Toon posts:

Nieuwe PC

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 436 views sinds 30-01-2008

• SLeddert
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-12-2025

SLeddert

SLeddert

Ik denk dat 700w voeding erg overdreven is.
Met 500w kom je er ook wel en het spaart je weer een paar tientjes.

Karsten

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Die 700 W ga je nooit flink belasten --> lagere efficiente van je voeding en de je stroomrekening vliegt omhoog, zeker als je 24/7 gaat draaien. Verder niets op aan te merken hoor, leuk systeempje.

[ Voor 5% gewijzigd door Marck21 op 10-07-2006 15:45 ]

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03:16
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 15:40:
nee mij budget is maximaal 3.000 euro.
dit alles is 2.996 euro ik ben het dus echt vanplan om te kopen
;)
€3000 is een heel lekker budget, maar als je in die regionen komt zit je ook wel gelijk in een gebied waar de prijs/snelheid (of prijs/kwaliteit) verhouding flink zoek is. Tuurlijk is de nieuwste CPU van €400 wel sneller dan die wat oudere van €200, maar hij is echt niet twee keer zo snel, ondanks dat ie wel twee keer zo duur is.

Al zou je wel een beetje naar prijs/snelheid verhouding kijken dan zou je al helemaal klaar zijn voor maximaal €2000 en heb je alsnog een systeem die zeker niet mis is. Kan je die €1000 lekker voor andere dingen gebruiken.

Wat prijzen erbij zetten zou ook wel handig zijn, zo kunnen wij ook een beetje zien of het z'n geld wel waard is, want €2996 voor alleen deze onderdelen vind ik toch wel erg extreem.

The devil is in the details.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:42
Als ik jou goed begrijp dan is een 700Watt voeding niet aan te raden omdat hij deze nooit maximaal gaat belasten.
Denk dat het dan juist een goede keuze is aangezien de voeding koeler blijft en dus niet teveel energy als warmte weggooid.
Daarnaast ligt het verbruik van een computer aan de interne componenten en niet aan de voeding. De voeding levert en "verbruikt" alleen wat de componenten totaal nodig hebben. Dus heeft de computer 300W nodig, dan zal de voeding niet 700W gebruiken.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Marck21 schreef op maandag 10 juli 2006 @ 15:45:
Die 700 W ga je nooit flink belasten --> lagere efficiente van je voeding en de je stroomrekening vliegt omhoog, zeker als je 24/7 gaat draaien.
Lagere efficientie omdat het minder belast wordt? Ik had altijd al gedacht dat de voedingen alleen maar verbruiken wat van de voeding wordt getrokken, of het nou 300W of 700W is in combinatie met een hardwareconfig dat effectief 250W verbruikt.

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Ik zou er wel meteen een passief nForce blokje bijhalen, want die Asus koelfans zijn:
A.) buitengewoon lawaaiig. en
B.) retesnel zum Kloten

Kijk anders voor de A8N SLi premium, die heeft een mooi heatpipe systeempje

Geen Ping, wel Pong

• niq
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 15:31

niq

Eet nooit gele sneeuw!

En als je nu 2 harde schijven neemt die samen net zo duur zijn als 1 400Gb die je nu hebt?

Gebruik je 1 schijf voor OS en 1 voor andere dingen.

• Tubby
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:21

Tubby

or not to be

Voor dit budget had ik minimaal een raptor in de setup verwacht :)

Jezus, en er zit ook nog geen scherm bij. Tis dat je alles max wel hebben, maar je je wensen 10% terugschroeft ben je de helft goedkoper uit kan ik je garanderen.

[ Voor 56% gewijzigd door Tubby op 10-07-2006 15:54 ]

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

Verwijderd

Topicstarter
jongens ik ga de prijzen er bij zetten en voor de 700 watt iets anders zoeken
jah ik ga deze PC echt kopen alleen natuurlijk nog niet deze week al
ik heb het er met me moeder over gehad en ze betaalt ook mee dus ik ga kijken of ik er wat geld af kan trekken en dan nog een paar maandjes wachten ;)
en natuurlijk als ik hem heb staan hier de eerste foto"s

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2006 15:58 ]

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:52
Is RAID niets voor je? 2x 250GB bv?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb net ook een nieuwe PC samengestelt die niet veel langzamer is maar wel veel goedkoper.

Core 2 Duo E6600 2.4GHz CPU
X1900XT GPU.
P5W DH Deluxe mobo.
2x 1GB Corsair PC6400 DDR-2
Enermax Liberty 500Watt modulair.
Lian-Li PC71 kast.
Waterkoeling voor CPU en GPU.

HDD's en brander heb ik nog liggen. Ook windows heb ik nog.

Dit alles komt bij mij op minder dan 2000 euro. De PC van de TS is wel sneller maar zo heel veel scheelt het niet.

Persoonlijk ga ik liever voor onderdelen die niet het beste zijn maar nog steeds wel erg goed. In PC land vind ik het beste net te duur voor wat je krijgt.

Bij mijn PC is alleen de CPU nog niet leverbaar.
Wat de TS koopt moet ie natuurlijk helemaal zelf weten, ik geef alleen aan dat het met minder geld bijna net zo goed kan zijn.

Edit : Als je de waterkoeling weg haalt zit je zelfs onder de 1500 euro.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 10-07-2006 16:04 ]

Verwijderd

Man wou dat ik zo'n buget had :9~ ja en nu weer even ontopic, het lijkt me slimmer dat je 1 raptor schijf erbij knalt voor je OS dat maakt het een stuk sneller en dan een andere schijf koop dat je rond de 400 gb uitkomt, kan je geen advies geven over de videokaart maar wel dat je teveel betaald voor de kaart terwijl ik wel een nvidia fan ben, je betaald gewoon teveel voor de prestatie die die levert, ik weet ik weet het, geef dan een goed advies maar die heb ik niet>.<
Naja in ieder geval veel succes met bestellen (en gamen natuurlijk ;) ) en stuur even pics als je hem hebt staan :9

Verwijderd

Topicstarter
ik heb niet super veel verstant van PC's ik zal ff een anderen Setup maken
trouwens hoef ik die XP er niet Persee bij te kopen ?
CD heb ik namelijk :o

• tiesum
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-02 19:18
Waarom kies je voor een AMD en niet voor een Intel Conroe??

Verwijderd

Dat weet ik niet precies volgens mij niet... had wel iets gehoord over dat je dan naar microsoft moet bellen om te zeggen dat je van computer switcht maar volgens mij slaat dat werkelijk nergens 8)7 op je kan denk ik gewoon die CD gebruiken en als het niet werkt kan je altijd nog een mailtje naar m-soft sturen toch?

• Hahn
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 16:03:
ik heb niet super veel verstant van PC's ik zal ff een anderen Setup maken
trouwens hoef ik die XP er niet Persee bij te kopen ?
CD heb ik namelijk :o
Als je al een legale kopie hebt zou ik niet nog eens een nieuwe Windows versie aanschaffen ;)

• Luuk1983
  • Laatst online: 09:12
4GB geheugen is nogal een overkill, je ken er beter later nog 2 GB bij planten als de prijzen omlaag gaan.

