Toon posts:

[ZoneAlarm] Machtigingen in WinXP Pro SP2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb jarenlang zonder problemen Norton Antivirus 2004 en ZoneAlarm (ZA) op mijn PC gedraaid, echter sinds ik bij Drome 13 (LAN party) ben geweest weigert zonealarm alle dienst.

Op de LAN party zelf merkte ik al dat mijn ZA icoon uit de systray verdwenen was maar bij taakbeheer nog wel in de processenlijst stond. Opnieuw installeren kon niet omdat ik geen machtigingen zou hebben het programma te starten/gebruiken/verwijderen.

Nu heb ik mijn PC geformatteerd en ben ik bezig WinXP Pro SP2 NL opnieuw te installeren en bij deze schone installatie (alleen creative audigy drivers nog maar geinstalleerd) ZA erop te zetten. Het probleem blijft echter, ik zie geen pictogram in de systray en bij de processen staat 3x zlclient.exe. Ik kan deze processen niet be-eindigen met de vermelding "Kan bewerking niet voltooien. Toegang geweigert."
Als ik probeer de ZA interface naar voren te halen via start -> alle programma's -> ZA dan krijg ik de volgende melding: "Kan geen toegang tot het opgegeven apparaat, pad of bestand krijgen. Mogelijk hebt u geen toegangsmachtigingen voor het item."

Ik heb geen flauw idee meer waar ik de oplossing moet zoeken met deze vreemde meldingen ;(

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:50
Geen Zonealarm 6.5 (de nieuwste dus op dit moment) gebruiken, daar is iets grondigs mis mee, ik heb het probleem zelf ook gehad en was met geen mogelijkheid te verhelpen. Het makkelijkste om nu te doen is nog een keertje formatteren en dan een oudere versie van Zonealarm erop te zetten, dan moet ie het gewoon weer doen.
Je zou eventueel ook kunnen proberen om alle keys uit het register te verwijderen die met Zonealarm te maken hebben, maar dat kost veel tijd en moeite en werkt nog niet eens altijd.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Hm, wel apart dat ik er eerst geen last van heb gehad! Maar rare bugs doen rare dingen :D

Enig idee waar ik een oudere versie vandaan kan plukken? Op zonelabs.com staan volgens mij geen history files!

• Hahn
Ik had een oudere versie toch van Zonelabs.com gehaald, maar ik kan 'm nu ook niet zo snel meer vinden :? Hier kan je 6.1.744 echter nog wel downloaden. Ik gebruik die ook en daar geen problemen mee. Als ie na het installeren vraagt om te updaten moet je 'm gewoon op 'wacht 30 dagen' zetten of iets dergelijks, misschien dat het in die tijd wel opgelost is :)

• spacemouse
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-06 16:14
Hier kun je een hele hoop verschillende versies vinden
http://download.zonelabs....n/zap/releaseHistory.html

Verwijderd

Topicstarter
Downloading!

Bedankt! You solved my problem :>

• Hahn
Daar had ik 'm inderdaad vandaan, maar omdat er Pro stond dacht ik net dat ik het daar niet hoefde te zoeken 8)7

Verwijderd

Ik had vanmiddag ook de laatste ZoneAlarm 6.5.722 gedownload. Het programma had nog nooit eerder op de pc gestaan, en idd bleek het niet te werken. De trayicon kwam niet en ik had geen machtiging voor het uitvoeren.
Ook kon mijn antivirus programma Avira Anti-Vir niet meer starten, het starte wel op, maar de status was unknown i.p.v. Active.

Versie 6.5.714 geeft dezelfde problemen, dan maar terug naar 6.1.744.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2006 18:14 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-07 11:46
Ik kreeg de nieuwste ZA ook niet aan de praat op mijn nieuwe systeem. Weigert te booten, en je hebt ontelbaar veel zaclient.exe's in je proceslist staan.
Draai nu probleemloos 6.1.744.001

[ Voor 32% gewijzigd door frickY op 10-07-2006 18:19 ]

Pagina: 1