[excel] automatische nummering

Pagina: 1
Acties:
  • 1.769 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-07 16:00
Ik zou in excel een tabel moeten maken voor invoer, met in de eerste kolom een nummering. Nu zou ik willen dat deze nummering automatisch gebeurd, dus wanneer naar de volgende rij wordt overgegaan, (hetzij door een enter, hetzij door een muisklik, of eventueel 1 van de twee alleszins) dan zou excel de nummering moeten invullen (vorig getal + 1). Nu heb ik al even gezocht hierachter via de help en got-search, maar ik kom er niet echt uit. Je zou kunnen zeggen: maak de nummering al van tevoren, maar wanneer je dan gaat afdrukken zou hij enkel dat deel van de tabel mogen afdrukken waar er voor de rest gegevens in staan, en niet verder, dus dat lijkt me geen optie. Ik heb ook even zitten kijken naar type-reeksen, maar dit heeft mij nog niet naar de oplossing gebracht. Iemand enig idee hoe ik dit kan verwezenlijken? Kan ik dit misschien best doen door een macro op te nemen? Of ga ik hiervoor moeten overschakelen naar access?

BOE

• QuaQu
  • Laatst online: 18-08-2021
Ben zelf geen held met macro's of VB, maar zelf los ik het wel eens zo op:

code:
1
=IF(B2<>"";A1+1;"")

Als je dan in colom A de nummering hebt en in B de waardes, zo gauw er een waarde in de bijbehorende B-colom komt, krijgt de A-colom een waarde, 1 hoger dan die erboven.
Denk er wel even aan om iets van een startwaarde te geven voor de A-colom, anders werkt het nog niet. B)
Afhankelijk van taal en versie moet je even kijken of je ALS en ; of , moet gebruiken. Een basic acces-database kan volgens mij voor zoiets ook makkelijk gemaakt worden, maar dat kost net even iets meer moeite

"Ik heb een boel geld uitgegeven aan drank, vrouwen en snelle auto's. De rest heb ik over de balk gesmeten." - George Best

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heb even voor je op google gekeken en denk dat dat de oplossing is.

Invoegen doe je zo!

• cman
  • Laatst online: 14-07 16:00
Ik heb de oplossing van quaqu gebruikt, eenvoudig maar effectief. Bedankt!!!

BOE