En 700W is inderdaad ook nogal overdreven. Voedingen zijn minder efficient als ze maar voor een gedeelte belast worden. 500 tot 550W moet meer en meer dan voldoende zijn!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• Taygeta
  • Laatst online: 05-02 16:06

Taygeta

KTM 790 Adventure

Waarom kies je voor een club3d videokaart?

• ecageman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07-2025
Ik ga met Hahn mee. Het is niet verstandig om gewoon het duurste/snelste te nemen. Je bespaart een hoop uit door net even iets lager te zitten. Dat geld kun je gebruiken door bijvoorbeeld meerdere schijven te nemen en die in een raid opstelling te plaatsen. Daar kun je namelijk ook nog een hoop performance mee winnen, meer dan een iets snellere cpu.

AMD Athlon 2800+, MSI K7N2Delta-L, 1024MB PC3200, SB Audigy2, XFX GF4MX440, BenQ DVD+-RW, NEC 1300A DVD+-RW, 2x WD 120GB 8mb, 2x Maxtor 250GB, Chenbro Gaming Bomb, Tagan 480W, 17" Iiyama monitor

• Hahn
Taygeta schreef op maandag 10 juli 2006 @ 16:09:
Waarom kies je voor een club3d videokaart?
Je kan ook om alles gaan zeuren... Er is helemaal niks mis met Club3D, is een goed merk die voor een nette prijs videokaarten verkoopt. In tegenstelling tot andere merken waarbij je al snel €30-50 meer betaald alleen maar omdat het een bekend merk is.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-02 23:38
Zoveel geld uitgeven bij een zaak als Alternate....

Dan moeten ze je pc bij een probleem even 6 maanden terug sturen, en dan had je voor de helft van het geld die pc kunnen kopen.

[ Voor 57% gewijzigd door mhr-zip op 10-07-2006 16:33 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Setup ge edit kijk op pagina 1
en geef je mening of mischien wel tips

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2006 19:30 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De nieuwe setup vind ik er een stuk beter uit zien, bijna 1000 euro goedkoper en misschien 30% langzamer.

• Hahn
Dat is al een stuk netter qua prijs. Alhoewel ik toch een AMD Athlon X2 4200+ zou nemen, dat scheelt weinig in prestaties, maar je bespaart wel meer dan €300 (!!!). Voor de rest is het vooral een kwestie van smaak, alhoewel je wel beter een echt merk geheugen (Kingston, Dane-Elec, dat soort merken) kan nemen, want volgens mij is dat nu no-name.

Verwijderd

Topicstarter
die kaartjes komt wel goed dit is merk Kingston

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Mag ik vragen hoe oud je bent en wat je dagelijkse bezigheid is? Ik wil je niet beledigen maar deze aankoop is op geen enkel front slim of gefundeerd. Je kiest gewoon het duurste wat er voor elk onderdeel te krijgen is. Het is dat je zovaak zegt dat je hem ECHT gaat kopen anders zou ik denken dat je gewoon een 15 jarig jongetje bent dat lekker aan het dromen is.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
PilatuS schreef op maandag 10 juli 2006 @ 16:46:
De nieuwe setup vind ik er een stuk beter uit zien, bijna 1000 euro goedkoper en misschien 30% langzamer.
30% langzamer? Even snel als die van 3000 euro.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Verwijderd

Juup schreef op maandag 10 juli 2006 @ 16:53:
Mag ik vragen hoe oud je bent en wat je dagelijkse bezigheid is? Ik wil je niet beledigen maar deze aankoop is op geen enkel front slim of gefundeerd. Je kiest gewoon het duurste wat er voor elk onderdeel te krijgen is. Het is dat je zovaak zegt dat je hem ECHT gaat kopen anders zou ik denken dat je gewoon een 15 jarig jongetje bent dat lekker aan het dromen is.
Agreed... Alles wat we zeggen is toch fout, tenzij we een duurder onderdeel vinden denk ik...

Verwijderd

Topicstarter
nee ik ben 17 ik kom op dit forum om een beetje te kijken wat mensen met iets meer verstand van computers van deze setup vinden ik had dit ook gelijk kunnen bestellen zonder ff wat info te zoeken en dan had ik dus mooi 1000 euro armer geweest.
De bedragen van computers zijn niet niks meer tegenwoordig
|:(

Verwijderd

JAAAP IK WIL NIET ZEIKEN HOOR MAAR GEEF DAN IN GODSNAAM ADVIES WAT HIJ WEL MOET KIEZEN!!!!!! weet ook wel dat ik een stom advies gaf met die videokaart ff terug maar dat was nog een beetje van NUT!!!!!! Ik neem aan dat hij deze vraag stelt omdat hij serieus een computer wil kopen ja??
Verder heb ik er niks tegen als je commentaar geeft maar onderbouw het dan even en kijk ook even of je wel gelijk hebt... :(

• Hahn
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 16:55:
[...]

Agreed... Alles wat we zeggen is toch fout, tenzij we een duurder onderdeel vinden denk ik...
Als je een paar replies naar boven kijkt zie je dat ie toch meerdere onderdelen vervangen heeft door goedkopere, dus hij luistert wel degelijk.
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 16:59:
nee ik ben 17 ik kom op dit forum om een beetje te kijken wat mensen met iets meer verstand van computers van deze setup vinden ik had dit ook gelijk kunnen bestellen zonder ff wat info te zoeken en dan had ik dus mooi 1000 euro armer geweest.
De bedragen van computers zijn niet niks meer tegenwoordig
|:(
Het had natuurlijk ook al gescheeld als je bij je eerste lijstje niet alles wat het duurste was had uitgekozen ;)

Heeft Alternate trouwens geen andere 7900GT's? Kan niet zeggen dat Xpertvision me bekend (of goed) in de oren klinkt en hij is ook wat duurder dan de gemiddelde 7900 GT.
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 16:59:
JAAAP IK WIL NIET ZEIKEN HOOR MAAR GEEF DAN IN GODSNAAM ADVIES WAT HIJ WEL MOET KIEZEN!!!!!! weet ook wel dat ik een stom advies gaf met die videokaart ff terug maar dat was nog een beetje van NUT!!!!!! Ik neem aan dat hij deze vraag stelt omdat hij serieus een computer wil kopen ja??
Verder heb ik er niks tegen als je commentaar geeft maar onderbouw het dan even en kijk ook even of je wel gelijk hebt... :(
Rustig aan zeg :P

• OfferedPoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 16:50
Tip 1: Neem een nVidia GF 7900GT-TOP (niet veel duurder namelijk)
Tip 2: Neem een extra Raptor
Tip 3: X-Fi Planitum is wel prijzig, ben je soms een audiofiel?
Tip 4: AMD Athlon 64 X2 4200+ is goedkoper, maar niet veel slomer

Verwijderd

(even offtopic denk ik) voor iemand van 17 heb je wel een flink budget, rijke ouders? :7 :P en die graphics kaart die je nu hebt gekozen is een betere keus vind ik :) en die processor moet je gewoon houden ik bedoel dan ben je voorlopig weer ff toekomst'proof'?

• Hahn
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 17:03:
(even offtopic denk ik) voor iemand van 17 heb je wel een flink budget, rijke ouders? :7 :P en die graphics kaart die je nu hebt gekozen is een betere keus vind ik :) en die processor moet je gewoon houden ik bedoel dan ben je voorlopig weer ff toekomst'proof'?
Amper meer 'futureproof' en meer dan €300 armer dan wanneer je een X2 4200+ zou nemen. Scheelt heel weinig in prestatie en heel veel in prijs.

