Toon posts:

QNX booten vanaf ATA100 controller?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of QNX te booten is vanaf een schijf aangesloten op een ATA100 controller? (Promise controller op A7V mobo).
Het lukt me niet om QNX te installeren, terwijl dat normaal een kwestie van 5 minuten is |:(

Bedankt alvast..

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:56

Tacoos

i am i

Op m'n promise ata 66 lukte het ook niet.
Je kunt een schijf effe aan een ata33 controller hangen en kijken of het dan wel werkt.
Weet je in ieder geval waar het aan ligt.

Ik weet niet wat je ermee wilt doen, maar kon je met qnx niet al vanaf flop internetten?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Verwijderd

Topicstarter
Met de 1.44Mb distributie kun je inderdaad al internetten, maar ik wil gewoon eens kijken wat voor mogelijkheden de volledige versie biedt.

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:56

Tacoos

i am i

Ah, ok.
Er is trouwens ook een versie die je kunt booten vanuit win 9x/2k (als je dat gebruikt)
Beetje zoals BeOS PE dat doet denk ik.
Misschien lukt het daarmee?
Is pas een software update link van geweest op tweakers:
http://www.tweakers.net/meuktracker.dsp?ID=465
De versie voor win:
http://download.qnx.com/download/qnxrtp.exe
Suc6

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Er zijn vrij veel mogelijkheden in :)

Maar helaas is de ondersteuning voor exotische hardware daar geen onderdeel van, kijk iig es op de Qnx site om te checken of je controller wordt ondersteund, anders moet je misschien de "in een dos-of-linux partitie install doen"

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Helaas...
OP de site van QNX staat niets over het gebruik van ATA100 controllers :'(
QNX heeft nu wel support voor SCSI, misschien dat er binnenkort ATA100 support komt?!? Afwachten dan maar...

Grtnx...

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Zoals je het nu zegt klopt het niet helemaal. QNX doet het heus wel met een ATA100 controller, zolang ie maar "Native IDE" spreekt, en als standaard controller op je mobo zit.
Pagina: 1