsgewijs uitleggen wat ik toch verkeerd doe keer op keer :?

Alvast bedankt

Met vriendelijke groeten, Anita

Verwijderd

Ik had eenzelfde probleem bij mijn ouders. Ik kon alleen nog de laatst bekeken zender bekijken. Als ik zapte zag ik wel dat de ontvanger het IR-signaal ontving (knipperend rood LEDje) maar ik kreeg geen andere zender. Het bleek dat tuner alle zender-info verliest wanneer deze even geen stroom heeft. Opnieuw de zenders zoeken loste dit probleem op.

Het betreft een combinatie van het merk Elro, gekocht bij Gamma voor 100eu en ziet eruit zoals deze: http://www.onderdelen-onl...info.php?products_id=1287

Belangrijker is om te melden dat het apparaat het WIFI-signaal stoort. Met dit apparaat aan kan ik vaak niet draadloos met de router van mijn ouders connecten (Speedtouch 780 WL). Alleen het resetten van de router terwijl de Elro uitstaat en/of het veranderen van kanalen van de Elro (en hard vloeken) bood zo snel uitkomst, maar ik sluit niet uit dat mijn ouders binnenkort weer bellen dat 'het internet kapot is'....

Verwijderd

digitenne van kpn voor vanaf 6,95(geloof ik per maand)

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Een tijd terug heb ik de Marmitek GigaVideo 70 gekocht bij de mediamarkt. Met moeite kon ik wel redelijk beeld krijgen, maar het stoorde toch vaak. Vooral als de wifi van me modem aanstond, dan kon ik helemaal niet een fantoenslijk beeld krijgen dat niet stoorde. Toen uiteindelijk maar teruggebracht.

Maar nu zie ik dit bij de aldi. Ik vroeg me af of het hiermee beter zou werken. Of is het in principe allemaal hetzelfde troep/spul is? Alleen het is me niet duidelijk of hier ook een IR-extender erbij zit, zodat je het op afstand kan bedienen, net zoals die van Marmitek. Misschien iemand die hier meer van af weet. Anders als ik het niet vergeet probeer ik hem wel een keer. Bij de Aldi kan je geloof ik ook zonder opgaaf van reden teruggeven.

Verwijderd

Al die dingetjes werken op op of nabij de 2.4 GHz, net als je wifi netwerk (en je magnetron). Verwacht dus niet dat dat Aldi-setje beter zal gaan werken dan een Marmitek...

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Marmitek heeft er nu ook een die op een hogere frequentie zendt, waar (nog!) amper andere apparaten gebruik van maken.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Verwijderd

Bedoel je deze:GigaVideo800 HDMI
* Vervang draadloos uw HDMI kabel en plaats hierdoor uw HDTV of –projector waar u maar wilt.
* Monteer de ontvanger (onzichtbaar) achter uw HDTV of aan het plafond bij uw projector. Geen kabel meer in het zicht.
* Bekijk tot 4 (HD) apparaten, zoals Blu-ray® spelers, digital video recorders (DVRs), HD set-top boxes, Wii, PS3™ of Xbox® game consoles, of standaard DVD spelers/recorders, elders in uw woning en schakel eenvoudig tussen de aangesloten bronnen, zonder ompluggen.
* Bedien uw A/V bronnen vanuit elke hoek, zelfs door een muur of kastdeurtje heen door de IR ontvanger.
* Het HD signaal ondervindt geen vertraging en is daarmee perfect geschikt voor spelconsoles.
* Ondersteunt digitaal alle 480p, 720p, 1080i en 1080p True Cinema resoluties tot 20 meter.
* 100% HDCP compliant.
* Verstuurt het HD signaal ongecomprimeerd

Ik denk dat het makkelijker is (ipv je hele huis om te bouwen voor draadloos tv) gewoon een kastje kopen voor digitale tv. Ziggo heeft geloof ik wel wat in de aanbieding en ik las laatst ook wat op de site van kpn over draadloos tv
Daarnaast is tele 2 ook een goede optie. Kortom genoeg opties om draadloos tv te kijken zonder dat je je hele huis verbouwt.

Verwijderd

Mediacenter en xbox via WiFi (als je een xbox hebt tenminste)?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 11:15

FeaR

In GoT we trust

Beetje nutteloos om een topic van drie jaar oud te kicken...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.