[Win 2003 server] Terminal Server policy

Pagina: 1
Acties:

• peter007
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-08-2023
Hallo,

Ik heb een Terminal server opgezet in windows 2003 standard edition.

In Group policy manangement heb ik een policy geschreven, maar sommige dingen uit die policy worden niet overgenomen.

Zo heb ik geprobeerd een classic start menu te forceren als er op de terminal server wordt ingelogd, maar dat wordt gewoon genegeerd. De policy staat bovenaan, dus wordt als eerste uitgevoerd. verder heb ik nergens anders een policy staan dat er het normale start menu wordt geladen.

De user zit wel in een andere OU met ook een policy erover, maar daarin staat niets over het startmenu gespecificeerd. Het lijkt mij dus dat het daar niet aan ligt. Maar toch wordt het classic start menu niet geladen. ik heb de policy ge-enforced, zonder resultaat. verder worden er andere dingen van de policy wel overgenomen, zoals het weglaten van common groups bijvoorbeeld. dat werkt gewoon wel.

iemand enig idee?

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:28

TheVMaster

Moderator WOS
Ehh..ik heb er niet heel veel verstand van. Maar eh...die policy (waar je die startmenu wijzigingen heb doorgevoerd) is dat een Computer of een User policy?

Als het een userpolicy is moet hij dan niet worden geladen op de OU waar de users in staan?

• peter007
het is een user policy, maar als ik hem daar laad, wordt hij toegepast, als ze op iedere client inloggen, en ik wil dat het alleen wordt toegepast, als er op de terminal server wordt ingelogd.

• peter007
ik heb het al gevonden.

Computer Configuration
-Administrative templates
--System
---Group Policy
----"User Group Policy loopback processing mode"

deze heb ik op replace gezet, en daarna werkte het.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:28

TheVMaster

Moderator WOS
peter007 schreef op maandag 10 juli 2006 @ 13:53:
het is een user policy, maar als ik hem daar laad, wordt hij toegepast, als ze op iedere client inloggen, en ik wil dat het alleen wordt toegepast, als er op de terminal server wordt ingelogd.
Duidelijk ;) 'k doe ook niet zo heel veel met policies...hehe ben nog aan de mcse studie ;) (moet dan ook de 70-294 nog doen :p)