Toon posts:

[XP] ssl ftp in Windows XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Iedereen,

Ik heb op dit moment een ftp server met een beveiligde ssl verbinding. Nu kan ik hiermee connectie maken naar ftp client software. Dit is alleen niet wat ik wil: een netwerkverbinding maken vanuit Windows XP naar de ftp server. Als het met een snelkoppeling via het bureublad zou kunnen zou het ook goed zijn. Een hele tijd gezocht naar een oplossing maar ik krijg het niet voor elkaar. Indien het met een ander soort beveiliging wel mogelijk is hoor ik het graag.

Weten jullie een oplossing?

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:40

ThunderNet

Flits!

:) ik zou er geen ftp voor gebruiken, maar samba? Lijkt me dat sowieso sneller werkt, en beter te beveiligen is. ;) En dat werkt wel goed in windows :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

Topicstarter
Moet de server dan geen *unix server zijn? Want dat is namelijk niet zo. (Windows XP Pro) Overigens wil ik eerst weten of het met ftp wel of niet mogelijk is.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 14:38:
Moet de server dan geen *unix server zijn? Want dat is namelijk niet zo. (Windows XP Pro) Overigens wil ik eerst weten of het met ftp wel of niet mogelijk is.
Zover ik weet heeft XP standaard geen support voor FTPS (ssl).
Waarom zou je het via XP willen doen?

Ik denk idd ook dat je beter voor SMB kunt gaan! (geen samba, dat is idd unix/linux/mac etc.. maar is bijna hetzelfde en compatible met elkaar!).

Met SMB bedoelen we heel simpel "File and printer sharing" van Windows zelf.
NetBIOS, SMB, File and printer sharing.. geef het een naam :) Gewoon eigenschappen van een map opvragen en voor het tabblad "Sharing" of "Delen" kiezen.
Ik ga dan nu wel uit van XP Pro.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Is er geen andere beveiligingsmogelijkheid die Windows wel ondersteund voor ftp? (dan bedoel ik niet een vpn of zo)