Toon posts:

[LCD] Xbox 1 op LCD via DVI in 480p ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heb net een Philips 32FP9966 gekocht. Qua HD ingangen heeft deze enkel een DVI ingang en er zit een component <--> DVI kabeltje bij. (zie hieronder)

Afbeeldingslocatie: http://www.cableclub.com/images/20604.jpg

Nu zou ik mijn xbox (de oude) op een zo goed mogelijke manier willen aansluiten op m'n nieuwe tv.
De xbox is gechipped dus normaal zou hij progressive moeten kunnen.

Als ik het goed begrijp (heb de laatste paar dagen heeeel veel gelezen oa. op GOT) moet ik dus het volgende doen :

1) XBOX HD Component kabel kopen (zie foto)
Afbeeldingslocatie: http://image.lik-sang.com/images//large/xbox-high_def.jpg

2) XBOX op NTSC zetten en dan 480p of 720p kiezen in dashboard

3) Verlengstukje kopen en op XBOX HD kabel zetten (zie foto)
Afbeeldingslocatie: http://www.mcsnet.nl/media/compenent__video_gold_plug.jpg

4) De bij m'n TV geleverde DVI<->Component kabel op 't verlengstukje aansluiten en in m'n
TV klikken.
Afbeeldingslocatie: http://www.cableclub.com/images/20604.jpg

Volgens mij lijkt dit de juiste handelswijze (tenzij ik iets over het hoofd zie), kan iemand dat bevestigen.

Verder zie ik op het net veel info over VGA transcoders (die ik dus ook zou kunnen gebruiken mits DVI adapter) zoals bvb. de VD-Z3 (zie foto)

Ik vraag me dan af , welk voordeel heeft zo'n VGA transcoder voor mij ? Is het betere kwaliteit of is het gewoon meer gebruiksgemak ? (meerdere toestellen tegelijk aansluiten bvb).

Alvast bedankt voor jullie antwoord !

Ik hoop dat ik niet te veel onnodige vragen heb gesteld, heb me de laatste dagen rot gelezen, maar zie door de (kabel)bomen het bos niet meer ;)

Verwijderd

Topicstarter
*bump* Niemand enig idee ?

Ik zou de component kabels willen bestellen, maar wacht liever tot iemand kan bevestigen.

Lijkt me sneu om geld weg te geven aan iets dat 'k niet kan gebruiken...

Ervaringen ivm xbox icm 480p of 720p (games & divx) mag je hier altijd posten !

Alvast bedankt...

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Lijkt mij dat dat zou moeten werken, als dat echt een component->dvi kabel is en niet een dvi->component kabel.

Vga adapter lijkt mij een beetje overbodig. Ik snap ook niet echt wat je er mee wil, want zo te zien zet ie component om naar vga, maar je tv heeft geen vga input. Daarnaast, hoe vaker je het beeld omzet hoe slechter het wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Slogra schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 08:53:
Lijkt mij dat dat zou moeten werken, als dat echt een component->dvi kabel is en niet een dvi->component kabel.

Vga adapter lijkt mij een beetje overbodig. Ik snap ook niet echt wat je er mee wil, want zo te zien zet ie component om naar vga, maar je tv heeft geen vga input. Daarnaast, hoe vaker je het beeld omzet hoe slechter het wordt.
Bedankt voor je antwoord !

1) Ik neem aan dat het Component --> DVI is , omdat m'n TV DVI ingang heeft en geen component.
Het zou me onlogisch lijken om dan DVI --> Component er bij te leveren, maar je weet natuurlijk maar nooit ;)
2) Die VGA transcoder lijkt me gewoon handig omdat je dan meerdere toestellen aan één DVI ingang (mits VGA --> DVI tussenstukje) kan hangen (omdat m'n TV toestel dus eigenlijk maar één HD ingang heeft....)

Ter info, dit is wat Philips zegt over de DVI ingang :
"Een DVI-I-ingang brengt de ongecomprimeerde digitale RGB-verbinding met een hoge bandbreedte tot stand tussen bron en scherm. Doordat het signaal niet van digitaal naar analoog hoeft te worden omgezet, behoudt het beeld zijn kwaliteit, helder en zonder flikkeringen. De DVI-ingang ondersteunt HDCP-kopieerbeveiliging zodat het bekijken van beveiligde programma's op digitale set-top boxes, DVD-spelers en HD-recorders mogelijk is. DVI-I is ontworpen voor de toekomst en laat zich aansluiten op alle HDMI-apparaten (conversiekabel vereist). De DVI-I-ingang ondersteunt ook analoge PC-VGA- en YPbPr Component Video-signalen (adapters meegeleverd)." <-- In de doos zat echter maar één kabel zoals hierboven getoond. Een VGA --> DVI kabel zat er niet bij, maar die zijn ook niet zo exotisch dus die pak ik wel van m'n werk mee :P

Groetjes !

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2006 11:32 ]