Toon posts:

Speedtouch 716v5 + Dell WiFi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds kort heb ik ADSL van Planet. Keurig geleverd met Speedtouch 716v5 modem, USB stick, etc. Alles werkt perfect, dus tot zover geen klachten. Echter, ik heb een pc en een laptop, maar helaas maar 1 USB stick.

Mijn bedoeling is om de USB stick te gebruiken icm de pc, aangezien mijn laptop (Dell Inspirion 8600) voorzien is van WiFi (Deel draadloze WLAN 1450 dubbele band WLAN Mini-PCI kaart).

Als ik via de ingebouwde WiFi rechtstreeks de verbinding wil maken met de Speedtouch 716 gaat dat goed tot op zekere hoogte. De connectie-indicatie geeft zo goed als 100% aan, maar ik kan niet internetten. De netwerk-indicatie geeft weer dat gewacht wordt op een ip-adres, maar dat komt er niet. Na 5 min oid worden die pogingen ook gestaakt. Deze connectie heb ik (mijnsinziens) voorzien van dezelfde instellingen (WPA-key e.d.) als bij de installatie met de USB stick via de installatie cd van planet.

Internet op de laptop werkt overigens wel als ik de USB installatie volg en dus ook werk met de stick. Het is alleen "minder fijn" om steeds met mn stick van de ene naar de andere cpu te sjouwen in de wetenschap dat mijn laptop WiFi heeft...

Overigens heeft mijn buurman hetzelfde pakket in huis en hetzelfde probleem, ook zijn laptop wacht dus op een uit te delen ip-adres. Hij heeft er intussen een oude router tussen gezet en via deze router verbindt hij zn laptop met het internet.

Mijnsinziens moet ik toch met mijn laptop direct verbinding kunnen maken zonder kunstgrepen of zie ik iets over het hoofd?

Groeten,
Rodney.

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-04 21:59
Bij mij werkt het gewoon met een Dell D610. Heb je de TCP/IP settings van je laptop staan op: Obtain an IP address automatically en Obtain DNS server automatically.

En wat voor IP adress staat er in het menu van de router voor je laptop. Tenslotte wil het ook nog wel eens helpen om je firewall etc ff uit te zetten.

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-04 13:20

DaRoot

Some say...

Zetten die Speedtouch-gevallen niet automatisch MAC-filtering aan? volgens mij wel namelijk.. Probeer eens in te loggen op dat ding, en dan of MAC-filtering uit zetten, of het MAC-adres van de onboard Wifi erbij invoeren...

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Topicstarter
@pacificocean: ip staat op auto, dns op fixed (ivm zakelijk netwerk). ip laptop in router menu is 192.168.0.64.

@DaRoot: het pricipe van mac-adressen ken ik wel, alleen kan ik nergens in het routermenu vinden hoe ik een machine (dus mac-adres) toevoeg...

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-04 13:20

DaRoot

Some say...

Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 19:27:
@DaRoot: het pricipe van mac-adressen ken ik wel, alleen kan ik nergens in het routermenu vinden hoe ik een machine (dus mac-adres) toevoeg...
Zie http://www.speedtouch.nl/docs/ST716v5_UserGuide.pdf
pagina 110

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Topicstarter
@DaRoot: ik heb die handleiding eens doorgenomen. daar staat beschreven hoe je cpu's toevoegt, maar bij mij staat de router ingesteld op "automatisch computers toevoegen (aanmelden)", waardoor hij volgens mij obv een juiste wpa-key de machines accepteert...

heb inmiddels ook geprobeerd met auto ip en dns, maar dat levert hetzelfde resultaat. de melding blijft "acquiring ip".

• mughato
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-03 16:45
meestal als je wel verbinding hebt maar geen ip adres krijgt is er een probleem met de encryptie. probeer nog eens de WPA key opnieuw in te voeren (let op hoof/kleine letters)

Verwijderd

Topicstarter
Ook dat heb ik al (meer dan eens) geprobeerd, helaas zonder resultaat.

• pacificocean
Heb je het ook al eens geprobeerd om alles op WEP te zetten? Krijg je dan wel een IP?

• mikeoke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
Hier hetzelfde probleem met de st716
Alleen de meegeleverde USB-adapter kan verbinding maken.

Elk ander wifi-device niet: Toshiba-laptop, HP laptop, QTEK (pocketpc) krijgen geen IP adres

WPA of WEP maakt niet uit. Verschillende firmware's helpt ook niet, zelfs de laatste R6.1.7.2 heeft dit niet opgelost en kan helaas nu niet meer terug naar de vorige firmware.

Ga binnekort over op de Zyxel router die ik nog heb liggen, deze heeft helaas geen lifeline maar liever 2 telefoon toestellen dan geen wifi verbinding.

• pacificocean
Welke wifi drivers hebben jullie geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
De bij mij geinstalleerde driver is van Broadcom Corp. versie 3.40.65.0 voor eerder genoemde Dell 1450 WLAN.

Ben ergens wel blij dat mijn buurman en ik niet de enigen zijn...

• pacificocean
Ik heb in mijn DELL een Intel Driver ver 9.0.0.61 zitten. Die werkt wel. Misschien is hier iets mee te proberen.....

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Probeer eens zo'n pc toe te voegen in het lijstje (ook al staat 'ie op automatisch) en genereer dan even een andere WPA key die je dan middels copy/pasten en textfiles over je netwerk distributeert.

Zo is het mij ook eens gelukt met een speedtouch ding.

[ Voor 4% gewijzigd door Romke op 14-07-2006 09:28 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

pacificocean schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 18:51:
Ik heb in mijn DELL een Intel Driver ver 9.0.0.61 zitten. Die werkt wel. Misschien is hier iets mee te proberen.....
Ik heb een Dell Latitude D610 en had een Intel Driver 9.0.0.1 (Intel Pro / Wireless 2915ABG) met hetzelfde probleem. Jullie tips gevolgd en uiteindelijk een nieuwe driver via de website van Dell gedownload en geinstalleerd (nu versie 10.1.1.3).

Probleem verholpen. Werkt als een zonnetje en ben weer heeeel gelukkig. :)
Pagina: 1