Verwijderd

Topicstarter
Jaap ik weet niet wat jou probleem is
maar als ik van plan ben deze computer te bestellen
betekent dat niet persee dat ik hem morgen al in huis heb
een bedrag van 2000 euro is niet niks en daar moet je langzaam voor sparen.
dus ik zelf denk dat dit pas gaat gebeuren over een paar maandjes
maar dan moet ik wel al iets in me hoofd hebben (en dat is dit)
me moeder heeft al gezegt 1500 mee te betaalen dus niet gelijk het slechte in mensen zien :(
en nu weer ontopic

Verwijderd

Hahn schreef op maandag 10 juli 2006 @ 17:05:
[...]

Amper meer 'futureproof' en meer dan €300 armer dan wanneer je een X2 4200+ zou nemen. Scheelt heel weinig in prestatie en heel veel in prijs.
Ja daar heb je ook gelijk in het scheelt wel behoorlijk in prijs... :Y) had het fout,slecht advies :z
En wat betrefd die audioinstallatie die je wil gaan kopen :P Je hebt dan wel het beste van het beste hoor maar de prijs welliswaar ietwat hoog, en hij heeft gelijk over de videokaart die is ietsje beter en kost inderdaad niet veel meer. :>
Chuckiej schreef op maandag 10 juli 2006 @ 17:02:
Tip 1: Neem een nVidia GF 7900GT-TOP (niet veel duurder namelijk)
Tip 3: X-Fi Planitum is wel prijzig, ben je soms een audiofiel?

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-01 13:35
Ik vind dit nou niet echt slim... je gaat besparen en dan neem je een CPU, wat voor games het meest marginale verschil oplevert. Neem een core 2 duo van een euro of 300, en hou die 7950GX2 erin, betere prestaties voor hetzelfde geld...

• Z-Dragon
  • Laatst online: 01:13
BalusC schreef op maandag 10 juli 2006 @ 15:48:
[...]
Lagere efficientie omdat het minder belast wordt? Ik had altijd al gedacht dat de voedingen alleen maar verbruiken wat van de voeding wordt getrokken, of het nou 300W of 700W is in combinatie met een hardwareconfig dat effectief 250W verbruikt.
Voedingen worden efficienter wanneer ze redelijk volgetrokken worden.

Verder:
Je pc lijkt samengesteld met de gedachte "duur is goed". Zo heb je bijvoorbeeld voor een servermoederbord gekozen. Dat slaat nergens op. Ook met een voeding moet je ècht niet verder gaan dan 550W A-merk. X-Fi Elite Pro? Nergens voor nodig. Waarom niet gewoon een XtremeMusic? 4800+? De 4600+ (en de 4200+ helemaal) zijn een heel stuk goedkoper, terwijl het prestatieverschil minimaal is. Hou dat geld over voor een evt. upgrade later. Het is niet hemelaal duidelijk, maar ik hoop dat dit twee modules van 1GB zijn en zo samen 2GB. 4GB is namelijk erg overdreven.

^ Wat hij zegt.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al tig duizend keer gezegd dat ik niet super veel van computers af weet dus ik heb een beetje afgegaan op de prijs en natuurlijk ook op de dingen waar ik een klein beetje van af weet |:(
duss heb ook respect voor de mensen die "minder" weten als jou ;)
kritiek is altijd welkom maar doe het zo dat je niet iemand helemaal afkraakt
maar geef hem dan ook tips waar hij beter naar kan zoeken.
want ik :r op mensen die anderen proberen af te zeiken

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2006 17:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
bijvoorbeeld over dat motherbord zou je ook gewoon kunnen zeggen welke ik beter kan nemen

• Luuk1983
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 17:15:
ik heb al tig duizend keer gezegd dat ik niet super veel van computers af weet dus ik heb een beetje afgegaan op de prijs en natuurlijk ook op de dingen waar ik een klein beetje van af weet |:(
duss heb ook respect voor de mensen die "minder" weten als jou ;)
kritiek is altijd welkom maar doe het zo dat je niet iemand helemaal afkraakt
maar geef hem dan ook tips waar hij beter naar kan zoeken.
want ik :r op mensen die anderen proberen af te zeiken
Je wordt wel geacht een bepaalde onderbouwing te geven waarom je voor bepaalde producten kiest. Tot nu toe heb ik alleen maar een lijstje gezien en zijn andere hier voor jou bezig om je uiteindelijke systeem samen te stellen. Dat is niet de bedoeling. Dat je er minder vanaf weet hoeft geen probleem te zijn, we zijn hier om te helpen. Maar ik neem aan dat je bijvoorbeeld zelf ook wel reviews kan vinden die het verschil in snelheid (in games) tussen een X2 4600+ een 4400+ en een 4200+ aangeven, waarna je dat prima tegen de prijs kan afzetten en zo kan beslissen welke het beste waar voor het geld heeft? Hetzelfde geld voor videokaarten: genoeg reviews over te vinden.

In de regel is het gewoon heel makkelijk: De duurste is in verhouding ook altijd de duurste, dus voor slechte een klein beetje meer prestatie voor het topmodel betaal je gewoon enorm veel.

'Fouten' die je maakt met bijvoorbeeld die 700W voeding vind ik bijvoorbeeld wel weer een voorbeeld van een logische 'fout' die je maakt en dat is ook niet zo'n probleem.

Maar ik denk dat iedereen best wel wat meer inzet van jou kant mogen verwachten behalve roepen 'dat je er niet zoveel vanaf weet'.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-02 13:57
heb eff niet alle reacties gelezen margoed,
waarom inhemels naam ga je niet voor het nieuwe socket am2 met zooon budget dat is toch veel slimmer of ligt het aan mij. Misschien is het zelfs slimmer om op de conroe te wachten.

Verwijderd

Topicstarter
dat snap ik ik zal zo ook alle 2 de setups ff veranderen en een nieuwe neerzetten ben nu ook op tweakers aan het zoeken naar previews over video kaarten enz. maar dat afzijken gewoon ik kan er niks mee wat jij doet is kritiek geven en toch ook helpen _/-\o_

Verwijderd

voor €1300,- heb je ook een pc waarmee je battlefield 2 op alles high kan spelen

1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2, CL4 (OCZ, OCZ2P8002GK) € 215,- € 215,-
Antec LifeStyle Sonata II (ATX, 450W, Zwart) € 88,60 € 88,60
Asus P5W DH Deluxe, 975X (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394a) € 205,47 € 205,47
Intel Core 2 Duo E6600 (S775, 2,4GHz, 1066MHz FSB, 4MB Boxed) € 307,04 € 307,04
NEC 16x48x, DV-5800D (Zwart) € 17,38 € 17,38
NEC ND-4571 16x (Dual-layer, Labelflash) € 34,66 € 69,32
Sapphire Radeon X1900 XT 512MB DDR3, (PCI-e, 2xDVI) € 346,98 € 346,98
Seagate Barracuda 7200.10, 320GB (7200rpm, SATA II, 16MB) € 92,96 € 92,96
Totaal € 1342,75

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:46

Barrycade

Through the...

