DVD backup naar externe HD

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• klaasb84267
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-11-2025
Ik ben op zoek naar een programma waar mee ik dus een DVD zonder compressie of wat dan ook op een externe hardeschijf kan opslaan.
Al een tijdje ben ik aan het zoeken op dit forum (misschien verkeerde trefwoorden?) en heb ook al verschillende programma's gedownload, maar niets voldoet aan mijn bescheide wens. Telkens krijg ik alleen de mogelijkheid om het op mijn vaste hardeschijf op te slaan, of wordt het naar DivX/Xvid omgezet.

Voordat ik als een of andere copieer crimineel word aangezien, het gaat hier puur om backup, DVD's die ik in bezit heb en op vakantie wil bekijken op m'n laptop.

X360: klaasb, Barton 2.5 ghz, 1 gig mem, 6800 LE, 13" Low Radiation CRT

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-02 20:41

Beugelfles

I love rusty spoons

hmm, dvdshrink? volgens mij kan je dan ook nog afspelen vanaf HDD met bijvoorbeeld ASUS DVD of iets dergelijks

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Als ik een DVD/CD naar mijn hardeschijf wil backuppen om wat voor reden dan ook, dan gebruik ik Magic-iso. Werkt altijd goed. :) Gewoon de images die je maakt met Daemon-Tools ofzoiets mounten. :)

Goedkoop bellen via VoIP

• klaasb84267
Ja DVD Shrink heb ik ook geprobeerd, ik krijg niet eens een optie voor een directory te kiezen en ik kan me nauwelijks voorstellen dat ik niet goed gekeken heb. Slaat gewoon klakkeloos naar vaste schijf op.

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-02 20:41

Beugelfles

I love rusty spoons

Met DVDshrink kan het bij mij wel :) versie 3.2 overigens

Eerst gaat hij dvd analyseren, duurt minuutje ofzo. Dan klik je op Back-up.
In de drop-down box 'select backup target' selecteer je dan 'hard disk folder'.
Back-uppen maar!

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

Verwijderd

Als ik goed snap wat je vraagt lijkt het me het makkelijkste om 'dvddecrypter' te gebruiken.

Je zet het programme in 'Iso-Read' modus, dan maakt hij er een ISO bestand van op je HardDisk (je kan kiezen waar je hem bewaard) en haalt hij al dan niet de regio codering er af.

Via een disk mount tooltje (bvb daemon tools) kan je dan de ISO mounten in een virtuele dvd-rom drive en zo afspelen op je PC.

Hier wat linkjes :

Dvd Decrypter

Daemon Tools

• RiCkY82
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-12-2025
ik begrijp dat je een 1-op-1 kopie wil maken...dan kan je eens dvd decrypter of dvdfab decrypter, oid proberen (in ieder geval een soort van decrypter)
deze haalt de beveiliging van de dvd af, en zet de video_ts bestand over naar je hdd zodat je hem met bv powerdvd zo van hdd kan afspelen ;) en misschien later nog kan converteren zodat ie op een dvd+r schijvie past.

succes

• klaasb84267
MensionXL schreef op maandag 10 juli 2006 @ 19:13:
Als ik een DVD/CD naar mijn hardeschijf wil backuppen om wat voor reden dan ook, dan gebruik ik Magic-iso. Werkt altijd goed. :) Gewoon de images die je maakt met Daemon-Tools ofzoiets mounten. :)
Dat is een goed idee, gewoon als ISO opslaan. Waarom heb ik daar niet eerder aan gedacht. |:(

Bedankt!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 20:29
Volgens mij kan je zelf ook wel een doelmap opgeven. Je externe harde schijf wordt als het goed is gewoon door je computer herkent als verwijderbaar opslagmedium net als een USB-stick dat ook wordt. Als je niet snapt wat ik bedoel, wil ik je graag doorverwijzen naar beginnersweb.

Verder moet je er bij het kopiëren van een DVD rekening mee houden dat er vaak enkele beveiligingen op zitten. In 90% van de gevallen zit er in ieder geval CSS en MacroVision op. Om hier langs te komen heb je speciale programma's nodig. De eenvoudigste is DVDDecrypter. Die kan ook ISO images wegschrijven. Echter komt deze niet door de moderne beveiligingen heen, in dat geval ben je beter af met DVDFab Decrypter.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.