Toon posts:

Games crashen en beeld flikkert

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een voor mij nogal raadselachtig probleem. Tijdens het spelen van games flikkert het beeld even en crasht het hele gebeuren kort daarna. Ik kan dan nog wel minimaliseren, maar daarna verschijnen er allemaal strepen op het scherm. Bij Fable: The Lost Chapters is het zo dat ik na het minimaliseren en maximaliseren meestal weer verder kan spelen, maar bij bijvoorbeeld Empire at war en Armies of Exigo crasht het hele spel en is herstarten de enige optie. Ik draaide eerst op de omega drivers voor mijn ati kaart en daarna heb ik nog de drivers van ati zelf geprobeerd, maar bij beide vinden dezelfde problemen plaats. Oplossingen zoals V-sync disablen en direct 3d forcen hebben tot nu toe geen zin gehad.

Mijn specs op een rij:
A8N-E NForce 4 Ultra,
AMD 64 3700+,
2x512MB PC3200,
ATI 850XT 256MB,
160GB Samsung HD160JJ

Kan iemand mij verder helpen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2006 14:35 ]

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

het is wenselijk je volledige systeemspecs te vermelden :) ik vermoed dat dit een probleem is met je voeding, dat denk ik aan de hand van het 'flikkerende beeld', gevolgd door crashes. Wat voor voeding heb je?

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-12 11:35
Wordt je Graka gewoon niet veel te heet met dit weer?? Keer kast open zetten en een zo'n grote ventilator voor gebruik in de kamer erop zetten.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Verwijderd

Same here.

Bij het spelen van Prey klapt mijn pc er ook geregeld uit.

Aangezien ik een wat oudere CPU heb AMD 2800XP maar wel een up to date graka geforce 6800. betekend dit dat mijn CPU oververhit raakt door al het grafisch geweld van Prey.

De kast open en een grote ventilator erop heeft uitkomst geboden bij mij, en aangezien jij ook aangeeft dat het bij games gebeurd zal het waarschijnlijk ook met warmte te maken hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn voeding bestaat uit een Cooler Master Extreme Power van 380 watt.
In de kast zitten nog 2 extra case fans en ik heb op de videokaart een VF700-CU koeler van Zalman zitten. De temps van mijn videokaart komen voor het crashen ook nooit hoger dan 60 graden. Niet iets wat de crashes zou verklaren, want tijdens overclock sessies bereik ik geregeld 65 graden zonder enige fouten.

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:50
iemand misschien een solution?
ik heb precies het zelfde probleem met VISTA en Fable

verder heb ik vergelijke specs als de TS

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:56
!GN!T!ON: open even een eigen topic met daarin alle relevante informatie. Het posten van je probleem in andere topics is niet erg handig voor het overzicht :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.