Eensch met ^^^^

Knal er nog een leuk 19" TFT-tje bij en je bent klaar voor 200 euro bij te betalen bij de toegezegde 1500 van mams.

Verwijderd

Topicstarter
thanks lars ga ff kijken 8)

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-02 13:57
kzal dalik even voor een aantal onderdelen voor pc mar het lijkt mij toch echt slimmer om voor het nieuwe socket tegaan zeker in verband met voorbereiding op de toekomst. Upgrades enz.
je bent niet veel meer kwijt maar toch beter voorbereid. Je hebt dan iig ddr2 geheugen nodig en een ander mobo.

als videokaart kan ik je ook een x1900xt aanraden 512mb, stukje sneller als 7900gt klein beetje duurder wel maar ook voor de toekomst volgens mij een stuk beter pipelines enz.

• Haribotje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 14:28
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 17:05:
Jaap ik weet niet wat jou probleem is
maar als ik van plan ben deze computer te bestellen
betekent dat niet persee dat ik hem morgen al in huis heb
een bedrag van 2000 euro is niet niks en daar moet je langzaam voor sparen.
dus ik zelf denk dat dit pas gaat gebeuren over een paar maandjes
maar dan moet ik wel al iets in me hoofd hebben (en dat is dit)
me moeder heeft al gezegt 1500 mee te betaalen dus niet gelijk het slechte in mensen zien :(
en nu weer ontopic
Ik denk dat als je toch nog wacht met het aanschaffen van je systeeem dat je dan beter een conroe kan nemen, omdat deze prijs/kwalitatief een stuk beter zijn.

Verwijderd

Topicstarter
oke mensen ik heb een beetje rond gezocht op internet en een beetje naar jullie reacties gekeeken
en heb een nieuwe setup gemaakt A.U.B geef je mening of mischien wel tips waar we wat aan hebben _/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 19:32:
oke mensen ik heb een beetje rond gezocht op internet en een beetje naar jullie reacties gekeeken
en heb een nieuwe setup gemaakt A.U.B geef je mening of mischien wel tips waar we wat aan hebben _/-\o_
waar is die setup dan 8)7

Verwijderd

Topicstarter
gewoon pagina 1 boven in heb het helemaal aangepast :*)

• Hahn
In z'n startpost.

Maar ik zou toch echt voor de 4200+ gaan, scheelt alsnog bijna €150. En 2x 1 GB geheugen is toch wel aan te raden. En waarom neem je nu 1x 200 GB en 1x 160 GB hardeschijf? Kan je beter voor 2x 160 GB of 2x 200 GB gaan, voor als je eventueel RAID0 wilt gaan draaien.

Voor de rest is het netjes, als je dus de 4400+ verandert naar 4200+ en dan 1 GB geheugen erbij neemt en een 200 GB hardeschijf neemt ipv 160 GB dan kom je alsnog ongeveer even duur uit (ietsje goedkoper zelfs) en heb je nog steeds een dijk van een systeem.

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Waarom Samsung schijven, en waarom niet in RAID 0? (als je de GB's even gelijk maakt).

Verwijderd

Topicstarter
ik zal het ff aanpassen maar ik wil wel de 4400+ houden :p
thanks voor de info

Verwijderd

maar zie je dat je uiteindelijk veel goedkoper uit kunt zijn als je vragen stelt en een beetje logisch nadenkt houd je een hoop geld over voor latere upgrades hea? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2006 20:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt jongens _/-\o_

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07-2025
Als ik mij niet vergis heb je nu nog maar 1GB RAM module. Je moet er wel 2 hebben anders kan je geen dual channel draaien. En dat is jammer omdat je dan veel op je prestaties inlevert. -Edit- ik keek mis bij je geheugen.

Maar, zoals ook al eerder is opgemerkt, je gaat een tamelijk groot bedrag uitgeven. Eind juli komt de Conroe en dalen de AMD CPU prijzen. Je bent een dief van je portomonnee als je nu gaat kopen. Wacht dus een maandje af omdat dan een kleine revolutie plaats grijpt in CPU land. Dan kan je kiezen voor topprestaties, als je de previews mag geloven, of 'budget' door een AMD te kopen.

[ Voor 6% gewijzigd door Kwak op 10-07-2006 20:16 ]

Specs

Verwijderd

Topicstarter
thanks maar dat was ik al van plan de PC die ik nu heb draait goed dus ik wacht nog ff af
het ging mij erom dat ik een mooie setup heb voor als het allemaal goedkooper wordt maandje of 5/6
dan kan ik ook nog kijken of er nog nieuwe dingen bij komen
zodra ik hem heb post ik hier pics :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 17:33:
voor €1300,- heb je ook een pc waarmee je battlefield 2 op alles high kan spelen

1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2, CL4 (OCZ, OCZ2P8002GK) € 215,- € 215,-
Antec LifeStyle Sonata II (ATX, 450W, Zwart) € 88,60 € 88,60
Asus P5W DH Deluxe, 975X (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394a) € 205,47 € 205,47
Intel Core 2 Duo E6600 (S775, 2,4GHz, 1066MHz FSB, 4MB Boxed) € 307,04 € 307,04
NEC 16x48x, DV-5800D (Zwart) € 17,38 € 17,38
NEC ND-4571 16x (Dual-layer, Labelflash) € 34,66 € 69,32
Sapphire Radeon X1900 XT 512MB DDR3, (PCI-e, 2xDVI) € 346,98 € 346,98
Seagate Barracuda 7200.10, 320GB (7200rpm, SATA II, 16MB) € 92,96 € 92,96
Totaal € 1342,75
aangezien je em toch niet direct gaat kopen kan je waaaaaaaay beter de hierboven componenten aanschaffen! want het is goedkoper en een (stuk) sneller.

• PD2JK
  • Laatst online: 11:00

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Hahn schreef op maandag 10 juli 2006 @ 16:10:
[...]

Je kan ook om alles gaan zeuren... Er is helemaal niks mis met Club3D, is een goed merk die voor een nette prijs videokaarten verkoopt. In tegenstelling tot andere merken waarbij je al snel €30-50 meer betaald alleen maar omdat het een bekend merk is.
Daarnaast betaal je ook nog extra voor een verouderde game, joypad, webcam of combi-koelkast die gebundled zit. 8)7

Als ik jou was, zou ik nog heel eventjes wachten op de Core 2. (Conroe dus)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
hoezo is dat een stuk sneller dan ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 20:42:
hoezo is dat een stuk sneller dan ?
andere/snellere architectuur

Verwijderd

Topicstarter
oke maar wat kan je beter kiezen dan.
AMD of Intel als je een snelle computer wil met goede hardware ?

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-01 15:24

yGiDoRp

Sawasdee

Wel een heel groot verschil met waar je eerst meer aan kwam zetten. Toen ik dat zag dacht ik van: Doe FF normaal!

Maar wat je nu bijelkaar hebt gezocht ziet er echt relaxed uit.

