Toon posts:

Advies draadloos Accespoint

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Dit is bij mij het geval: Ik heb met 2 pc's bedraad een netwerk. Ik wil door een wireless accespoint te kopen en deze aan te sluiten op de router een draadloze uitbreiding toevoegen. Dit om 1 verdieping lager wireless te kunnen gamen op mijn xbox 360.

Ik heb deze wireless accespoint op het oog : http://www.kieskeurig.nl/...54B4FC1256FFD004A6F2E.htm

Lijkt jullie dit een goede keuze of kan ik beter een ander Accespoint kopen?

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Ik ben erg tevreden met mijn Linksys WAP54G.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-02 10:01
ChaserBoZ_ schreef op maandag 10 juli 2006 @ 19:36:
Ik ben erg tevreden met mijn Linksys WAP54G.
Ik heb dezelfde, ook supertevreden van ...

Verwijderd

Topicstarter
ok... op internet doen er wat klachten de ronde over de Linksys WAP54G, vooral installatie problemen en regelmatige uitval..
maar daar hebben jullie dus geen last van :)

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-04 23:00

IEF

Why so serious?

voor zowel de WRT54G (de router) als de WAP54G (alleen AP) kun je custom firmware krijgen.

Daarmee vergroot je het zendvermogen naar max. 251 mW.
Een goedkope en zeer goeie keus dus.

Overigens zou ik zelf voor een WRT54G gaan. Die zijn even duur, en je kunt hem later nog inzetten als router.

Verwijderd

Topicstarter
Nog alternatieven?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

IEFtm schreef op maandag 10 juli 2006 @ 19:47:
voor zowel de WRT54G (de router) als de WAP54G (alleen AP) kun je custom firmware krijgen.

Daarmee vergroot je het zendvermogen naar max. 251 mW.
Een goedkope en zeer goeie keus dus.

Overigens zou ik zelf voor een WRT54G gaan. Die zijn even duur, en je kunt hem later nog inzetten als router.
Niet doen!
De huidige versie van de WRT54G heeft veel problemen!

Gewoon een WAP54G, kun je lekker makkelijk aan je huidige netwerk prikken.
Zoek eens of je een v2 kunt kopen, die zijn beter dan de nieuwste.

En stabiliteit hangt vaak nog af van de firmware.

[ Voor 10% gewijzigd door Romke op 11-07-2006 13:07 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-04 23:00

IEF

Why so serious?

Anti-XP schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 13:06:
[...]

Niet doen!
De huidige versie van de WRT54G heeft veel problemen!

Gewoon een WAP54G, kun je lekker makkelijk aan je huidige netwerk prikken.
Zoek eens of je een v2 kunt kopen, die zijn beter dan de nieuwste.

En stabiliteit hangt vaak nog af van de firmware.
de huidige versie van de WRT54G heeft _GEEN_ problemen.

Inmiddels is op alle versies van deze _ZEER_ populaire router DD-WRT te flashen,
ja ook op de V5. Zowel WRT54G als GS versies.
zonder hardware mod :)

Dus dit gaat nu wederom op voor alle modellen van de WRT54G. Zolang je maar DD-WRT erin flasht.

• Romke

Romke

Dieselhead

En hoe zit het zonder alternatieve firmware?

Daardoor ben je namelijk officieel je garantie kwijt ;)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Goedemiddag,

Onlangs dat ik topics van wireless netwerken heb doorgezocht kan ik niet echt een antwoord op mijn vraag vinden. En mijn vraag luid:

Thuis heb ik 3 pc die aangesloten zijn op een speedtouch 510 router. Nu wil ik met mijn laptop internetten in en om het huis. Wat kan ik dan het beste nemen een Wireless Access point of een Wireless router omdat ze beide bijna even duur zijn. Tevens is mijn vraag kost het mij meer werk (instellen enz) als ik een wireless router neem in plaats van een wireless Access point.

Bedankt voor jullie reacties!!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-04 15:07
IEFtm schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 18:37:
[...]

Inmiddels is op alle versies van deze _ZEER_ populaire router DD-WRT te flashen,

Dus dit gaat nu wederom op voor alle modellen van de WRT54G. Zolang je maar DD-WRT erin flasht.
De 5 heeft veel minder geheugen en draait vxworks geen linux. Je moet de WRT54GL hebben.

• Romke

Romke

Dieselhead

Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 15:05:
Goedemiddag,

Onlangs dat ik topics van wireless netwerken heb doorgezocht kan ik niet echt een antwoord op mijn vraag vinden. En mijn vraag luid:

Thuis heb ik 3 pc die aangesloten zijn op een speedtouch 510 router. Nu wil ik met mijn laptop internetten in en om het huis. Wat kan ik dan het beste nemen een Wireless Access point of een Wireless router omdat ze beide bijna even duur zijn. Tevens is mijn vraag kost het mij meer werk (instellen enz) als ik een wireless router neem in plaats van een wireless Access point.

Bedankt voor jullie reacties!!
Accesspoint, Linksys WAP54G waarvan de link naar de pricewatch in 1 van mijn posts hierboven staat.

Is in principe pluggen en draaien, maar vergeet niet de boel te beveiligen!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:46

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

IEFtm schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 18:37:
[...]

Dat is een beperkte versie van DD-wrt. Bovendien vervalt de garantie van Linksys (en daarmee waarschijnlijk ook van de shop) wanneer je de router gaat flashen met 3rd party firmware. Dat lijkt me in dit geval niet zo handig gezien het kennisniveau van de ts op dit punt. Ik zou gaan voor iets wat direct out of the box goed werkt zonder te moeten flashen. Tutorials over hoe het draadloze netwerk te beveiligen zijn er genoeg te vinden.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1