Toon posts:

[XP] explorer.exe 100% na aanklikken van videobestand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Explorer.exe belast de cpu met 100% nadat ik een videobestand heb aangeklikt. Dit gebeurt met 1 klik en met dubbelklik. Dit gebeurt met elk bestand, avi mpg enz.Rechtsklikken en openen met vlc player doet het ook niet.
Hetzelfde gebeurt in veilige modus.

Ik heb gescanned met, norton, met trend micro online en beiden vinden niks.
Het sluiten van explorer.exe en opnieuw opstarten werkt ook niet.
Het gebeurt met alle videobestanden, dus ook oude.

Waar kan dit aan liggen? Ik heb niks vreemds gedaan met mijn pc (net een week nieuwe pc) af en toe scan ik met registry mechanic en jv16 maar thats it.

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Dit al geprobeerd?

Simply do the following steps:
1) Open a command window (Start->Run, type in 'cmd' hit enter)
2) To remove media preview, type and hit enter
regsrv32 /u shmedia.dll

To readd media preview, type and hit enter
regsrv32 shmedia.dll

[ Voor 4% gewijzigd door Neobahamuth op 10-07-2006 15:35 . Reden: spelfoutje - bedankt pasta ]

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Verwijderd

Topicstarter
Ongelooflijk! dat werkt! heel erg bedankt, ik was erg bang voor een reinstall!

Maar:

To readd media preview, type and hit enter
regsvr32 shmedia.dll

Moet ik dat doen of is dat optioneel?

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2006 15:16 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Is idd zeer waarschijnlijk de media preview die over z'n nek gaat :)
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 15:10:
Moet ik dat doen of is dat optioneel?
Je kan proberen het te her-registreren, wellicht dat het daarna weer wel gewoon werkt :)
(want als ik dat intik zegt de command: regsvr32 shmedia.dll wordt niet herkend als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand
Dan heb je een typfout in het eerste gedeelte gemaakt.

[ Voor 78% gewijzigd door BtM909 op 10-07-2006 15:16 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Idd een typo, ik laat die preview er maar uit (toch geen idee wat dat doet) want toen ik regsvr32 shmedia.dll intikte en een video wilde starten kreeg ik weer dezelfde fout.

iig erg bedankt

-EDIT-

mijn laatste vraag is, het verwijderen van dit bestand (?) kan dat andere problemen opleveren?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2006 15:22 ]

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 15:17:
Idd een typo, ik laat die preview er maar uit (toch geen idee wat dat doet) want toen ik regsvr32 shmedia.dll intikte en een video wilde starten kreeg ik weer dezelfde fout.

iig erg bedankt

-EDIT-

mijn laatste vraag is, het verwijderen van dit bestand (?) kan dat andere problemen opleveren?
Nope.

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-03 09:47

pasta

Ondertitel

Het is dan ook regsrv32.exe en niet regsvr32.exe ;) Het bestand verwijderen kan problemen opleveren, voornamelijk door WFP. Hoe dan ook, dit is meer iets voor Windows Clients, ik verplaats je topic dan ook even. :)

Het valt ook nog aan te raden om Algemene gedragsregels (Netiquette) en Policy: Alle regels die op het forum gelden nog even door te lezen. Want sommige vraagjes die je stelt kunnen door weinig moeite van jou kant toch wel makkelijk zelf opgelost worden. ;)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook gezocht op het forum maar ik kon het niet vinden. Ik wist ook niet zozeer welke zoekterm ik moest hanteren. Ik heb gezocht op explorer.exe 100%, explorer.exe errors en nog wat andere. Daarnaast zat ik ook te twijfelen in welk subforum ik mijn vraag zou gaan stellen.
Pagina: 1