1 ding: Waarom percé SONY DVD apparatuur? Ik heb betere ervaringen met Lite-On en NEC. Scheelt ook weer wat munten.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• PD2JK
  • Laatst online: 11:00

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 20:48:
Vandaag: AMD Athlon64
Over een paar weken: Intel Core 2

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
ik heb altijd DVD players van sony gehad en nooit probleemen mee gehad :P

• bajaking
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-02 23:22
Je kan inderdaad beter voor een Intel Core 2 Duo model gaan, met de E6600 kan je een heel eind voorruit. De setup van lars77 is idd misschien wel iets voor jou. De setup die je nu hebt samengesteld zou ik persoonlijk niet kopen, aangezien S939 al verouderd is en daar vrijwel geen nieuwere processoren op uitkomen. Ook zit je met S939 aan (wat ouder) DDR geheugen vast.
De Intel Core 2 Duo is de beste keuze op dit moment, mocht je nu liever AMD willen zou ik zeker voor AM2 gaan aangezien dit pas nieuw is en je dan ook DDR2 geheugen hebt (niet dat de snelheidswinst veel beter is tov. S939, maar het is toch beter op de toekomst gericht).
Je wil de pc pas over een paar maanden kopen: de prijzen van AMD cpu´s zullen sterk dalen na 23 juli, scheelt je weer een hoop geld.

• un1ty
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-06-2025

un1ty

Join the Arena!

Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 20:48:
Lees frontpage van t.net wat vaker.
ik zou zoals je toch al van plan was, nog een maandje of 2 wachten.
dan komt intel namelijk met een 'prijzenoorlog' (hebben ze 2 weekjes geleden aangekondigd)
dan koop je een Core Duo, die gelijk in prijs zal zijn met een 3800+ (ongeveer 200e) maar wel een stukje sneller, in beide gaming en multimedia gebruik.
daarnaast zou ik inderdaad gaan voor een Raid 0 setup van je hardeschijven, die Samsung's voldoen.
daarnaast zou ik 1 WD raptor nemen (73GB) en die in een HDD silencer stoppen, is toch nog een beetje kalm op de kamer ;)
die kast is ok.
daarna zou ik een leuk stabiel S775 moederbord halen.
met een beetje mogelijkheden voor uitbreiding.

Hier even een lijstje
Moederbord:
Asus P5WD2-E Premium 180,- zal nog wel in prijs dalen zodra er meer moederborden beschikbaar zijn.

Processor:
Core 2 Duo E6400 (S775 2,13GHz, 1066MHz FSB, 2MB Boxed) 220,- zakt ook nog in prijs (over 2 maandjes)

Geheugen:
Optie met 1GB:
Corsair TWIN2X1024A PC6400 DDR2 800MHz (2*512MB) 110,-
Optie met 2GB
1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2, CL4 (OCZ, OCZ2P8002GK) 215,-

Harddisks:
2 * Samsung Spinpoint 200GB (7200rpm, SATA II, 8MB, NCQ) 130,-
WD Raptor 73GB (10000rpm, SATA, 8MB) 145,-
Nexus Disktwin (zwart) 10,- geen geld, en zeker niet overbodig!

Behuizing:
Thermaltake Swing € 65,- (dat is persoonlijke smaak, daar verander ik niets aan)

Voeding:
Tagan EasyCon 580W (ATX12V, 2.02, PCI-e) 110,- een heerlijk stevige voeding, bespaart een hoop kabels in de kast. heb er zelf ook een!

Videokaart:
Asus GeForce 7900 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI-I) EN7900GT 265,- 't is niet voor niets de meest bekeken videokaart in de PW! (en goedkoper dan die wie je nu hebt)

DVD-Brander:
2 * NEC ND-4571 16x (Dual-layer, Labelflash, Zwart) 70,- ook de meest bekeken DVD brander

Geluidskaart:
Creative X-Fi Extreme Music € 99,- geheel jou keuze, mijn inziens geheel overbodig, tenzij je een hoogwaardige boxen set hebt.

Ventilatoren:
2 * Coolink 1202, 120mm 14-24dB 3pin 24,- erg stille fans, heb ze zelf ook, voor mij zijn ze onmisbaar!

Mijn inziens mis je een goede CPU + NB + GPU koeler.
Northbridge koeler:
Zalman NBF-47 7,- Nieuwe versie, betere koeling, zeker niet overbodig op de chipsets dezertijd.

Processor koeler:
Zalman CNPS8000 (S775) 37,- Veel belovende koeler, en ook niet zo groot als de CNPS9500. Processor dient ten alle tijde goed gekoelt te zijn, en daar zorgt deze koeler zeker voor!

Graphics koeler:
Zalman CNPS VF-900 Led 30,- even duur als de non-led versie, en zal leuk staan in je kast! en hij koelt erg goed!

Koelpasta:
Arctic Silver 5 (3,5gram) 4,- Bijna overal verkrijgbaar, en zorgt voor goede warmte overdracht, die 3,5 gram, is genoeg voor 8 koelers, mits goed gebruikt!

Totaal prijs:
Ongeveer 1500,- (dit is incl. verzendkosten!)

en dan houd je nog een leuk bedrag over om een degelijke fan controller aan te schaffen,
zoals deze Zalman ZM-MFC1 voor 22,- kan 4 fans controleren, en dus als je pc idle't mooi op 'silent' mode zetten! en evt. zelfs een neonbar/ccfl aan en uitschakelen (of 2 extra fans)

[ Voor 18% gewijzigd door un1ty op 10-07-2006 22:36 . Reden: totaal prijs toegevoegd, en nog een leuke toevoeging. ]

void main(){ printf("Hello tweakers!"); }

Verwijderd

^^^^
Mooi systeem. Alleen zou k er een Conroe in doen (E6600), en een X1900XT met aftermarket cooler.
Raptor, en rest van de koelers zou k eruit laten. Verder zou k een Antec kast nemen. Mee eens dat je niet per sé een X-Fi nodig hebt. KVind die dingen echt veel te duur voor wat je er voor krijgt.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 22:07:
^^^^
Mooi systeem. Alleen zou k er een Conroe in doen (E6600), en een X1900XT met aftermarket cooler.
Raptor, en rest van de koelers zou k eruit laten. Verder zou k een Antec kast nemen. Mee eens dat je niet per sé een X-Fi nodig hebt. KVind die dingen echt veel te duur voor wat je er voor krijgt.
Een e6400 is ook een conroe (core 2 duo) :p
maar de meest verkochte core 2 duo gaat toch echt de e6600 worden,
niet dat de e6400 ook een topper is.
Beide koop je met een behoorlijke dosis performance dus echt fout kan je niet zitten,
maar met jouw budget is het mooiste natuurlijk die e6600 met meer ghz en meer cache.

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 22:07:
^^^^
Het ging mij erom om een leuk systeem neer te zetten, dat nog goed betaalbaar bleef.
een 1900XT is al gauw 100 euro duurder.
en op dit moment een E6600 ook! maar die zakt uiteraard nog in prijs! zoals ik al heb aangegeven (lezen is een kunst ;))

en zoals ik ook al aangaf, die Thermaltake kast is persoonlijke smaak, daar MAG je gewoon niets aan wijzigen (ookal vind ik zelf een lian-li kast mooier ;) )

Overigens, die raptor zou ik er toch echt in laten.
die extra performance merk je wel tijdens het gamen hoor!
en die extra koelers zijn zo enorm veel beter.
niet alleen qua koeling, maar ook qua geluidsproductie (wat je toch echt wel tegen wilt gaan met zo'n dure geluids kaart!!!).

