[XP] Brother pc-fax: niet verzenden, half ontvangen*

Pagina: 1
Acties:

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04:35
Ik heb hier een Brother MFC-8820D Printer/scanner/fax aangesloten (USB) op een systeempje met Windows XP Service Pack 2.

Stuurprogramma's voor scanner, printer en modem zijn prima geïnstalleerd, printen en scannen werkt.

Bij het installeren van de fax had ik even de Windows-CD nodig voor de fax services, dit verliep zonder problemen. Na configuratie ervaar ik het volgende:
  1. Bij het versturen van een fax zie ik niets en gebeurt er niets, maar in de Event log staat het volgende:
    Event ID: 32092
    Er is een fout opgetreden bij het verzenden van een fax.

Ook is daarna in de fax-console niets meer te vinden (Postvak Uit, Verzonden items).
  2. Bij het ontvangen van een fax lijkt alles goed te gaan, daar er geen foutmeldingen verschijnen en een fax in Postvak In komt te staan. Deze is echter helemaal leeg en bij het openen verschijnt de foutmelding dat het geen geldig bestand (.tif) is.
Verdere info:
  • Het verzenden direct vanaf het apparaat (niet via pc) werkt probleemloos. Ontvangen zonder door op te laten vangen door PC-Fax werkt ook prima.
  • Bij het verzenden vanaf een ander faxapparaat náár het Brother-apparaat krijg ik bij het verzendende faxapparaat wél een foutmelding (communicatiefout).
Wie kan me helpen? TFM, Brother Support Center (online), GoT en Google boden geen uitkomst.

[ Voor 3% gewijzigd door guillaume op 10-07-2006 16:55 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Even je OS, [XP] vooraan de topictitel gezet :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• guillaume
Dank u :)

Ik heb nog geen vorderingen gemaakt helaas :( Helpt!

• janster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06-2025
Bel Brother op zij zijn zeer behulpzaam aan de telefoon.

• guillaume
Heb nu een modem geïnstalleerd en hiervoor alles netjes ingesteld in de faxprinter (de Brother ontvangt überhaupt geen faxen meer, zelfs niet als het niet via de pc moet gaan) en wat me nu toch wel erg verbaast: bij het verzenden van een fax via de Wizard fax verzenden loop ik netjes alle stappen door maar na afloop is de aangemaakte fax nergens meer te vinden (Postvak UIT) en wordt er niet eens een poging tot verzenden gedaan. Verder wordt een binnenkomende faxoproep wel aangenomen en getracht de fax te ontvangen, maar uiteindelijk blijft er louter een nietszeggende foutmelding achter 'fout opgetreden bij ontvangen fax'.