Na demoten is DC niet zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

• mvandek2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-11-2025
Ik heb een SBS 2003 server toegevoegd aan een netwerk met een 2003 standard server. Ik heb hiervoor de Windows 2003 Standard gedemote en toegevoegd als member server aan het SBS 2003 domein. De SBS 2003 is nu dus DC en de 2003 Standard wordt Terminal Server.

Ik kan alleen vanuit de 2003 Standard niet in de AD kijken. Ik heb alles herstart maar zie op de 2003 Standard bijv. nog DNS en DHCP en in de eventviewer zie ik zelfs nog "Directory service".

Het lijkt dus alsof hij niet compleet gedemote is. Is het een kwestie van DNS en DHCP weghalen?

Verwijderd

dns en dhcp staat los van een DC, dus ja je zal deze los moeten deinstalleren (als dit nodig is).

Dat de DS eventlog nog zichtbaar is, komt simpelweg doordat de file nog bestaat... deze kan je evt weghalen.

verder zal je waarschijnlijk adminpak.msi opnieuw moeten installen (download gelijk de juiste sp versie).

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2006 16:13 ]

• mvandek2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-11-2025
verder zal je waarschijnlijk adminpak.msi opnieuw moeten installen (download gelijk de juiste sp versie).
Maar zal ik dan ook weer in de AD kunnen vanuit de member server? Dat is nl. het directe probleem wat ik heb, ik wil een groep aan Remote Desktop Users toevoegen en dat kan niet.

Ok, het is al verholpen, het ligt aan de WINS, die stond nog op de 2003 Standard ipv de nieuwe DC (SBS 2003). Bedankt voor de antwoorden i.i.g.!

[ Voor 44% gewijzigd door mvandek2 op 10-07-2006 21:24 ]