[ Voor 17% gewijzigd door un1ty op 10-07-2006 22:20 ]

• Captain Planet
  • Laatst online: 04-02 16:12
un1ty schreef op maandag 10 juli 2006 @ 21:45:
[...]

Geheugen:
Corsair TWIN2X1024A PC6400 DDR2 800MHz (2*512MB) 110,-
(Corsair is mijn persoonlijke keuze, goede ervaring mee, maar ik zag ook nog beter getimede OCZ (CL4) geheugen voor ongeveer dezelfde prijs.)
Waarom maar 1 gb 8)7

You and I have memories longer than the road ahead

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

Dat brengt de prijs/prestatie verhouding uit evenwicht.
1GB is naar mijn mening genoeg voor gaming.
2GB is 'net niet' overkill. slechts bij veel multitasken
photoshoppen, internetten, muziek, msn the works, dan komt die extra gig pas in actie, of je moet gamen met zeer hoge instellingen

[ Voor 14% gewijzigd door un1ty op 10-07-2006 22:26 ]

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Zijn PC is er wel naar om te gaan gamen met hoge instellingen, dus is 2GB niet verkeerd IMO.

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

Al goed.
dan bied deze naar mijn mening de best oplossing voor hem:
1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2, CL4 (OCZ, OCZ2P8002GK)

(ik zal het ook in de opstelling hierboven aanpassen)

[ Voor 14% gewijzigd door un1ty op 10-07-2006 22:35 ]

• Byte_Me
  • Laatst online: 04-02 13:54
lijkt wel een HK topic ;)

Verwijderd

Topicstarter
nu ik dit lees leer ik al iets meer :P
ik zal nog ff een setup maken en die hier posten
dan kunnen we altijd nog kijken wat beter is
:*)

Verwijderd

un1ty schreef op maandag 10 juli 2006 @ 22:16:
[...]

Het ging mij erom om een leuk systeem neer te zetten, dat nog goed betaalbaar bleef.
een 1900XT is al gauw 100 euro duurder.
en op dit moment een E6600 ook! maar die zakt uiteraard nog in prijs! zoals ik al heb aangegeven (lezen is een kunst ;))

en zoals ik ook al aangaf, die Thermaltake kast is persoonlijke smaak, daar MAG je gewoon niets aan wijzigen (ookal vind ik zelf een lian-li kast mooier ;) )

Overigens, die raptor zou ik er toch echt in laten.
die extra performance merk je wel tijdens het gamen hoor!
en die extra koelers zijn zo enorm veel beter.
niet alleen qua koeling, maar ook qua geluidsproductie (wat je toch echt wel tegen wilt gaan met zo'n dure geluids kaart!!!).
Tsjaa. Het is krom om er vanuit een prijs/kwaliteit perspectief wel een raptor in te gooien maar geen 2GB en X1900XT. Ik denk bovendien dat de IQ van de X1900XT veel goed maakt en een groter verschil maakt dan de raptor. Alleen acces times liggen bij de raptor goed. Voor de rest is een raid systeem goedkoper en sneller wanneer t gaat om grote transfers (BF2 oid ;)). Trouwens het is ook al bekend dat 2GB helpt bij BF2, maar dan ben je al van overtuigd zie k.

Wat betreft aftermarket case fans: het hangt er allemaal maar vanaf welke behuizing je neemt: hoeveel 120mm fans daarin zitten en hoeveel 80mm. Mijn voorkeur gaat uit naar een kast met alleen maar 120mm case fans. Op de graka zou k sowieso een aftermarket cooler opzetten. Worden flink heet tegenwoordig :|

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een nieuwe setup gemaakt
ik denk dat wanneer de Intel Core 2 Duo er is
dat de prijzen flink omlaag gaan.
en dan denk ik er misschien nog een zwaardere AMD prossesor in te zetten

De setup

Processor AMD Athlon™ 64 X2 4200+ € 379,00
Moederbord Asus A8N-SLI Premium € 129,0
Geheugen Kingston ValueRAM DIMM 1 GB € 92,00
Behuizing MS-TECH LC-402 € 39,00
Voeding CoolerMaster RealPower 550 € 109,00
Grafische kaart Club3D Radeon X1900XT € 379,00
Harddisk (S-ATA) Western Digital Raptor € 109,00
Harddisk (S-ATA) Maxtor DiamondMax 10 € 92,00 (300GB)
DVD-ROM Sony DDU1615B2 € 28,00
DVD-brander Sony DWQ120AB2 € 39,00
Geluidskaart Creative SB Audigy 4 24bit € 59,00
Case-fan Arctic-Cooling AF8025 Fan € 5,00

dit alles komt op 1.601 euro
als de prijs ver zakt dan denk ik dat ik er nog een
Athlon™ 64 X2 5000+ prossesor in gooi
met een moederbord : M2N32WS WS Professional
maar dat komt er waarschijnlijk niet van :p

• Z-Dragon
  • Laatst online: 01:13
Er is al eerder gezegd dat de processor maar weinig invloed zal hebben in games.

^ Wat hij zegt.

• Tubby

Tubby

or not to be

2gig ook niet, even voor je beeldvorming:
Ik ben een actieve bf2 speler, de meeste mensen kennen me we uit het bf2 topic en/of lanparty's ed. En ik gebruik dit systeem ook _alleen_ om bf2 te spelen.

Mijn huidige config:
- amd2800+ (s754)
- 2x 512mb ddr400 (dual channel)
- Hitachi 500gb sata2, 7.200rpm
- nVidia 7800gt
- Soundblaster audigy 4

Met deze setup ben ik meestal als 1 van de eerste in de server. Er zijn uitzonderingen van mensen met raptors in raid0 ed, maar dat gebeurt niet zo heel vaak.

Eerst speelde ik op intel met de volgende config:
- intel 3.2ghz, 2mb, 800fsb (s775)
- WD Raptor 72gb, sata1, 10.000rpm
- nVidia 6800gt
- Soundblaster audigy 4

Maar toen ik switchde naar AMD (zie bovenste specs maar dan met 6800GT) werden mijn laadtijden zo ongeveer gehalveerd. Sindsdien heb ik niet echt meer behoefte aan die raptor en/of 2gb ram :)

Wat je daarop bespaart kun je evt investeren in een goede geluidskaart, dat hoeft niet perse een X-Fi te zijn maar iig iets van creative (Audigy 2 ZS of Audigy 4) want ik kan je garanderen dat je dat verschil hoort tov onboard geluid en merkt in spellen als bf2. BF2 wordt vooral een stuk minder schokkerig als je een geluidskaart hebt die EAX ondersteund.

Met het oog op de toekomst is 2gb natuurlijk nooit weg, maar dat is ook een beetje afhankelijk van hoe vaak (en hoe snel) je wilt upgraden. Als ik jou was zou ik met 1gb beginnen (2x 512) en later uitbreiden naar 2gb. Maar aan je bovenstaande specs te zien ben je al op de goede weg :)

[ Voor 20% gewijzigd door Tubby op 11-07-2006 09:40 ]

• Luuk1983
Tubby schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 09:35:
Met het oog op de toekomst is 2gb natuurlijk nooit weg, maar dat is ook een beetje afhankelijk van hoe vaak (en hoe snel) je wilt upgraden. Als ik jou was zou ik met 1gb beginnen (2x 512) en later uitbreiden naar 2gb. Maar aan je bovenstaande specs te zien ben je al op de goede weg :)
Ben ik het niet mee eens. Bij nieuwe spellen is 1 GB al erg krap, binnenkort heb je aan 1 GB voor hogere kwaliteit beeld echt niet meer genoeg. En daarbij zitten met 4 x 512MB je sloten meteen vol. Maar zeker als je op de achtergrond nog wat programma's open hebt staan, dan heb je aan 1GB niet genoeg. Ik zou zondermeer voor nieuwe game PC's 2 GB erin stoppen.

