Heeft iemand al een geprobeerd dat te doen ??? voordat ik mijn kabel kapot knip zou ik het graag willen weten namelijk
want die dingen zijn maar 1 m lang en ik wil mijn 2 switches wat verder uitelkaar hebben staan. Iemand dus een idee of je ze kan verlengen ?
Zou het niet doen.... aangezien je feitelijk de backblane van de switch koppelt ermee...Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 16:52:
Heeft iemand al een geprobeerd dat te doen ??? voordat ik mijn kabel kapot knip zou ik het graag willen weten namelijkwant die dingen zijn maar 1 m lang en ik wil mijn 2 switches wat verder uitelkaar hebben staan. Iemand dus een idee of je ze kan verlengen ?
de signaal overdracht over die kabel is verschrikkelijk groot, en denk niet dat het signaal er beter van wordt als je 'm verkengt....
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Ik kan me herinneren dat ik ergens gelezen heb dat tijdens een van de eerste edities van Campzone de switches via lange matrix-kabels verbonden zijn geweest. Ik meende dat daar gewoon 15 meter tussen geknoopt werd. Mocht je willen experimenteren dan kan je natuurlijk altijd een extra kabel van eBay halen en deze verknippen. Ik heb verder op hackaday wel eens gezien dat mensen videokabels met goede resultaten verlengt hebben met CAT5 kabel, dus zou dit voor matrix-kabel ook niet zo'n probleem moeten zijn, mits het signaal sterk genoeg is...
Met video kabels heb ik ook wel eens geprobeerd
voor laptop er meer dan een meter eraan gesoldeerd werkte ook perfect
Voor een dia beamer. Probleem is dat de matrix kabels moeilijk zijn te verkrijgen of ze zijn 30+ euros per kabel wat echt veeeelste veel is
Wat crashoverride zegt dus. Deze matrix kabels zijn een verlenging van de backplane. Ze nog langer maken zal niet ten goede komen. En als je er zelf aan gaat solderen ben je gegarandeerd van problemen. Tenzij je weet hoe je de kabel perfect kan ontstoren en hoe je de impendanties en capaciteit gelijk houd en dergelijke.
Als je 2 switches wilt koppelen over lange afstand zou ik, in volgorde van ideaal het volgende doen:
Glasvezel ertussen
Trunked ethernet ertussen
Enkele ethernet kabel ertussen
Als je 2 switches wilt koppelen over lange afstand zou ik, in volgorde van ideaal het volgende doen:
Glasvezel ertussen
Trunked ethernet ertussen
Enkele ethernet kabel ertussen
You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"