Toon posts:

Gezocht: recorder voor live stream (asx)

Pagina: 1
Acties:
  • 2.686 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een programma waarmee ik een .asx-stream kan opnemen. Het is een live stream van een radioprogramma waaraan ik meewerk (het is dus een legale activiteit :P ). Ik heb al diverse programma's geprobeerd (HiDownload, ASF Recorder, ...). HiDownload maakt een .asf-bestand, maar deze is niet af te spelen (MediaPlayer, Winamp, Audition, ...) of te converten (Media Converter, ...).

Ik hoop dat iemand me kan helpen. Alvast bedankt!
Jeroen

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:22

TheVMaster

Moderator WOS
Ehh..ik heb er eentje :) weet ff niet meer hoe hij heetehh..streamdown geloof ik.

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:50

glashio

C64 > AMIGA > PC

Net Transport maakt er .wma/.wmv van.

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Cocsoft streamdown, heb ik goeie ervaringen mee.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Stream Down en Net Transport geprobeerd, maar geen van beiden wil de stream opnemen.
Misschien kan iemand het eens proberen. De stream is: http://www.golfbrekerradio.nl/golfbreker.asx.

btw: VLC is een speler, geen recorder of encoder, toch?!!

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Hoe luister je die stream? Zorg eerst dat dat werkt. Ik kan er niets mee.

• Beuzelarij
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 14:12:
Beide:

bestand -> open bestand -> tabblad netwerk -> vink bij "geavanceerde opties" "stream/save" aan en klik op "instellingen" -> bij "outputs" vink "bestand" aan -> vink "dump volledige invoer" aan

Verwijderd

Topicstarter
Rambo schreef op maandag 10 juli 2006 @ 14:20:
Hoe luister je die stream? Zorg eerst dat dat werkt. Ik kan er niets mee.
Hoe ik de stream open: kopieer de link, open MediaPlayer, kies voor Open URL in het menu File, plakken, dan kun je 'm luisteren.
Beuzelarij schreef op maandag 10 juli 2006 @ 14:50:
[...]

Beide:

bestand -> open bestand -> tabblad netwerk -> vink bij "geavanceerde opties" "stream/save" aan en klik op "instellingen" -> bij "outputs" vink "bestand" aan -> vink "dump volledige invoer" aan
Oké, ik zal het proberen!

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2006 15:04 ]

• Beuzelarij
  • Niet online
Bij mij loopt VLC erop vast, en Mediaplayer Classic doet het ook niet. Het lukt wel met MPlayer.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:22

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 14:12:
Ik heb Stream Down en Net Transport geprobeerd, maar geen van beiden wil de stream opnemen.
Misschien kan iemand het eens proberen. De stream is: http://www.golfbrekerradio.nl/golfbreker.asx.

Hmm...met Streamdown heb ik anders nooit problemen als ik een Uitzendinggemist uitzending opneem...of radio van bv. SlamFM of 538

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-07 09:31
WMRecorder

Verwijderd

Topicstarter
Beuzelarij schreef op maandag 10 juli 2006 @ 14:50:
[...]

Beide:

Dit pakt-ie niet. Hij doet niks als ik de link daar invoer. Ook niet als ik de andere link invoer (die kan ik zien als ik de stream wil opnemen met HiDownload, wat niet lukt): http://62.59.176.58:8080.

• Beuzelarij
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 16:10:
Dit pakt-ie niet. Hij doet niks als ik de link daar invoer. Ook niet als ik de andere link invoer (die kan ik zien als ik de stream wil opnemen met HiDownload, wat niet lukt): http://62.59.176.58:8080.
Dat zei ik dus al.
MediaPlayer Classic geeft bij mij "failed to render the file", wat waarschijnlijk het gevolg is van een ontbrekende codec. MPlayer doet het dus wel.

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-07 13:38
misschien is ie gecodeerd? of wordt een rare codec gebruikt?

• Beuzelarij
  • Niet online
engelbertus schreef op maandag 10 juli 2006 @ 16:16:
misschien is ie gecodeerd? of wordt een rare codec gebruikt?
Daarom speelt ie bij mij waarschijnlijk niet af in MediaPlayer Classic, zoals ik reeds aangaf. VLC en MPlayer gebruiken echter hun eigen codecs, en zoals gezegd lukt het met MPlayer wel.

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-07 13:38
hmm beuzelarij.. je was me net voor, en met gecodeerd, bedoel ik dus anders dan iets met een codec, maar om beveiligingsredenen gecodeerd oid. voorzover dat moeglijk is natuurlijk ;-)

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Soundcapture kan dit. Al het geluid dat naar je output (bv. boxen) wordt gestuurd, wordt opgeslagen naar MP3. Ik gebruik het zelf om radioprogramma's op te nemen om later terug te luisteren.

link deeplink artikeltje op mijn site over Soundcapture

Bloed, zweet & koffie

• Beuzelarij
  • Niet online
Vorkbaard schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 12:56:
Soundcapture kan dit. Al het geluid dat naar je output (bv. boxen) wordt gestuurd, wordt opgeslagen naar MP3. Ik gebruik het zelf om radioprogramma's op te nemen om later terug te luisteren.
Totalrecorder is ook zo'n programma dat alles wat door de geluidskaart heenkomt, opneemt.

Voor alle duidelijkheid: MPlayer kan ook de stream dumpen/opnemen, dus zonder dat er hercodering naar bijvoorbeeld mp3 moet plaatsvinden. Ik heb een stukje van de stream van TS opgenomen, en dat ging zonder probleem. Er zit dus ook geen DRM op de stream, waar engelbertus wellicht op doelde. :)

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-07 01:03
screamer radio :) freeware
neemt op in mp3

gewaarwordingshorizon

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:39
WMrecorder voor Windows Media streams (.asx, .wmv, .wma, etc...)
RMrecorder voor RealMedia streams (.rm, .rma, .rmv, .ram, etc...)

Verwijderd

Topicstarter
JA, die werkt! Bedankt!

WMrecorder doet (in de demo versie) maar 2 minuten, dus dat heeft ook geen zin. SoundCapture begint meteen met opnemen als ik het bestand aanklik, maar ik kan geen commando's geven in de command line. (Klopt dat?) En als ik het capture-bestandje terugluister, hoor ik niets.

In ieder geval bedankt voor alle hulp. :)

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-07 09:31
.......................
WMrecorder doet (in de demo versie) maar 2 minuten, dus dat heeft ook geen zin. ..........
Alleen jij hebt het over de demo. Zin heeft natuurlijk slechts de volledige versie.

[ Voor 3% gewijzigd door ParkOverall op 12-07-2006 17:49 ]

Pagina: 1