Ook zijn de nieuwe S-ATA 7200rpm hardeschijven sneller dan de oudere raptors, dus het kan best dat de laadtijden nu minder geworden zijn. Echter, de nieuwe generatie raptors zijn weer een stuk sneller dan jou schijf.

En persoonlijk denk ik niet dat er nou zoveel verschil (in spellen) is tussen een Athlon (XP of 64?) 2800+ en een 3.2GHz Pentium IV.

[ Voor 27% gewijzigd door Luuk1983 op 11-07-2006 09:55 ]

• Tubby

Tubby

or not to be

Luuk1983 schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 09:52:
[...]

Ben ik het niet mee eens. Bij nieuwe spellen is 1 GB al erg krap, binnenkort heb je aan 1 GB voor hogere kwaliteit beeld echt niet meer genoeg. En daarbij zitten met 4 x 512MB je sloten meteen vol. Maar zeker als je op de achtergrond nog wat programma's open hebt staan, dan heb je aan 1GB niet genoeg. Ik zou zondermeer voor nieuwe game PC's 2 GB erin stoppen.
Mja, geen sloten vrij vind ik een slap argument, wat wil je er nog meer in stoppen dan 2GB dan?
tegen de tijd dat meer dan 2GB mainstream/vereist wordt is deze cpu/mainboard ook verouderd.
Ook zijn de nieuwe S-ATA 7200rpm hardeschijven sneller dan de oudere raptors, dus het kan best dat de laadtijden nu minder geworden zijn. Echter, de nieuwe generatie raptors zijn weer een stuk sneller dan jou schijf.
Dat geloof ik meteen, misschien dat ik nog z'n 150gb raptor koop :Y)
Luuk1983 schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 09:52:
[...]
En persoonlijk denk ik niet dat er nou zoveel verschil (in spellen) is tussen een Athlon (XP of 64?) 2800+ en een 3.2GHz Pentium IV.
Dat verschil is dus serieus erg groot kan ik je verzekeren. Bij mijn switch van Intel naar AMD stond ik echt te kijken van het verschil want vooraf was ik ook sceptisch zoals jij nu bent.

En bovendien is het ook zo dat de intels van die generatie (ongeveer een jaar geleden) gewoon bagger presteerden in games. Pas sinds de CoreDuo is het beter geworden. Vooral vanwege het verschil in cache (amd: 512kb en intel 2mb) vond ik het performance verschil van amd zo bijzonder.

[ Voor 68% gewijzigd door Tubby op 11-07-2006 10:01 ]

• Luuk1983
Tubby schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 09:56:
Mja, geen sloten vrij vind ik een slap argument, wat wil je er nog meer in stoppen dan 2GB dan?
tegen de tijd dat meer dan 2GB mainstream/vereist wordt is deze cpu/mainboard ook verouderd.
Verouderd ja ,maar afgeschreven hoeft nog niet. Mijn computer is nu 2,5 jaar oud (Pentium IV Northwood 2.4GHz @ 3.2GHz), die had in het begin 2 x 256MB en nu dus 4 x 512MB, dus in zo'n korte tijd kan dat veranderen. Waarschijnlijk ga ik pas een keer volgend jaar (als vista uit is) een nieuwe computer kopen, dus een jaar of 3 a 3,5 haalt ie wel. Ik kan d'r alles nog prima op spelen wat dat betreft.

• lullebakman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-02 16:52
(Zoals zoveel is gezegd: wacht op de Conroes!)
Ik zou zelfs wachten tot 2 maanden nadat Vista is gelanceerd.

Die 2GB lijkt mij een goede keuze, dan ben je zeker dat je genoeg geheugen vrij hebt met de huidige games.
Nu met mijn 512MB heb ik er voor moeten zorgen dat er standaard maar 150MB gebruikt wordt door Windows opdat ik gerust zou kunnen multi-tasken (is toch nog te weining).

BTW: Als je 2GB RAM hebt, kan je dan met gerust hard werken zonder een wisselbestand?
Als je in Taakbeheer > Processen > Beeld > Kolommen Selecteren > Grootte van Virtueel Geheugen aanvinkt, zien jullie dan ook dat bijna alles in het virtueel geheugen steekt en niets in je fysiek?

Verwijderd

Wacht alsje alsjeblieft op de Conroe B) De E6600 maakt gehakt van de duurste AMD processor, laat staan die X2 4200+ waar je nu veelste veel geld voor uit gaat geven ..... wat zijn die 2 weken wachten nou, als je daar een veel beter systeem van krijgt voor dezelfde prijs ....... de Conroe's staan zelfs al in de prijslijsten van de meeste webshops. Ik dacht in mei ook, tijd voor een nieuwe processor. Ik had hem zelfs al bijna besteld totdat ik de benchmarks zag waarin de 320 euro kostende E6600 de 1100 euro dure AMD FX-65 ( of iets dergelijks ) versloeg. Uiteraard is het zo dat de ontwikkelingen in computerland elkaar snel opvolgen en dat je kunt zeggen ja, dan kan ik net zo goed even wachten op de Direct X 10 kaarten die eind dit jaar uitkomen maar in het geval van de vergelijking tussen de AMD X2 serie en de Core Duo serie van Intel is het het wachten meer dan waard!!

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2006 12:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik denk ook wel dat ik wacht voor de Duo core 2 serie
misschien is het zo dan beter

Prossersor : Duo core 2
motherbord : weet ik niet wach op jullie advies ;)
Seagate Barracuda 7200.9 € 105,- (300 GB)
Club3D GeForce 7900GTX € 489,-

de prijs zal wel hoog zijn tegen die tijd maar dan kan ik het altijd nog aanpassen zodat ik goedkoper uit ben voor de zelfde performance
ik ben niet van plan later in de toekomst me PC nog een keer voor veel geld (tot de 500 euro)
te upgraden.
duss hoe lang denken jullie dat deze setup mee gaat in de toekomst :/

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2006 14:35 ]

• Luuk1983
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 14:34:
Voorlopig kan deze setup prima mee. Dingen zoals een hardeschijfje erbij pluggen of wat geheugen erbij prikken is natuurlijk zo gedaan. Over een tijd wil je misschien een directX 10 videokaart, maar eer DirectX 10 werkelijk 'common' gaat worden zijn we alweer een tijd verder.

Ik denk dat deze setup ongewijzigd 1,5 a 2 jaar mee gaat en met wat upgraden makkelijk de 3 a 3,5 haalt. (En uiteraard langer, maar we hebben het hier over games he!). Sowieso lijkt het me dat je genoeg processor upgrade mogelijkheden hebt, aangezien er vast nog wel een zooi snellere Core 2 Duo's uitkomen :)

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:27

Garyu

WW

Twee jaar ongeveer he, zoals elke setup. Je oorspronkelijke budget van 3000 euro is definitief naar de haaien? :/

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Verwijderd

Topicstarter
Garyu schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 14:44:
Twee jaar ongeveer he, zoals elke setup. Je oorspronkelijke budget van 3000 euro is definitief naar de haaien? :/
hoe bedoel je ?

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:27

Garyu

WW

Nou, in het begin van dit topic had je het nog over 3000 euro. Nu zit je op minder dan 2000 en je geeft aan dat je niet veel geld wilt besteden aan upgrades de komende jaren. Dan vraag ik me af of je je budget met 1000 euro naar beneden hebt bijgesteld, of dat ik je post niet goed gelezen/begrepen heb...

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad ik heb het budget wel, alleen als je goed deze topic door leest
Kan je bijna evenveel performance uit je systeem halen met veel minder geld.
Dus bij nader inzien is 3000 toch wel een beetje veel als je al voor 1500 en lekker goed systeem
Eruit kan slepen.
dus als je voor 1500 euro een geheel goed systeem hebt kan je zeker voor rond de 500 euro een goede upgrade voor je systeem maken om weer langer mee te gaan in de tijd.
;)

• Tubby

Tubby

or not to be

Dus: nu een systeem voor 1500 euro kopen, en de rest (1500) op je spaarrekening planten. Vervolgens over elk jaar een upgrade van 500 euro doen, daarmee kun je redelijk bijblijven hoor en dan is je systeem na 3 jaar up-to-dater dan dat je nu 3000 euro neerlegt voor een "maxed out" systeem.

Verwijderd

Topicstarter
Tubby schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 15:10:
Dus: nu een systeem voor 1500 euro kopen, en de rest (1500) op je spaarrekening planten. Vervolgens over elk jaar een upgrade van 500 euro doen, daarmee kun je redelijk bijblijven hoor en dan is je systeem na 3 jaar up-to-dater dan dat je nu 3000 euro neerlegt voor een "maxed out" systeem.
ik ben van plan een systeem rond de 1500 euro te kopen max. 2000 euro.
zodat ik over 2 jaar nog een grote upgrade kan maken waardoor ik weer langer mee kan

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

Tubby schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 09:35:
2gig ook niet, even voor je beeldvorming:
Ik ben een actieve bf2 speler, de meeste mensen kennen me we uit het bf2 topic en/of lanparty's ed. En ik gebruik dit systeem ook _alleen_ om bf2 te spelen.

Mijn huidige config:
- amd2800+ (s754)

- Hitachi 500gb sata2, 7.200rpm
- nVidia 7800gt
- Soundblaster audigy 4
_/-\o_ dual channel op socket 754 _/-\o_

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

de prijs zal wel hoog zijn tegen die tijd maar dan kan ik het altijd nog aanpassen zodat ik goedkoper uit ben voor de zelfde performance
ik ben niet van plan later in de toekomst me PC nog een keer voor veel geld (tot de 500 euro)
te upgraden.
ik raad aan dat geheugen wat ik aanbeveelde te halen.

Prossersor : Core 2 Duo E6400/E6600
motherbord : Asus P5WD2-E Premium
Geheugen 1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2, CL4 (OCZ, OCZ2P8002GK) € 215,-

Over deze laatste 4 wil ik nog even een opmerking maken.
mijn tip, haal niet een GTX of een XTX, dan kan je nog beter een SLI / Crossfire setup halen (2 * 7900GT is een betere oplossing)
ik heb zelf ook een sony brander gehad, maar na een jaartje vervangen naar een NEC 3520.
bevalt me veel beter.
De NEC ND-4571 is een betere brander dan jou sony, in mijn ogen.
en ook nog goedkoper.
wat betreft de geluidskaart.
haal een Audigy 2 (ZS), die presteerd gelijkwaardig, en bij sommigen net iets goedkoper.

en wat betreft after-market koelers.
je moet die raptor echt koelen met een nexus disktwin, want ze maken wel echt veel geluid, waar je je echt aan ergert!
en videokaart/cpu koeling (VF-900 / CNPS8000) kan ik ook aanraden, het is gewoon veel beter, wil je er zeker van zijn dat je hardware het ten alle tijden overleeft (zoals nu, in de zomer).
moederbord heb ik al voor je ingevuld, dat is een top moederbord, heeft ook veel overclock mogelijkheden, mocht je je daar ooit in verdiepen.

• Tubby

Tubby

or not to be

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Fout van asus. De socket 754 ondersteunt geen dual channel. De CPU dus ook niet. Je kan het ook niet gebruiken lijkt me aangezien de CPU dit niet ondersteund :)

• Tubby

Tubby

or not to be

ID-College schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 19:34:
[...]

Fout van asus. De socket 754 ondersteunt geen dual channel. De CPU dus ook niet. Je kan het ook niet gebruiken lijkt me aangezien de CPU dit niet ondersteund :)
Ah, bedankt voor de opheldering dan.
Dan is het _nog_ vreemder dat een single channel setup zonder raptor resulteert in snellere laadtijden dan een dual channel setup met raptor. De installaties zijn in beide gevallen kaal en volledige geoptimaliseert voor bf2.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-02 21:27

Thandor

SilverStreak

Intel Core 2 Duo
Conroe (Core 2 Duo) moederborden Deel 2
Wat voor geheugen is dit :?
Volgens mij zijn WD Raptor schijven in verschillende maten verkrijgbaar ;)
Iets meer specs kan hier ook wel. Interface en cache bijvoorbeeld :)
Dat ligt aan jouw eisen.

Zoals je ziet: Zorgvuldig omgaan met specificaties :o
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 15:18:
[...]

ik ben van plan een systeem rond de 1500 euro te kopen max. 2000 euro.
zodat ik over 2 jaar nog een grote upgrade kan maken waardoor ik weer langer mee kan
Dat is inderdaad verstandiger :)
Tubby schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 19:43:
[...]

Ah, bedankt voor de opheldering dan.
Dan is het _nog_ vreemder dat een single channel setup zonder raptor resulteert in snellere laadtijden dan een dual channel setup met raptor. De installaties zijn in beide gevallen kaal en volledige geoptimaliseert voor bf2.
Dat verschil kan ook in andere hardware/software zitten ;)
Overigens, single-channel kan in sommige opzichten sneller zijn omdat bepaalde latencies lager zijn dan bij een dual-channel systeem. Echter is dit verschil praktisch verwaarloosbaar :)

Al met al verzandt dit topic wel enorm in de off-topic replies en heeft ThuggLive inmiddels een heel andere PC op het oog :o
Op deze komt dus een slotje. Ik stel voor dat je de suggesties in dit topic doorleest en verder op GoT en Tweakers rond kijkt voor informatie. Met de search op de Tweakers.net Frontpage kun je enorm veel informatie vinden m.b.t. de Intel Core 2 Duo ('Conroe').

Mocht je uiteindelijk een systeem hebben opgesteld en nog met vragen zitten die je niet zelf kunt vinden dan kun je een nieuw topic starten. Afbeeldingen van de producten hoef je er dan niet bij te plaatsen ;)
Neem uiteraard wel even Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? weer door zodat je een goede topicstart hebt :Y)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.